Lille Ollebolle Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 Jeg tenkte å ta ulønnet permisjon når det jeg kan ta av permisjonen er ferdig. Har jeg da forstått det riktig at mannen min ikke kan ta noe permisjon uten at jeg er i jobb, studerer eller er for syk til å ta megav barnet? Vi tenkte at mannen min skulle ha permisjon 1 dag i uken, men jeg kan jo ikke gå tilbake på jobb 1 dag i uken..
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 Når far tar fedrekvoten, stilles det ikke krav til hva mor gjør. Det er bare når far tar av fellesdelen at mor må ut i heltids (eller deltids, dersom far tar gradert permisjon) jobb, studier eller noen andre aktiviteter. Foreldrepermisjonen kan tas inntil barnet fyller 3 år (eller inntil neste barn blir født), så det går jo også an å utsette fedrekvoten til du begynner å jobbe eller studere, så kan barnet få kortere barnehagedager eller en fridag i uka sammen med far. Uansett må dere huske å søke om utsettelse innen siste dag av fellesdelen av permisjonen! Anonym poster: b9513444f392221c6e92357a9cef8359
TPK Skrevet 4. april 2013 #3 Skrevet 4. april 2013 Du kan ha ulønnet perm mens han har pappaperm. Men du kan jo begynne å jobbe en dag i uken, hvorfor skulle du ikke det? Det har du krav på hvis ikke det er til "vesentlig ulempe" for arbeidsgiver mener jeg. Men dere må søke om utsettelse av fedrekvoten. Er et eget skjema for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå