Gå til innhold

Helt gææren om vi vurderer au-pair?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neida, vi er ikke rik eller noe. Han har fast jobb og en høyere utdannelse. Jeg jobber som vikar, tidvis ganske mye. Snart er permen hans slutt, jeg må da jobbe mindre siden vi står uten barnehageplass. Ønsker ikke en bhg plass før til høsten, da er minste 16 mnd. Vurderer en au-pair fra april- august. Har en et åring da og en som går siste år i barnehage. En som kan hjelpe oss i den verste tidsklemma, bare frem til jeg blir student. Men slik at vi begge kan jobbe slik vi vil. Vi bor billig, har et stort hus med mye plass. 4 soverom, vi bruker da kun 3. Bor litt utfor en by, men det går da busser her.. Noen her som har hatt en aupair? Hva betalte dere i mnd? Ser man minimum må betale 5500 i mnd før skatt, stemmer det? Isåfall vil jo kontantstøtten dekke noe :-) 

Anonymous poster hash: 51235...6bd

Fortsetter under...

Skrevet

En Au pair er ikke en barnevakt

Anonymous poster hash: eabc5...93e

Skrevet

Hvorfor ikke? Mulig det er vanskelig å få noen for et så kort tidsrom, jeg vet ikke. Men sjekk det opp:) lykke til:)

Anonymous poster hash: 058ea...463

Skrevet

En Au pair er ikke en barnevakt

Anonymous poster hash: eabc5...93e

En au-pair kan da hjelpe til med barnepass, jo! Djises. Men ser de ikke skal jobbe mer enn 5 timer om dagen. Uansett, hadde jeg hatt en som kunne passe barnet 3 timer om dagen slik at jeg kunne jobbe kveldsvakter og han tidlig, så hadde det hjulpet mye. Har lest en del, men hadde håpet på litt erfaringer her :) 

Anonymous poster hash: 51235...6bd

Skrevet

Men jeg tror de har krav på et sted å bo som er avskjermet fra dere, ikke bare et soverom - men er ikke helt sikker. Som dere må dekke i tillegg til lønn. Om dere ikke har en leilighet i huset deres

Anonymous poster hash: 04632...aef
  • 3 uker senere...
Skrevet

Men jeg tror de har krav på et sted å bo som er avskjermet fra dere, ikke bare et soverom - men er ikke helt sikker. Som dere må dekke i tillegg til lønn. Om dere ikke har en leilighet i huset deres

Anonymous poster hash: 04632...aef

Det eneste som kreves er at de får eget soverom

Anonymous poster hash: 4bf58...e17

Annonse

Skrevet

hadde det i flere år. Syns det var en utrolig bra løsning.

Med en mann som reiste mye i jobben, ble presset på meg litt mindre. Med litt hjelp til henting/bringing (det som skulle ha vært mannens del av jobben dersom han hadde vært hjemme), enkelt husarbeid, osv lettet enorm mye. Og så får du litt ekstra tid til å bruke på barna og deg selv. Og så er det hyggelig med et ekstra person i huset - vi har alltid fått veldig greie au pairer.

Anonymous poster hash: 6ef6c...dac
Skrevet

Husk at au pair er kulturutveksling, ikke en måte å få barnevakt på.

Anonymous poster hash: 422c8...eb4
Skrevet

Husk at au pair er kulturutveksling, ikke en måte å få barnevakt på. Anonymous poster hash: 422c8...eb4

Ikke helt riktig: "Som au pair kan du øke språkkunnskapene dine og få bedre kjennskap til det norske samfunnet ved å bo hos en familie. Til gjengjeld bidrar du med lettere husarbeid og/eller barnepass for vertsfamilien." (http://www.udi.no/skal-soke/au-pair/)

Skrevet

Vi har au pair. Trenger hjelp slik at barnet kan være kort tid i barnehagen og jeg kan studere. Men først og fremst er jeg hjemmemamma :) Papppan jobber døgnet rundt... Jeg får mer tid med barnet mitt når vi har au pair. Hun passer barnet. Men ellers handler hun litt, etc. Det er dyrt med au pair, mye mer enn lommepenger på 5400 i mnd. Dyrt norsk kurs, registreringsavgift til au pair byrå, forsikring, reise etc etc. Kr 100 000 i året hvertfall. Hun har eget rom og bad. Men noe annet viktig: Hun er ingen tjener. Det krever mye av en familie å ha en au pair - hun skal opplæres selvsagt. Det tar lang tid. Så hjelpes med papirarbeid (politiet, likn kont, bank etc), norsklæring etc. Hun skal behandles som en del av familien :) 

Anonymous poster hash: 632b7...a27
Skrevet

Husk at au pair er kulturutveksling, ikke en måte å få barnevakt på. Anonymous poster hash: 422c8...eb4

Ikke helt riktig: "Som au pair kan du øke språkkunnskapene dine og få bedre kjennskap til det norske samfunnet ved å bo hos en familie. Til gjengjeld bidrar du med lettere husarbeid og/eller barnepass for vertsfamilien." (http://www.udi.no/skal-soke/au-pair/)

Javisst, en au pair kan birdra med husarbeid og barnepass, men det er ikke hovedhensikten. 

Anonymous poster hash: 422c8...eb4

Skrevet

Hvordan har du tenkt å finne en au pair som vil være hos dere noen måneder? De fleste får kontrakt for minst ett år

Skrevet

Hvordan har du tenkt å finne en au pair som vil være hos dere noen måneder? De fleste får kontrakt for minst ett år

Annonse

Skrevet

På Atlantis sone sider står det at man kan få kortids au pair

Anonymous poster hash: 4bf58...e17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...