Gå til innhold

Har deres barn pass ved reise til sverige og danmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ikke?

Jeg vet det er eneste gyldige ID vi nordmenn har, men har dere det med til barna uansett?

Anonymous poster hash: 9e0fd...673
Skrevet

Jeg hadde det til jenta mi første sommern hennes, vi skulle til Danmark og muligens til Tyskland. Fikk beskjed om at det egentlig holdt med fødselsattest men i og med at vi muligens skulle til Tyskland kunne det være lurt med pass, da det er bilde på og tyskere ikke alltid er like lette å kommunisere med. Sverige er vi titt og ofte da vi bor ved grensa, aldri hatt med noe bevis av noe slag da. Men er du usikker så ring politistasjonen

Anonymous poster hash: 2cb1d...913

Skrevet

Vi ringte nå de anbefalte pass nettopp fordi det er eneste gyldige id-papirer i utlandet. Det er vel og bra, men jeg hadde ikke helt tenkt å fornye pass på alle barna nå samt at det er litt problemer med å få BF til å ordne for eldste ungen.

Men om det overhodet ikke er noe fare f.eks til Danmark, ved at vi blir stoppa på grensa eller noe i den duren, så lar vi det være. I verste fall kan jeg alltids ta med de passene vi har, men de har gått ut på dato :P

Skrevet (endret)

Nei. Vi er ofte over kjølen, og har aldri engang tenkt på å ha med pass til hverken ungene eller oss, hverken for dagsturer eller lengre ferier. 

Red: vi er blitt stoppa utallige ganger, det er kun pass på bikkjene de etterspør. 

Endret av PrinsesseHengepupp
Skrevet

Nei. Vi er ofte over kjølen, og har aldri engang tenkt på å ha med pass til hverken ungene eller oss, hverken for dagsturer eller lengre ferier. 

Nei det er det jeg og tenker. OM noe skulle skje, så får heller faren reise hjem å fikse nødpass eller noe. Er snakk om 2 dager, maks 3.

Skrevet

Har det alltid med, men blir aldri tittet på.

Tenker at det er greit å ha med et gyldig ID på barnet, vi andre har jo førerkort som iallefall kan identifisere oss (selv om det ikke er gyldig ID), men vi har også alltid med.

Anonymous poster hash: 12269...def
Skrevet

Nei det har vi ikke. Og som svigerfar sier som jobber i politiet, så er samarbeidet så tett i mellom Norge, Sverige og Danmark at dette ikke er nødvendig.Skulle det oppstå en situasjon som krever id hos barna, så er ikke dette et problem. Man får den nødvendige hjelpen uansett.

Anonymous poster hash: 13640...8b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...