Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #1 Skrevet 13. september 2015 Hva skal man fylle i antall barn med bidragsmottaker når man har 3 barn sammen, og det ene har blitt voksent og ikke lenger skal ha bidrag. Skal man føre inn 2 eller 3? Beløpet blir veldig forskjellig...Setter man inn 2 barn, må eksen min betale like mye som han gjorde for 3 barn, og det kan vel ikke stemme? Anonymous poster hash: bcafa...7d5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #2 Skrevet 13. september 2015 det blir jo samme sum om du fører inn bare de to som bidraget skal dekke, som når du fører inn nr 3 som er over 18 år, for de regner jo kun ut bidrag ut fra de to man skal ha dekket bidraget på, så om du fører på eldste barn eller ikke, er nok noe "hipp som happ", men den er beregnet på å føre opp barn man skal ha bidrag for, så før opp de to aktuelle barna du. Anonymous poster hash: c03a6...5e9
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #3 Skrevet 13. september 2015 Legger jeg bare inn de 2 yngste, får jeg like mye som han betalte for 3. Skulle jo tro han skulle betale mindre for 2, enn for 3? Får han økt bidragsevne for de 2 minste, når den eldste ikke skal ha bidrag mer, er det derfor mon tro? Anonymous poster hash: bcafa...7d5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #4 Skrevet 13. september 2015 Om eldste enda går på vgs, så er faren bidragspliktig. Anonymous poster hash: b8a80...1cf
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #5 Skrevet 13. september 2015 Den eldste er ferdig med 3 år på vgs. Far betalte til han var nesten 19. Det jeg lurer på er om vi skal bruke bidragskalkulatoren med å fylle inn alle 3 barna våre, og at da han skal betale bidraget som kommer frem på de 2 yngste, og ikke noe til den eldste, eller om vi bare skal legge inn de 2 yngste i kalkulatoren, og at han da skal betale like mye for 2, som han gjorde for 3 tidligere... Hvordan er reglene til NAV på dette? Hadde vært greit å ordnet dette selv, slik at vi slipper å betale gebyr. Vil ikke foreslå noe for han som ikke er riktig. Anonymous poster hash: bcafa...7d5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #6 Skrevet 13. september 2015 Du må jo føre fødselsdato på barna, så kalkulatoren går bare ut fra barn under 18 år, barn over 18 år må selv søke bidrag, siden bidraget da går direkte til barnet. Så du kan fint fylle inn alle 3, eller bare fylle inn de to han er bidragspliktig ovenfor. Bidragskalkulatoren går etter inntekt til dere begge, og hvor mye nav (eller sifo) regner ut at pr barn koster, denne summen kan endre seg med årene) Anonymous poster hash: c03a6...5e9
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #7 Skrevet 13. september 2015 Det stemmer ikke helt. Legger du inn 3 barn, så regner kalkulatoren ut bidrag for 3 barn uavhengig om de er 5 år eller 25 år... Siden jeg tjener mindre enn far, så betaler han en større del av underholdningskostnadene enn meg. Legger jeg bare inn de 2 yngste, så betaler han en enda større del av kostnadene, for da deles summen han kan betale bare på 2 i stedet for 3... Jeg lurer på om det er riktig, eller om vi skal gå ut i fra at vi har 3 barn sammen, og legge inn det, men at han nå bare skal betale for 2 av de....Kalkulatoren spør hvor mange barn han har med bidragsmottaker, ikke hvor mange som skal ha bidrag.... Blir litt usikker. Anonymous poster hash: bcafa...7d5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #8 Skrevet 13. september 2015 hehe...det heter kanskje ikke underholdningskostnader, men underholdskostnader da HI Anonymous poster hash: bcafa...7d5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #9 Skrevet 13. september 2015 Er det ingen som har fått voksne barn, og endret på bidraget for de yngre barna her da? Hvis inntekten ikke er endret, skal far betale det samme som tidligere for de, eller må han betale mer siden han nå har større bidragsevne med færre barn å betale for?Bruker å få svar på det meste her inne. Er så tungrodd å få noe informasjon i fra NAV, at jeg kvier meg for å kontakte de. Anonymous poster hash: bcafa...7d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå