Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 Fikk av gamle legen min som passet godt på meg, han sa det var første og siste gang jeg fikk imovane. Fikk de pga snu etter nattskiftene, men han mente jeg burde heller bytte jobb (noe som også er sant..). Jeg har nå fått ny lege pga ordning i kommunen og trenger flere tabletter. Har hjulpet meg veldig, og har jeg nå bare 2 tabletter igjen. Fikk de i starten av november så har bare brukt 8 stk på 7 uker. Det er vel ikke mye? Tror dere jeg bare kan ringe skranken og be om ny resept? Anonymous poster hash: 80ff5...d66
ærlig talt Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Det er stor variasjon i hvordan leger/legesentre gjør dette. Jeg måtte nok ha kommet inn på en prat for ny resept hos min lege. Du kan uansett ringe og høre
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Hvis din nye lege aldri har skrevet ut disse til deg, så må du nok inn på en samtale. Ellers går det stort sett greit å fornye resept over telefon. Anonymous poster hash: 63714...165
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Kommer an på legen, hvor godt han kjenner deg, hva slags medisiner det er snakk om osv. I ditt tilfelle tenker jeg at enhver lege burde ta deg inn til en prat før ny resept. Din forrige lege sa jo at du ikke skulle få flere. Bytter du lege for å "lure systemet"? Anonymous poster hash: 28d9b...e6b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #5 Skrevet 29. desember 2014 Hehe for å lure systemet? Nei, vi ble automatisk tildelt nye fastleger. Noe som er veldig syns for jeg var så fornøyd med min forrige lege. Han oppdaget min kroniske sykdom og når jeg skulle til min nye lege så var jeg der tre ganger før han fikk med seg sykdommen min. Anonymous poster hash: 80ff5...d66
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #6 Skrevet 29. desember 2014 Hehe for å lure systemet? Nei, vi ble automatisk tildelt nye fastleger. Noe som er veldig syns for jeg var så fornøyd med min forrige lege. Han oppdaget min kroniske sykdom og når jeg skulle til min nye lege så var jeg der tre ganger før han fikk med seg sykdommen min. Anonymous poster hash: 80ff5...d66 Du fikk 10 Imovane av din gamle lege for under to mnd siden, og har vært hos din nye lege 3(!) ganger på den tiden, uten å snakke med ham om fornying av denne resepten, men nå vil du gjøre det på telefon? Og leger får jo ikke bare "med seg" sykdommer. Du må jo kommunisere... Anonymous poster hash: 28d9b...e6b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #7 Skrevet 29. desember 2014 Jeg bruker også Imovane, har en pakke på 30 stk ca i 1 år. Fornyer alltid gjennom http://www.besøklegen.no,der fornyer jeg alle reseptene mine, selv om det kun er snakk Paracet, deilig å slippe å snakke med noen via telefon. Her bare skriver jeg hva jeg ønsker og så får jeg tilbakemelding når legen har skrevet ut resepten. Er vel ikke noe værre med sovetabletter en andre tabletter? Anonymous poster hash: 45018...920
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #8 Skrevet 29. desember 2014 Både jeg og mannen har fått fornyet resepter over telefon selv om vi har byttet lege. Er ikke snakk om sovetabletter da, men sterke smertestillende, p-piller og blodtrykksmedisin blant annet. Anonymous poster hash: 771fe...292
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #9 Skrevet 29. desember 2014 Om legen din sa at det var siste gang du fikk sovetabeltter så er det sikkert en god grunn til det. Det er også sikkert dokumentert hvorfor i journalen din. Så tviler sterkt på at en ny lege bare vil slenge ut en resept per tlf. Anonymous poster hash: 42e80...389
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #10 Skrevet 29. desember 2014 Har vært der bare i forbindelse med jernmangelanemi. Har vært å tatt prøver og gått igjen, deretter har han ringt meg på tlf heller. HI Anonymous poster hash: 80ff5...d66
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #11 Skrevet 29. desember 2014 Han sa det var siste gang for han mente jeg var sliten av nattjobbing og ønsket heller at jeg skulle begynne på dagtid. Sovetabletter er ikke løsningen i det lange løp, men akkurat nå hjelper det meg med den jobben jeg har før jeg finner en ny. HI Anonymous poster hash: 80ff5...d66
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #12 Skrevet 29. desember 2014 Jeg bruker også Imovane, har en pakke på 30 stk ca i 1 år. Fornyer alltid gjennom http://www.besøklegen.no,der fornyer jeg alle reseptene mine, selv om det kun er snakk Paracet, deilig å slippe å snakke med noen via telefon. Her bare skriver jeg hva jeg ønsker og så får jeg tilbakemelding når legen har skrevet ut resepten. Er vel ikke noe værre med sovetabletter en andre tabletter? Anonymous poster hash: 45018...920 Hva er det du fonyer gjennom? Linken du har lagt ut, fører meg bare tilbake til dette innelgget...... Anonymous poster hash: efb64...49e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå