Gå til innhold

Hvor lenge bruker de egentlig bagvogn i Danmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på unge mødre danmark hver kveld. Legger merke til at de bruker bagvogn til 1 åringer....må være tålmodige 1 åringer ;-)

Anonym poster: 2b99811c4cf173723795d694be81a61e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niesen min bor i DK, og foreldrene hennes har brukt bagen hele veien. Hun er straks 3 år.

Det er vel kanskje hva de blir vant til etterhvert, selv om jeg personlig synes det ser litt merkelig ut å legge en så stor unge i bagen.

Anonym poster: a4a1999b0afabd189a0c8c86e1287359

Gjest Julia1984
Skrevet

Tenker det må være lite stimulerende for barnet å ligge i bagvogn når de tipper 6-7 mnd. Hvis de sitter er ikke det velig god sittestilling heller....

Skrevet

jobber i bhg og har to barn fra danmark. Begge har brukt bagvogn til de har sluttet med dagsoving rundt 3,5 år. Store, gode vogner, geniale som sovevogner :)

Skrevet

Nå har de helt andre vogner i DK, bagen er en god meter lang og har god plass til en 1 åring. Du kan også sette opp ryggen i vogna så barnet kan fint sitte i vogna selv om det er bag :) De bruker ikke sportsvogn på samme måte som oss. De bruker som regel bare barnevogn (som er bagvogn) og trille.

Anonym poster: 0e0bc9b5c8088de6ccde332e76669a15

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet, de fleste unger sover da vel i vognen? Og må være mye bedre å sove i bagvogn enn i sportsvogn? En våken unge har jeg heller i bæresjal eller lar gå selv.

Anonym poster: 862300665e4c0fa60bb7192c801bb6bb

Skrevet

Vi hadde diger simovogn til første.

Han brukte den til han var over 1 år - ikke noe problem! Sov kjempegodt i den, med plass til voksipose - og ellers kunne man sette opp ryggen om nødvendig.

Anonym poster: 11b8244686d8fd66ce20b42bbdd5b86e

Skrevet

De bruker bagvogn til ungene ikke trenger vogn mer.

Så et adopsjonsprogram der et dansk par skulle adoptere en 2 år gammel gutt. De kjøpte bagvogn :-)

Men på en annen side så trenger de ikke tenke på at vogna skal veie lite, for det er jo ikke oppoverbakker der.

Anonym poster: ecb55d09ad3ad2f23bcb21c8f0626664

Skrevet

I Danmark er det flatt og det blåser, derfor trenger de tunge vogner som er lune og varme. Mange av de vognene vi bruker i Norge hadde vært bortimot håpløse der fordi de er så lette.

Anonym poster: 1dc7dd40a50d460ccfd5e197f4d19962

Skrevet

Haha, vi har danske naboer og de bruker bagvogn til unge på over 2. Trodde det var de som var rare jeg.

Anonym poster: 779dfa2bc77153b924a7e65c51bea566

Skrevet

Jeg har også sett toåringer i bager, sittende i bagen. Snur seg frem og tilbake. Skjønner ikke at ikke dem er redde for at ungene skal ramle utav? Store, aktive barn i bagvogn? Har ikke sett noen med sele på, men i så fall vil jo barnet bare bli hengende i denne?

Skrevet

Men er det seler i disse bagvognene da??

Anonym poster: 4410181fffb13fb3134f52791c912391

Skrevet

Min 3-åring sover fortsatt i Simo-vogna si

Anonym poster: 3eaaa92b75ac3dd65a1b66650eb1f908

Skrevet

Man kjøper egne 5 punkt seler, der kan festes i vognen (de fleste har feste flere forskellige steder)

Barna sover godt i vognen, de fleste er opp til en meter lange.

Sover på en riktig madrass og ikke en "plate" som er i sportsvogn og så ligger de stadig på en hel og god madrass når de er 2-3 år og ikke med benene dinglende på fotbrettet.

De er tunge!! Men helt perfekte for barna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...