Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Det kommer helt ann paa huset, hva som maa gjoeres, hvor stort, tid og penger... Her maa du komme med litt tilleggsinfo gitt.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Da mener jeg jo med alt.. Pusse opp hele kjøkkenet og hele badet. Legge alt nytt på bad med fliser og varmekabler,og bytte ut hele kjøkkenet og male eller noe der. Skifte ut hele strømnettet og alt av rør,legge nytt gulv og panel på vegger på alle rommene.. Str på huset er på ca 120 ,og på kjøkkenet og på badet er jeg ikke sikker,men tenkte om noen hadde gjort det, og hva ble summen på de? Blir jo sikkert differanse på mange tusen forskjell i hva dere betalte på deres og på hva vi evt betaler,er jo store forskjeller,men da vet jeg om det kommer på 400 000, 500 000 eller 700 000... Hi
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 dette var inne,glemte å skrive att vi må bytte vinduer,legge ny isolasjon og ny utvendig panel.. Hi
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 vi skiftet bordkledning og etterisolerte for rundt 600 000 et par hundre tusen i nytt strømanlegg, hundre tusen for parkett(ikke arbeidet inkludert),hundre tusen for nytt bad og vaskerom, osv tror det ble ca 2mil. til sammen for renoveringen,men da har vi nye vinduer også.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #6 Skrevet 30. oktober 2011 Vel vi har gjort det, men det meste er selvgjort. I tillegg til det du nevner har vi skiftet taket. Huset er på ca 130 kvm. Pris? Ca 400 000? Men det kommer jo mye an hvilket materiale en velger, hvilket gulv, yak, kjøkken osv.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #7 Skrevet 30. oktober 2011 Til 13:23- Ekstremt høy pris for kledning og isolasjon må jeg si. Dere kunne likegodt revet hele huset og bygd nytt, også mtp el.anlegg, her må jo alt være skiftet. Vi tok sikringsskap og fikk elektriker til å se over og godkjenne anlegget for ca 20 000.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #8 Skrevet 30. oktober 2011 ja,det blir en del billigere hvis en har mye egeninnsats,men vi vet ikke hvor god tid vi evt får,så vi tenkte vi kunne legge gulv selv,også bare kjøpe slike ferdig malte panel biter (vet ikke hva det heter jeg),og evt noe maling,men att resten tar fagfolk.. hi
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #9 Skrevet 30. oktober 2011 er det det koster,hadde tre firma som alle ga anbud.lå på omtrent det samme. men da er det inkludert kledning,isolasjon og arbeid og relativt stort hus. 20 000 for sikringsskap er rå billig! er det av de store som de nå bruker i nyhus? vi la hele elektriske anlegget nytt ,da blir det mye dyrere. men da er alle kurser store nok og vi har mer enn nok punkt på alle rom og tvuttak
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #10 Skrevet 30. oktober 2011 Vi betalte ca 40 000 for nytt sikringsskap, dvs de skiftet til nye sikringer, fikk elektriker til å se over hele asnlegget inkludert rette opp i noen småfeil og legge opp et par stikkontakter, + varmepumpe og innsett av denne. Det er 7 år siden. Vi har etterisolert og lagt ny kledning på hele huset, skiftet ut noen råtne elementer og alle vinduer/dører. + utvendig tak, gulv, vegger, kjøkken, bad mm.det meste er gjort selv. Pris ca 450 000.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #11 Skrevet 30. oktober 2011 Vel..hvis dere velger å gjøre minst mulig selv blir det dyrt. Greit at de jeg kjenner har valgt passe høy standard, men det oser ikke luksus. Men likevel - ved bruk av polsk firma ble totalrenovering ca 3 mill. Da er alt skiftet, bordkledning, vinduer, alle rom osv.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #12 Skrevet 30. oktober 2011 Har pussa opp eit gammalt hus på 200 kvm2. Alt rørsystem fra gata og inne i huset og lakt knottplast rundt huset. Alt eletriske fra gata og inne i heile huset. Kun spotta i heile huset på 100 stk. Har lakt 5 cm med ekstra isolasjon innevendikt og kledd med plater heile huset innvendikt. Golv har jeg Allock merket som tåler mykje og ikkje billigt. Har 3 doer med spesielle do typer og 2 stk steam dusjer. Varmekabler i heile kjelleren og på doane. Kjøkken til ikea med glassbenkeplate. Vaskeromet er kjøkken fra ikea. Har gjort det meste sjølv utenom rørlegger og eletriske har vi lakt opp sjølv med eletriker som godkjenner det vi har gjort. Har kosta oss ca 1,4 mil. Men hadde folk til verander og nye glass i heile huset. Verandar på 65 kvm2 og god del tak på.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #13 Skrevet 30. oktober 2011 Å ha firma til å renovere huset er dyrt. Noen har jo god råd, kjøper huset for to millioner og pusser opp for to millioner. Vi blir fattige mot det, så vi tar litt om gangen. Utvendig, stue, bad, tak - en ting om gangen, så kan vi gjøre ting når vi har råd Vi har brukt 600 000 foreløpig, lagt inn egeninnsats, valgt billige løsninger. Det er no'dritt å pusse opp når budsjettet ikke er så stort som man kunne ønske
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #14 Skrevet 30. oktober 2011 100 m2 skiftet alt inne og ute. Ca1,2 mill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå