Gå til innhold

Om man tjener ca 305 000 i året, hvor mye har man i mnd da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg litt kjapt her??

Anonymous poster hash: a157a...3f8

Fortsetter under...

Skrevet

Klarer du ikke enkel matte? Det er et delestykke.

Anonymous poster hash: a8f24...72b

Skrevet

Å.....herregud.....så mange dumme spørsmål..

Anonymous poster hash: afd16...a81

Skrevet

Det skjønner jeg, at det er et delestykke. Så kommer skatt, hvor mye sitter man igjen med utbetalt da? Du som synes dette er et dumt spørsmål, kan du ikke gjøre en god gjerning i dag da? Hjelpe meg og gi meg svaret?

Skrevet

Det skjønner jeg, at det er et delestykke. Så kommer skatt, hvor mye sitter man igjen med utbetalt da? Du som synes dette er et dumt spørsmål, kan du ikke gjøre en god gjerning i dag da? Hjelpe meg og gi meg svaret?

Nei, dette er barneskolematte. Du får ringe den gamle mattelæreren din.

Skrevet

Vi vet jo ikke skattesatsen din. Dele på 12.

Anonymous poster hash: 10c27...872

Annonse

Skrevet

Du vil ha ca 25.000,- i måneden brutto (altså før skatt).

Hvor mye du betaler i skatt må du selv finne ut og trekke fra, det er umulig for meg å vite.

Jeg betaler 26% skatt, mens mannen min betaler 36%, hva du betaler finner du på nettsiden til skatteetaten.

Anonymous poster hash: 7009b...0f7
Skrevet

Flaut flaut flaut

.....du vet forresten at folk har ulik skatt? Skatten regnes ut fra gjeld, fradrag mm

Anonymous poster hash: fbc84...2da

Skrevet

Regner med at den gamle mattelæreren er pensjonert og så vidt kan sitt eget navn om han ikke er død så det går nok ikke.

Skrevet

Du vil ha ca 25.000,- i måneden brutto (altså før skatt).

Hvor mye du betaler i skatt må du selv finne ut og trekke fra, det er umulig for meg å vite.

Jeg betaler 26% skatt, mens mannen min betaler 36%, hva du betaler finner du på nettsiden til skatteetaten.

Tusen takk skal du ha :)

Skrevet

Hvis du betaler 28 % skatt, så får du netto 18 300 kroner i måneden.

Anonymous poster hash: b410d...8f1
Skrevet

Hvis du betaler 28 % skatt, så får du netto 18 300 kroner i måneden.

Takk for et ordentlig svar :)

Skrevet

Hohoho, frøken sur- da fikk jeg hjelp av noen her ;)

Annonse

Skrevet

Det skal deles på 11. 1 mnd er feriepenger som regnes ut av det øvrige du har tjent det året. så det er 305 000 / 11 = ca 27.700  så må du regne bort skatten fra dette. 

Anonymous poster hash: 04f9c...a74
Skrevet

Kan skrive utregningen også, så du kan regne på andre skatteprosenter. 

305 000 / 12 = 25 417

Hvis du skal betale 28 % skatt, er det du står igjen med 72 % når skatten er betalt. (100 %-28%).

I inntekt per måned får du altså 25 417 * 0,72 = 18 300. 

Det er ikke riktig som hun skriver over meg at du skal dele på 11. Du skal dele brutto årslønn på 12 måneder for å finne brutto månedslønn. Feriepengene dine beregnes fra brutto lønn året før. 

Skrevet

Hvis du har 305 000 i året inkludert feriepenger så utgjør feriepengene 36 600 kroner av de 305 000 hvis du har tariff (12 %)vi har lønn 12 ganger i året, så hos oss ville du kun hatt 22366 i bruttolønn og 16104 netto hvis man skattet 28%

Skrevet

Hvis du har 305 000 i året inkludert feriepenger så utgjør feriepengene 36 600 kroner av de 305 000 hvis du har tariff (12 %)vi har lønn 12 ganger i året, så hos oss ville du kun hatt 22366 i bruttolønn og 16104 netto hvis man skattet 28%

Dette er helt riv, ruskende galt. Les regler for lønnsberegning på nytt!

Hun over gjør det riktig.

Anonymous poster hash: 609c7...3c7

Skrevet

Hvordan er det galt når det er sånn vi har det i min jobb??? Hvis feriepenger er inkludert i de 305000 så er det ikke feil hvis man har samme lønnsystemet som vi har

Skrevet

Kalkulator på mobiltelefonen og dele det på 12 siden det er 12 mnd i et år...jada

Anonymous poster hash: 969b4...971
Skrevet

Dette er helt riv, ruskende galt. Les regler for lønnsberegning på nytt!

Hun over gjør det riktig.

Anonymous poster hash: 609c7...3c7

Du har vel ikke lønn 12 ganger i året? Jeg har ihvertfall feriepenger istedenfor lønn en måned...

Skrevet

Vi har lønn 12 ganger i året, så i mai får vi både feriepenger og lønn.

Skrevet

Feriepenger er en del av årslønnen din dersom du har fastlønn. Denne betales etterskuddsvis og dermed skattefritt i året etter det er opptjent. Det er likevel trekkpliktig og sånn sett beregnet med i skattekortet ditt.

Del beløpet på 12, trekk fra skatteprosenten/tabelltrekken din og du sitter igjen med det du har utbetalt i mnd.

Dersom man derimot jobber på timesbasis og får timelønn, kommer feriepengene på toppen og beregnes ut fra det man har tjent på de timene man jobbet sist år. Man får da ikke betalt ferie men både lønn og feriepenger samtidig i juni. Dersom man da ikke hadde ferie i mai.

Skrevet

Og dersom man har fast lønn får man altså en mnd feriepenger og ikke lønn, så er det en lønning hvor det trekkes fra 4/26 da det er 5 uker ferie istedet for 4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...