Gå til innhold

trenger tips til ny grillmat :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi griller alltid det samme...begynner å bli kjedelig... Kjøtt, kylling, pølser osv...trenger inspirasjon...tips til måter å grille på, innpakning osv... Hva griller DU??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her! Følger spent med på svarene du får:)

Skulle lært litt om grilling av fisk, for min..er så redd for å ikke få den gjennomstekt..(men dette var din tråd, hehe;))

Skrevet

Jeg lager ofte kjøttboller av kylligkjøttdeig med masse krydder i.

Ellers griller jeg mye asparges til.

Burgere lager jeg alltid fra bunn av med karbonadedeig.

Ellers blir det de standardtingene du også er lei av.

Skrevet

Hel ørret (uten finner, hale og hode) lagt i aluminiumsfolie sammen med krydder, potet, løk/vårløk og en klatt rømme. Mmmm!

Bakepoteter og maiskolber på grillen, er godt tilbehør.

Kylling med sweet chilli-saus (ha på sausen etter grilling).

Grillbein med hoisin-saus (smør på etter grilling).

Grillspyd er også godt - da kan du jo tre på det meste. Forslag: kylling, paprika, maiskolbe-bit, tomat, løk.

Marshmellow på pinne til dessert. :)

Skrevet

Hel grillet ørret/laks utrolig godt.

Del opp champignoner, brokkolie og løk. Ta en folie og hell litt olje på og legg maiskorn, sopp, løk, brokkolie og litt godt krydder på. Pakk sammen folien og legg på grillen.

Duebryst er veldig godt å slenge på grillen.

Hele ferske maiskolber, går med hermetiske også.

Eller pakk inn laksefile (bit), litt smør og hakket vårløk i folie og grill i vei. Kan også bytte ut vårløken med sitronpepper eller annet godt fiskekrydder.

Skrevet

Rødvinsmarinert fårefilet med potetbåter i folie med olje og litt diverse krydder, og pesto til. *yummi*

Skrevet

Havabbor eller dorade er kjempegodt på grill! Funker fint i sånn rist. Fyll magen med sitron er friske urter, nam!

Halloumi er også veldig godt på grillen, med litt sitron over.

Lam i alle former, men lammekoteletter er jo supergreit, bare pensle med litt olje, Evt la de ligge litt i hvitløk/urtemarinade først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...