Gå til innhold

Dere som er flinke til å gi til veldedighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem gir dere til og hvor mye?

Trenger tips til gode organisasjoner

Anonymous poster hash: 03516...3ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelp oss å hjelpe, amadia og en liten lokal en.

Anonymous poster hash: 0e39d...121

Skrevet

Gir til et lokalt team som jobber med å hjelpe noen barnehjem i Kambodsja. Det er den "gamle" helsesøsteren på skolen her som nå er pensjonist og en gjeng medhjelpere som er store deler av året i Kambodsja og hjelper disse barna, lærer de engelsk, sørger for mat, klær, oppdragelse i forhold til personlig hygiene osv osv og etterhvert sørger for at de får seg en utdannelse.

Skolen her har adoptert denne hjelpegruppen og har innsamling en gang i året, da har de loddsalg, salg av ting barna har lagd på skolen osv også går pengene til disse barnehjemmene. Til gjengjeld tar den pensjonerte helsesøsteren bilder av det de gjør der nede og holder foredrag med lysbilder for barna på skolen her når hun er hjemme så barna ser hva hjelpen deres faktisk gjør. Små ting som at de har samlet inn brukte bamser som hun har tatt med ned, også tatt bilde av de overlykkelige barna på barnehjemmet med hver sin bamse er ting som virkelig gleder barna våre, å se sin egen avlagte bamse i armene til et fattig barn på barnehjem. Alle som vil kan gi litt penger hver tredje måned for å støtte opp, og det gjør vi selvfølgelig.

Liker denne måten å hjelpe på.

Anonymous poster hash: 54300...142
Skrevet (endret)

Flink og flink..

Er plan-fadder og gir til tv-aksjonen og enkelte av dei som gir julekort i postkassa rundt desse tider. Legg att litt pengar på helselsgsbasar, og var på FN-kafe i bhg i dag til inntekt for forut.

Endret av ★
Gjest Anybody
Skrevet

Amadia.

Www.amadia.no så ser du hvorfor :)

Skrevet

Jeg er Unicef-fadder. Gir ikke så mye utenom det, annet enn å donere bort klær og sko til feks Fretex.

Skrevet

Klær, sko og annet jeg rydder ut går til Hjelp oss å hjelpe eller Fretex. Er frivillig i Røde Kors, så der bidrar jeg med tid og medlemsavgift ;) 

Utover det er jeg veldig fan av hjelp til selvhjelp, så jeg gir mikrolån gjennom http://www.kiva.org/  Du setter inn en sum (minstelån er 25 dollar), og velger hvem som skal få lån av deg. Er det en gjeter i Peru eller en bonde i Zimbabwe? Pengene betales tilbake over tid, slik at du kan låne dem ut igjen. Det går av seg selv :)

Jeg har satt inn 240 dollar over noen år, og totalt har jeg lånt ut 600 dollar, dvs a gift that keeps on giving! 

Dette blir penger som støtter opp under lokale tiltak, lokale bedrifter og lokalt næringsliv, slik at de faktisk får en mulighet til å aktivt hjelpe seg selv :)

Skrevet

Jo, og donerer en liten sum fast til Wikipedia hver måned. 

Skrevet

Jeg har et faddebarn gjennom SOS som jeg også sparer "privat" til så han har litt penger når han blir 18. Det er ikke så mye, men setter over skattefradraget hvert år, ca en tusenlapp. I tillegg sendte jeg en større sum til Syria via SOS, og gir litt til Røde kors hver mnd. Brukte klær gis til Fretex eller Amadia. Jeg likte veldig godt prosjektet 21.57 nevnte i Kambodsja, tror det er enklere å være gavmild når man ser konkrete resultat.

Anonymous poster hash: dee04...017
Skrevet

Sender penger til mannens hjemland slik at noen av guttene kan gå på skole. ( Gratis for jenter, avgifter pr halvår for gutter. )

Støtter Kirkens Nødhjelp i ny og ne, og pleier å gi til de som står ved Grønland T-Bane, som gir til Syria.

Gir også mat eller småpenger i ny og ne til tiggere, spørs helt på hvor mye jeg har i lommeboka selv..

Skrevet

Jeg gir hver mnd til Leger uten grenser. Jeg mener det er noe av det viktigste jeg kan bidra med, mennesker i fattige deler av verden kan få legehjelp når de er syke, vaksiner, og ikke minst jordmorhjelp både i svangerskap og under fødsel. Jeg gir til andre veldedige organisasjoner i ny og ne når jeg føler det er til et godt formål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...