Gå til innhold

Hva slags gulv har dere i stua, gang og soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bytte alle gulv i løpet av sommeren og høsten.. det er veldig mye å velge mellom, så tenkte å høre her hva folk har ;)

Hvordan ser vegger og møbler ut i forhold til fargen på gulvet?

Laminat? Parkett?

Skrevet

Hvite vegger i hele huset. Lys parkett i stua, hvitlakkert eik, lekkert. :) Laminat på soverommene. Gråe fliser i gangen. Nøytrale farger på møblene, varierer heller med puter og lys. Jeg liker hjemmet mitt veldig godt. ;)

Gjest yrild
Skrevet

Parkett i stue og på soverom. Hvite vegger overalt. Terracota (hvordan man nå skriver det) fargede fliser i gangen.

Vi hadde hvit sofa, men med treåring som tuller rundt har vi skiftet trekk (ikea) og har nå en svart en, som overhodet ikke er like fint, men i det minste ser man ikke alle flekker og må vaske den hele tiden :-) Mørkt brunt spisesuebord, med mørkebrune stoler, mørkt brunt piano og en rød godstol :-)

Skrevet

Parkett over alt. Ville ikke hatt det i gangen om jeg fikk velge selv.

Blir lett stygt når barna til stadighet velter inn våte og skitne....

Skrevet

Kjipt vinylbelegg på stue og soverom (parkettimitasjon)

Terracottafargede fliser i gangen.

Skrevet

Vi skal også pusse opp gulver på kjøkken og gang. Vi har faktisk valgt å legge fliser med varmekabler begge steder. Grå friser som ligner litt på betong. Tenker at dette blir veldig praktisk i forhold til hunder og barn. Da kan man liksom bare vaske over hvis vogna er skitten eller hunden drar inn møkk. Har lyse vegger på gangen.

På kjøkkenet skal vi ha samme flisene.Der har vi valgt hvit kjøkkeninnredning og faktisk også hvit benkeplate, da det kan bli litt vanskelig å matche mørk plate med de grå flisene. På veggene har vi ikke bestemt oss enda.

I stua er det lys eikeparkett. Sånn kjip billig en. Den skal byttes etterhvert men har aldeles ikke råd nå. Da kjøkkenet ble altfor altfor dyrt (men veldig lekkert... hehe )

Skrevet

Vi har mørke møbler i stua og lyse vegger. så usikker på om det blir finest med lyst eller mørkt gulv..?

HI

Skrevet

Hadde laminat i stua der vi bodde før, det kommer jeg aldri til å ha igjen. Hardt og kaldt, slitesterkt er det jo, men blir det et hakk synes det utrolig godt. Hadde ikke den billigste laminaten heller (du får det du betaler for, de dyre er bedre enn de billige).

Her vi bor nå har vi pusset opp hele huset og er veldig fornøyd med valgene vi har tatt :)

I stua har vi heltre eik, brede bord. Har lyse vegger og hvitt tak. Brun sofa, eik og hvitt i resten av møblene.

På soverommene har vi eikeparkett.

I gangen har vi ganske store skiferfliser med varmekabler under.

Skrevet

Mørkt gulv er et helvette å holde rent, tror meg, jeg har prøvd det. Alt vises, måtta moppe gulvet daglig! Ville heller byttet ut de mørke møblene. ;)

Skrevet

Ulempen med skifer er fugene, fungerer dårlig med tørrmopp som jeg bruker veldig mye, så det ville jeg ikke hatt på kjøkkenet. Har fliser i gang og er fornøyd med det, men de må støvsuges eller vaskes med våt mopp/klut og det er litt tungvindt. Jeg drar over kjøkken og stuegulv med tørrmopp hver dag (4 barn og ganske mye bøss og smuler ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...