Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #1 Skrevet 31. juli 2015 Vi krangler om en ny bil?! Her hadde han kjøpt en ny bil på andre kanten av landet. Den kostet mye penger og han tok opp lån og linket meg bilen etterpå. Greit nok, jeg ble ikke sur.. Lånet står på han. Merket på bilen var vi dog ikke enig om, men nå ser jeg frem til når bilen kommer hit i midten av august. Så igår ringte min far og tipset oss om samme bil, like i nærheten av oss, 13 000 kr billigere. Han minte oss på angrerett på kjøp, den nye bilen er ikke betalt ennå. Jeg viste min samboer denne bilen og han ble så sinna! Han hadde gjort så godt han kunne, osv osv. Jeg viste han ikke bilen for og være slem, men av rent praktiske årsaker ville denne bilen vært lettere og hente. Han ble så sint at han nektet og sove med meg i natt. Jeg har sagt unnskyld. Jeg ba han ikke være så hårsår og ta ting så negativt til seg (og det gjør han ofte) og da ble han hvertfall sur. Vet ikke hva mer jeg skal si, han er fortsatt sur og lei seg. Tungt og være uvenner pga våkenetter med en ett åring og en bil. Anonymous poster hash: 79cf8...190
Salomine Skrevet 31. juli 2015 #2 Skrevet 31. juli 2015 Du har ingen grunn til å ha skyldfølelse iallfall. Han må da være uvanlig hårsår etter min mening. Var jeg han ville jeg oppfattet det som en mulighet til å gjøre et bittelitt billigere kjøp og mest av alt, spart litt på henting av bil. Og om ikke det var mulig, ville jeg heller vært litt irritert på meg selv fordi jeg ikke ventet til denne muligheten dukket opp. Kanskje dere begge er litt slitne pga våkenetter?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #3 Skrevet 31. juli 2015 Kan virke som han har veldig dårlig selvtillit. Anonymous poster hash: cce4c...292
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #4 Skrevet 31. juli 2015 Ja jeg vet ikke..fryktelig slitsomt. Tenker han er sint for noe langt mer underliggende enn bilen?! Man blir ikke sint for en bil? Dette året har vært fryktelig tungt.. Anonymous poster hash: 79cf8...190
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #5 Skrevet 31. juli 2015 Er det angrerett på kjøp av bil??? Anonymous poster hash: 83475...1ba
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #6 Skrevet 31. juli 2015 Er det angrerett på kjøp av bil??? Anonymous poster hash: 83475...1ba Det vil jeg tro?! Via forhandler Anonymous poster hash: 79cf8...190
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #7 Skrevet 31. juli 2015 Via forhandler er det angrerett. Om dere har bestilt ekstrautstyr og det er montert må dere betale 10% av det dere skulle gi. Anonymous poster hash: 4b65c...2bd
Hjertefru Skrevet 31. juli 2015 #8 Skrevet 31. juli 2015 Typisk mannfolk. Han er sikkert irritert på seg selv fordi han ikke har greid å ordne opp i et typisk manne- oppdrag( siden du fant en rimeligere bil). Du har trødd inn på hans domene, attpåtil hjulpet av svigerfar og han føler at hans maskuline stolthet har fått en skrape. Ta det med ro, han roer seg snart.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #9 Skrevet 31. juli 2015 Ingen angrerett om den er kjøpt privat! Anonymous poster hash: 2eede...872
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #10 Skrevet 31. juli 2015 Er det angrerett på kjøp av bil??? Anonymous poster hash: 83475...1ba Det vil jeg tro?! Via forhandler Anonymous poster hash: 79cf8...190 Nå googlet jeg, og fann ut at det ikke er angrerett hverken ved kjøp via forhandler eller privatkjøp. Kun ved nettsalg og utenom fast utsalgssted. Tviler på at det regnes som nettsalg hvis dere har kontaktet forhandler direkte. Anonymous poster hash: 83475...1ba
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #11 Skrevet 31. juli 2015 Er dere fjorten? Anonymous poster hash: d0db4...eb8
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #12 Skrevet 31. juli 2015 Ikke angrerett her Nei.. Anonymous poster hash: 30813...35e
the amazing spidermamma Skrevet 31. juli 2015 #13 Skrevet 31. juli 2015 Generelt ved kjøp av varer i butikk (fast utsalgssted), har man ikke angrerett. Men mange butikker har likevel åpent kjøp eller bytterett son en ekstra service. Om det er egne regler for kjøp av bil, vet jeg ikke. Mannen din er litt barnslig uansett.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #14 Skrevet 31. juli 2015 Er det angrerett på kjøp av bil??? Anonymous poster hash: 83475...1ba Det vil jeg tro?! Via forhandler Anonymous poster hash: 79cf8...190 Nå googlet jeg, og fann ut at det ikke er angrerett hverken ved kjøp via forhandler eller privatkjøp. Kun ved nettsalg og utenom fast utsalgssted. Tviler på at det regnes som nettsalg hvis dere har kontaktet forhandler direkte. Anonymous poster hash: 83475...1ba Jeg har brukt angrerett ved kjøp av nybil,betalte ikke noe. Anonymous poster hash: 4b65c...2bd
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #15 Skrevet 31. juli 2015 Er det angrerett på kjøp av bil??? Anonymous poster hash: 83475...1ba Det vil jeg tro?! Via forhandler Anonymous poster hash: 79cf8...190 Nå googlet jeg, og fann ut at det ikke er angrerett hverken ved kjøp via forhandler eller privatkjøp. Kun ved nettsalg og utenom fast utsalgssted. Tviler på at det regnes som nettsalg hvis dere har kontaktet forhandler direkte. Anonymous poster hash: 83475...1ba Jeg har brukt angrerett ved kjøp av nybil,betalte ikke noe. Anonymous poster hash: 4b65c...2bd Hentet fra Forbrukerrådet: Ikke angrerett Vær oppmerksom på at du ikke har angrerett ved kjøp av bil hos forhandler. Angrerett vil du bare kunne ha dersom du kjøper bilen utenfor forhandlers faste utsalgssted eller avtalen inngås ved fjernsalg. Du har nok bare møtt på en velvillig forhandler. Anonymous poster hash: 83475...1ba
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #16 Skrevet 31. juli 2015 Før noen påstår at det er fjernsalg, dette er en dom fra Høyesterett: En dom i Høyesterett slo fast at markedsføring av bil fra bilforhandlere på www.finn.no/bil ikke var fjernsalg, hvilket blant annet ble begrunnet slik i HR-2010-02191-A, (sak nr. 2010/1003)i avsnitt 47 og 48: "Avtalen er utvilsomt inngått ved bruk av fjernkommunikasjon, men jeg er ikke enig med lagmannsretten i at markedsføringen var egnet til å fremkalle bestillinger på denne måten. E-postlenken kan etter mitt syn ikke ses som noe annet enn én av flere fremgangsmåter for kontakt med selger på linje med å oppgi telefonnummer og adresse. Lenken hadde ikke noe opplegg for betaling for bilen, noe som etter min mening viser at den ikke er ”egnet” til å fremkalle kjøp ved fjernkommunikasjon. Avtalen gjaldt dessuten en bruktbil, noe som vanligvis neppe blir kjøpt uten etter besiktigelse. Selv om kjøper i dette spesielle tilfellet hadde tilstrekkelig med opplysninger til å kjøpe bilen uten å ha sett den, må markedsføringen av bilen anses å ha hatt til hensikt å gjøre mulige interessenter oppmerksom på bilen, og ikke tatt sikte på inngåelse av avtale om kjøp uten etter nærmere besiktigelse. Heller ikke den omstendighet at kjøper og selger i dette tilfellet hadde utvekslet opplysninger om prisen på bilen før e-posten ble sendt, kan føre til at markedsføringen kan anses egnet til å fremkalle avtaler om kjøp av bruktbil ved fjernkommunikasjon. Min konklusjon er således at det ikke foreligger et fjernsalg i angrerettlovens forstand, og Sandven AS har da i utgangspunktet krav på å få erstattet sitt tap. Westrum har imidlertid anført at erstatningen må lempes idet Sandven AS ikke i tilstrekkelig grad har søkt å begrense tapet, jf. forbrukerkjøpsloven § 54". Nå var det for så vidt ikke dette HI spurte om. Jeg kan skjønne at mannen ble irritert. Her har han allerede kjøpt bil, og så blander svigerfar seg inn. Hadde ikke likt det jeg heller. Anonymous poster hash: 83475...1ba
Gjest Antarctica Skrevet 31. juli 2015 #17 Skrevet 31. juli 2015 Kan virke som han har veldig dårlig selvtillit. Anonymous poster hash: cce4c...292 Han er sur på seg selv, men tar det ut på deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå