Gå til innhold

Trenger gode middagstips, skal ha som mål å lage minst en middagsrett hver uke som er "ny".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså som jeg ikke har laget tidligere.

Trenger derfor tips til gode retter:-)

Anonymous poster hash: b0064...0ba
Skrevet

Pølsepai/diverse middagspaier, bondeomelett ( driitgodt), Hawaiiburger, fiskepinner i wraps, kyllinglår med pastasalat! Mange gode oppskrifter på meny.no, lager ofte middagsretter derfra :-) 

Skrevet

Kylling i ovn, med potetskiver, gulerot og paprika.

Skjær poteter i skiver, gulerøtter i små biter og paprika i små biter. Legg alt i en glassform, legg fire kyllinglår oppå. Smør litt sennep på kyllingen og skvis en halv sitron eller appelsin over. Sett det i ovnen med lokk på ca 250 grader.

Anonymous poster hash: f8679...6b2

Skrevet

Bruk de heftene de har på rema. Prøvde noe som kaltes fiskeveloute idag. 3 ss smør smeltes i kjele. Tilsett 3 ss mel. Ha oppi 8 dl grønnsaksbuljong. Kok opp. Ha oppi en pose frossen bukettblanding. Kok opp igjen. Tilsett en pakke torskeloin (tint og oppkappet i biter). La trekke 10-15 min. Smak til med salt, pepper og hvitvinseddik. Server med (hvitløks) baguetter.

Anonymous poster hash: 6e7e6...6df

Skrevet

Bruk de heftene de har på rema. Prøvde noe som kaltes fiskeveloute idag. 3 ss smør smeltes i kjele. Tilsett 3 ss mel. Ha oppi 8 dl grønnsaksbuljong. Kok opp. Ha oppi en pose frossen bukettblanding. Kok opp igjen. Tilsett en pakke torskeloin (tint og oppkappet i biter). La trekke 10-15 min. Smak til med salt, pepper og hvitvinseddik. Server med (hvitløks) baguetter.

Anonymous poster hash: 6e7e6...6df

Skrevet

Boka til Jamie Oliver, 15 min retter.

Skrevet

Denne kyllingretten med fetaost blandet i sausen er veldig god. Jeg pleier å servere med ovnsstekte potetbåter, ovnsbakte halve tomater og kokte grønne bønner.

http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kylling-og-fjarkre/gresk-kylling

Kanskje du vil hive deg på trenden med kjøttri mandag? Altså vegetarmat en dag i uka(trenger jo ikke være mandag. Da får du noen nye utfordringer, og er sunn og miljøvennlig i samme slengen. Kikerter er god og billig mat som metter, prøv f.eks. falafel, eller hva med kikertcurry?

Anonymous poster hash: d98c9...eb9

Skrevet

Denne kyllingretten med fetaost blandet i sausen er veldig god. Jeg pleier å servere med ovnsstekte potetbåter, ovnsbakte halve tomater og kokte grønne bønner.

http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kylling-og-fjarkre/gresk-kylling

Anonymous poster hash: d98c9...eb9

Denne skal jeg lagre! Og det HI har tenkt til er en veldig god ide, jeg hadde en runde på det for en stund siden og selv om mange av de "nye" rettene ble laget en gang og ikke var så vellykket, så er det noen av dem jeg fortsatt lager jevnlig.

Anonymous poster hash: 4745e...92e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...