Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Arbeidsg. sendte inn opplysninger om lønn for over 2 uker siden, og NAV mener at de enda ikke har mottatt det!Har aldri vært sykemeldt før, så vet ikke hvordan dette fungerer. Men, at det skal ta så lang tid er intet annet enn latterlig!Dagens utblåsning! Anonymous poster hash: 4afbf...1e2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 For noen år siden var det visstnok 3 mnd behandlingstid. Jeg var da sykemeldt og fikk brev fra nav etter 3-4 mnd om at de ikke hadde mottatt riktig info fra legen (hvilket legen hadde sendt elektronisk). Jeg måtte inn på kontoret til NAV å levere kopi av papirene 3 ganger før de klarte å registrere det, en periode hvor jeg hadde problemer med å stå på beina. Utrolig slitsomt. Anbefaler å levere ting på papir og få signert og stemplet bekreftelse på at papirene er mottatt. Antar for øvrig at det varierer etter hvor man bor. Jeg har flyttet og blitt sykemeldt igjen, og denne gangen har det ikke vært noen problemer. Tror det står noe om forventet behandlingstid på nettsidene til NAV. Anonymous poster hash: a4e1a...0c4
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Tenker du at du er den eneste i landet som har levert en sykemelding de siste ukene? Og at hva som skal utbetales, om det skal sendes til deg eller som refusjon til arbeidsgiver ikke må behandles av noen? Sjekke om du faktisk har rett på sykepenger? Sykemelding er ikke det samme som sykepenger. Forøvrig så er utbetalingsfristen for sykepenger siste virkedag i måneden. Anonymous poster hash: 91282...750
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 HIJa, jeg har så klart krav på sykepenger! Ei jeg pratet med på NAV sa at det var en ukes behandlingstid etter at de mottok papirene. En annen jeg pratet med, sa at det var maks 3 dagers behandlingstid, fordi de anså sykepenger som noe viktig å "få unna". Og ja, det er UHØRT at det kan ta 3-4 måneder å behandle utbetaling av sykepenger, herregud. Hva forventer de at folk uten en enorm sparekonto skal leve av når de blir syk? Med mindre de vil ha folk stående i kø på sosialen da.. Anonymous poster hash: 00862...3af
Krumelur Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Tror ikke det er vanlig at det tar 3 mnd. Men 1 mnd og vel så det må du nok regne med. Du kan finne saksbehandlingstiden i de ulike fylkene på Nav sine nettsider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå