Gå til innhold

Minicruise København

Anbefalte innlegg

Vi skal ta danskebåten med de to eldste (4&8 år) som en liten miniferie i starten av ferien. Vi har bestilt frem & tilbake, med 7 timer i København ... Og da selvfølgelig tivoli. Men så slo det meg at dette kan bli litt knapt, litt stress? Noen med erfaringer? Om vi legger til en natt på hotell kan vi jo bruke hele dagen på tivoli & vi kan shoppe litt og kose oss dagen etterpå. Eller er man som foreldre lei av hele tivoli og danskebåt-kaos at man bare vil hjem??

Anonymous poster hash: 2aa06...7e3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139752-minicruise-k%C3%B8benhavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tivoli i køben er så mye, mye mer enn typisk tivoli i Norge. jeg ville ihvertfall ha hatt en natt på hotell, og i tillegg bestilt middag på pirateriet eller rasmus klumps pannekakehus. Vi har storkost oss i flere dager på tivoli, uten å ha kjørt en eneste karusell! https://www.tivoli.dk/en/haven/spisesteder/  velg gjerne et hotell i gåavstand til tivoli, da er det ganske kort avstand både hit og dit. 

Jeg har ofte tatt danskebåten t/r samme døgn.

Da velger jeg kun en ting å gjøre i køben, og vi drar rett dit og gjør det hele dagen. F.eks velger tivoli eller den blå planet, og spiser frokost på båten før ankomst/buffet på båten etter en dagen på tivoliet. Og tar bare lett lunch mens vi er i køben og null shopping f.eks. Bare haster gjennom strøket på veien til tivoliet.

Det jeg synes er genialt med det er at en ikke trenger å ha med seg bagasjen, osv, en legger det bare igjen på båten. Båten har også masse andre ting vi gjør der med barn, så er ganske deilig å være tilbake i hjemme etter to døgn.  

Men ungen min er yngre enn deres. Han takler ikke mer enn 5-6 timer på et tivoli. 

Anonymous poster hash: e6055...56d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...