Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Min bestemor ligger på sykehus med alvorlig hjertesvikt forårsaket av en alvorlig kols. årsaken til at hun ble lagt inn var lungebetennelse, men den skal være i retur nå. Hun ble flyttet fra intensiv til avd i går da det ikke var mer å gjøre. Vi i familien har fått beskjed om at det nå kun er å vente på døden, og det er avsluttet all annen behandling enn smertestillende. I går satt jeg vake, og da hadde hun under 60 i oksygen metning, men etter morfin steg den til 80. Vi var redde for at hun ikke skulle overleve natten, men dagen kommer, og damen er bedre enn på lenge. Sykepleierene mener at det ikke er snakk om den bedring som ofte inntreffer før døden, men at det faktisk har snudd riktige veien. Er det noen helsearbeidere her på forumet som har opplevd noe av det samme med sine pasienter?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Jeg er lege på en hjerteavdeling,og kan nok bare svare det en hvilken som helst annen lege ville svart deg....nemlig at dette kan ikke sies noe om over nettet dessverre. Det er selvfølelig en mulighet for at hun er i bedring,og det er klart jeg har sett at tilstanden overraskende har snudd hos pasienter som jeg trodde vi ikke kunne gjøre mer for. Jeg synes du skal be om en samtale med pasientansvarlig lege hvis dere er usikre. De har en helt annen oversikt over hennes helsetilstand enn sykepleier på posten har. Masse lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Sykepleiere vet ofte mye mer enn legene når det gjelder tilstanden til pasienten......
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Hehe;-) Der tar du feil. Men dessverre en del sykepleiere som tror de vet det(og det er erfaringsmessig ikke de dyktige sykepleierne). Og jeg snakket om den medisinske tilstanden,selvfølgelig...ikke om pasienten har sovet godt og spist middag. #2