Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Trenger noen tips fra dere hyggelige damer her inne. Jeg har nå en ny samboer (flyttet sammen for et par måneder siden), og barn fra før. Han har ingen barn, men har vært sammen med alenemødre før så han vet hva fødsel etc gjør med kvinnekroppen. Mitt største problem er at jeg bestandig har vært sett på som mindre pen/vellykket. Aldri hatt draget på menn i noe særlig grad, og alltid mistrivdes med utseendet mitt. Jeg er normalt slank, men med en del hud på magen etter fødslene, litt for små pupper og ikke så trent kropp (virker etter min mening litt dvask). Ansiktet er det litt verre med siden jeg må bruke briller, har ujevn hud og hår som er svært vanskelig å stelle, derfor er det lettest å la det bare henge ned (selv om jeg klipper meg jevnlig). Har også alltid vært litt guttete i stilen, selv om jeg bruker både heler og korte skjørt, men bruker til vanlig så å si ikke sminke, hårstylingprodukter osv. Jeg vil gjerne gjøre meg vakker for min snille og herlige samboer. Jeg vet at han er glad i meg slik jeg er, men vil jo gjerne at også han kan ha gleden om å ha en pen og stilig dame. Når det gjelder trening, er det litt vanskelig siden jeg har en kronisk sykdom som gjør det så å si umulig å trene kondisjon. Men hvilke andre tips kan dere gi meg, som ikke innebærer bruk av en hel formue på utseende, og som funker? Blir veldig takknemlig for svar
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Tren Pilates hjemme. Kjøp deg en video, 20 minutter 2 - 3 ganger i uken vil gjøre underverker med både utseendet til kroppen og evt. vondter her og der. Mykere blir du også og uansett sykdom kan Pilates trenes! Jeg er Pilates instruktør og hadde ei med fibromyalgi som trente hos meg, etter 6 mnd. hadde hun gått ned 16 kg og gått fra å være 100% sykemeldt til å ha kommet seg ut i 80% stilling igjen.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 "bestandig vært sett på som mindre pen/vellykket"? Det der er helt sikkert bare noe tull du selv går rundt og innbiller deg. Å legge vekk sånne negative tanker om deg selv er det første du må gjøre. Deretter må du begynne å trene litt og passe på å spise sunt. Bare dette vil få deg til å føle deg tusen ganger bedre. Så kan du jo ta en tur til hudpleier og spandere noen kroner på deg selv der. Ta en deilig behandling og be om råd for sminke og hudpleie. Gå jevnlig til frisør. Har du ikke en venninne som er spesielt stilig i klesveien, som du kan få til å hjelpe deg med fornye garderoben din? Gi samboeren følelsen av at DU synes HAN er fin og kjekk.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har BMI på 19.5, så trenger overhode ikke gå ned, skulle heller få litt større pupper og rompe. Har prøvd å trene Pilates, og det blir faktisk for hardt for kroppen min i lengden. Har annen type sykdom enn fibromyalgi. Uansett, takker for innspill! HI
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 Kanskje han ikke vil ha en pen og stilig dame? Kanskje han vil ha deg akkurat som den du er? Nei, kjøp deg noe pent undertøy, og du vil se at du ikke trenger noe mer enn det
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 10:05 - tror du misforstod litt hovedinnlegget mitt. Jeg kler meg ganske pent, men ikke overdrevent dollete. Er fornøyd med klesstillen, det er kroppen/ansiktet og håret jeg må evt gjøre noe med. Det med frisør tar jeg gjerne imot som tips, problemet mitt at jeg må ha en frisyre som det ikke tar en time å legge på morgenen, hva passer eventuelt, unntatt løst hår? Samme problemet med kviser som jeg har hatt siden jeg var 10 år, og det er virkelig ingenting som funker på dem. Sminketips som passer med ansikt som har briller kunne jeg ta imot som god hjelp, siden det er vanskelig å sminke seg uten at det blir overdrevent, og samtidig ikke se "kjedelig" ut. Når det gjelder sunn mat og trening, så er jeg slank, og trenger ingen diett for å miste kiloene. Spiser som regel også veldig sunt. Men har problemer med å finne trening som jeg makter/orker. Det første du nevnte med at jeg er blitt ansett som mindre pen - jeg har ikke negative tanker om meg selv, men jeg er realistisk, jeg går ikke rundt og tror at jeg er fotomodell, men synes ikke jeg er stygg heller. Det er andre som gjennom årenes løp har sagt til meg (og til andre) at jeg var mindre pen - svært mange ganger. Tusen takk for svaret! HI
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 Ja, jeg ville nok jobbet litt med selvtilliten. Kanskje bruek litt lengre tid på å ordne håret om morgenen, kjøpe nye øredobber eller... Tja.. Skifte ut brillene, kjøpe noen nye stilige klær. Du trenger ikke forandre stilen din. Er du sportslig så forny garderoben litt. Kanskje by på deg selv litt til han. Kanskje bare fremheve leppene med fin lipgloss eller lebestift. Eller ja, fremhev det som du syns er fint på deg selv.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Solarium kan hjelpe mot kviser, og det vil gi deg frisk ansiktsfarge. Og selvfølgelig jevnlige turer til hudpleier. Du kan også be skjønnhetssalongen om fargeanalyse, så får du et fargekart over hvilke klesfarger som er aller finest til deg, selv om du beholder stilen. Si til frisøren at du ikke har tid til å dolle håret om morgenen, og trenger en frisyre som er fin med det samme du har dusja... Frisøren kan i alle fall finne en fin farge, som gjør deg maksimalt fresh! Å få mer kvinnelige former er ikke så lett uten plastisk kirurgi, og det ville vel være å gå for langt? Du er slank (heldiggris!) og trenger ikke trene kondis, hva med bare å trene styrke? Da får man sprettrumpe... Jeg har selv også briller og "håpløst" hår, men bruker ofte linser i stedet (da kan jeg vise mine velpleide, salongfargede vipper og bryn!) og sørger for å ha en hårfarge som passer min hudfarge (og jeg etterfarger den jevnlig! Ettervekst er fælt!) Ut over det gjør jeg ikke mye for å friste min elskede - han må pent leve med mitt løse mageskinn, min store bakpart og mine etterhvert litt mer hengete pupper. Men han elsker meg for den jeg er, og det gjør sikkert din også! Sier som hun over: litt sexy undertøy er sikkert mer enn nok...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 Det er en grunn til at han er sammen med deg, og jeg er ganske så sikkert på at du er tiltrekkende i hans øyne. Hvis ikke så hadde han ikke vært sammen med deg. Det er ikke så mye som skal til før han legger ekstra merke til deg. Ta på den noe fin en dag som du trives i og smink deg litt ekstra. Hver gang jeg sminker meg litt ekstra og tar på meg andre klær hjemme enn slummebuksa, kommenterer han hvor fin jeg er, og liker tydelig det han ser. Det gir meg en god følelse. Han sier selvfølgelig ikke det bare når jeg har sminket met litt ekstra, han sier det ellers også, men han liker godt at jeg legger på litt mer av og til
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #10 Skrevet 11. oktober 2011 Når det gjelder å stramme seg opp litt kan Bailine hjelpe, sjekk ut Bailine.no.. mange med ME osv som bruker det! Hvis du sliter veldig med kviser ville jeg tatt en tur til hudpleier og fått en hudanalyse, det kan være at en kjemisk peeling f.eks kan være til hjelp! Men det må du sjekke med hudpleier.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #11 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg mente ikke at du skulle trene for å gå ned i vekt, men fordi det gjør deg vakrere uansett. Så vil se bedre ut, med strammere kropp, og huden vil bli finere, og endorfinene vil gi deg bedre humør og selvfølelse. Også slanke trenger å trene og holde seg i form. Jeg synes uansett ikke du skal tenke at du er mindre pen. Tenk heller på trekkene du har som faktisk ER pene, og det med skjønnhet har uansett veldig mye å gjøre med utstråling. Jennifer Aniston, for eksempel - hun har "egentlig" ikke spesielt vakre trekk, men er en person mange regner som vakker. Det Man kan ikke stråle hvis man ser på seg selv som mindre pen. Det ER negative tanker du har, enten du vil det eller i kke, for du viser ihvertfall at du tror på de (idiotene) som har sagt at du ikke er pen.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #12 Skrevet 11. oktober 2011 Tusen takk for mange svar, her var det veldig mange gode tips og råd! Skal se hvilke av dem som passer for min situasjon og kan hjelpe. Hudpleier og jevnlige turer til frisør er dyrt, og det har vi ikke råd til uten at det skal gå utover nødvendige regninger. Kan heller ikke bruke linser siden de bare detter ut hele tiden (ble også frarådet å bruke annet enn briller av optikere). Skal prøve å stå opp tidligere og stelle meg litt på håret/sminke meg. Siden jeg har vært singel en god stund, har jeg ikke hatt behov for å "dolle meg opp" for noen, og det føles litt uvant nå Men vil gjerne beholde ham og at han skal være stolt av meg. HI
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #13 Skrevet 11. oktober 2011 Først må jeg bare få gratulere med ny samboer:) Så koselig! Det første jeg ville jobbet med er selvtilliten min, en god selvtillit gir en god utstråling! Og det er veldig tiltrekkende! Ikke se på deg selv som en mindre pen og velykket dame....da vil du utstråle nettopp det:) Hva med å kjøpe deg litt nye klær og litt fint undertøy? Jeg pleier f.eks alltid å gå med BH og trusene i samme sett så det ser gjennomført ut:) Jeg kjøpet en BH og 3 truser i samme sett/stil. Kjøp pushup;) Gjør deg selv litt mer feminin siden du sier du har guttette stil. Kjøp deg et par støveletter med litt hel, noen tights med singletter og lange cardiganer som går over stussen! Billig, og lett å stæsje opp med ulike skjerf og smykker! Hva med Yoga da? Eller gå deg et par turer å få litt frisk luft:) Noen styrkeøvelser med manualer kansje? Ha en egenpleiekveld/dag i uka! Enten med hjemmespa eller salong spa (det kan fort koste litt da) Der du exofolierer hele kroppen + ansikt, barberer deg (må gjøres litt oftere en en gang i uka ) smøre deg inn med en god selvbruningskrem (anbefaler xen-tan) og en god bodylotion. Lakker neglene dine i spreke farger! Det er en enkel måte å spreke seg litt opp på Legg ansiktsmaske osv... Kansje en ide å ta seg en tur til hudpleier å få råd og produkter du kan bruke til huden din? Gå til frisøren jevnlig, farge og stripe. Du sier at du har et hår som er vanskelig å stelle, da anbefaler jeg volumshampoo og hårkurer fra kerastase, dette kjøper du billig på Ebay! Ellers så er Wella ocean sprizz saltvansspray genial for å få litt tekstur i håret! sprayes i vått hår og så føner du håret med hodet opp ned:) Spis sunt og variert, og sunt fett! ta vitaminer og omega3:) Herregud, dette ble jo langt.... sorry:) Det var mine tips ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #14 Skrevet 11. oktober 2011 10:33 - tusen takk for nok et gjennonført svar! Det med at jeg skrev om at jeg var "guttete", gjaldt ikke klesstilen, men mer oppførsel og sminkestilen - jeg ser ikke ut som en dukke og bruker ikke sminke. Men jeg bruker støvletter med hel, skjørt, singletter, kjoler, stramme dongeribukser osv. Har også fint undertøy, men har ikke råd til å kjøpe BH til 500 kroner eller truser til 300. Du har nok rett til at jeg må jobbe med selvtilliten. Hadde veldig fin kropp før, men fødslene ødela puppene og magepartiet - nesten uansett hva jeg har på meg, sitter stygt på grunn av den overflødige huden på magen som man til og med med trening ikke blir kvitt. Bilring er skikkelig usexy synes jeg, men lite får man gjort. Ellers er det helt fremmed for meg med både spa, masse sminke, hårkurer osv, siden jeg aldri har hatt interesse for sånt. Bruker heller tiden på å skru bil enn på sminke for å generalisere litt her Føler meg ukomfortabel med stivstylet hår som man må passe på at sitter rett hele tiden, hypersexy klær eller mye sminke. Tekstur kommer forresten til å funke fint tenker jeg! Er nok verdt å prøve. Er veldig glad for at så mange gidder å svare med så lange og gode innlegg. Takk! HI
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #15 Skrevet 11. oktober 2011 Unnskyld HI, da har jeg misforstått! Trodde du var guttette i klesstilen jeg:) Når det gjelder fresht undertøy så kjøper jeg alt på enten Cubus Eller HM altså, så det blir ikke så dyrt:) En BH til 500 kroner har jeg heller absolutt ikke råd til, dessverre:) Jeg hadde samme "problemene" med puppene, og jeg tok silikon faktisk. Ikke mye, men nok til at jeg følte at jeg hadde bryster igjen. Det gav meg faktisk et helt nytt liv. Ellers så funker hold-inn truser!! som går til over navelen ca... Alle klær sitter veldig mye bedre:) Og ringen min synes nesten ikke! Vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort uten:) hehe Hilsen 10.33
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. oktober 2011 #16 Skrevet 11. oktober 2011 Du kan jo gjøre mye hudpleie hjemme, kjøp en god kropp og ansiktsskrubb og bruk det jevnlig. Smør deg med velduftende bodylotion, og bruk en god fuktighetskrem i ansiktet. I.d Bare Minerals har god sminke som er lett og raskt å påføre, og dekker godt. Ta solarium iblant, det gjør deg fresh og hjelper mot kviser. En god selvbruning er heller ikke å forakte, jeg liker feks Cosmica sin. Du kan kjøpe bryn- og vippefarge på HM, Cubus etc og farge vipper og bryn selv, og håret kan du også farge selv (eller få en venninne til å hjelpe deg). Da slipper du å sminke deg hver dag. Finn en god parfyme du er glad i. Blivakker.no eller andre nettsider selger kosmetikk og skjønnhetsprodukter billigere enn i butikken. Gå turer i skog og mark, da holder du deg i form og det former ben og rumpe- i tillegg får du en fresh farge i kinnene. Fortell deg selv hver dag at du er vakker, og at du er bra nok som du er. De som sier noe annet betyr ingenting, de sliter sikkert med seg selv og må trykke andre ned for å føle seg bedre!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #17 Skrevet 11. oktober 2011 Nineinei! Har noen venninner som driver med Bailine, og det er sykt dyrt i tillegg til at man blir avhengig. Det er det verste jeg har sett!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #18 Skrevet 11. oktober 2011 Eneste tipset jeg har er en god foundation! Sliter selv med en del kviser, og dior nude (tror jeg den heter) er jeg veldig fornøyd med. Jevner ut huden og jeg ser mye freshere ut. Bare viktig å finne riktig farge så den ikke blir for mørk/lys. Det skal jo ikke syns at du har det på! Men på parfymeriene er de jo stort sett flinke til å hjelpe til med sånt Også kan du f.eks. ta på litt mascara. Det er utrolig hvor mye så lite kan gjøre! Men, bare forslag Uansett så tror jeg nok samboeren din liker deg akkurat som du er, ellers hadde han vel ikke blitt samboeren din?! Men skjønner allikevel godt at du vil gjøre litt ekstra, jeg er på akkurat samme måte. Tar på meg klær jeg vet han liker, det samme med parfyme..det er koselig å gjøre det lille ekstra av og til! Men samtidig må du jo føle deg komfortabel med det syns jeg da! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #19 Skrevet 11. oktober 2011 Det som gjør et menneske vakker er utstrålingen som kommer innnenfra. Selvtilitt. At du bryr deg om deg selv, elsker deg selv. Tar vare på deg selv. Styrk selvtilitten din. Klart at det hjelper med noe nytt tøy, få ordnet håret hos frisør. Selvtilitt og hva man gjør ut av seg selv, tror jeg er det viktigste med tanke på din nye samboer. Han har valgt deg, for mange grunner. Noen av grunnene er kanskje bedre enn et pent ytre.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #20 Skrevet 11. oktober 2011 Er sikker på du er pen som du er jeg, men et lite hårtips skader ikke ;-) Jeg har også tykt, litt vanskelig hår. I fjort tok jeg en behandling som heter "Straight and Shine" = permanent utretting av håret. Herregud for en forskjell det ble! Håret ble så pent, selv rett etter jeg kom ut av dusjen. Trenger ikke rettetang engang :-) Det er dyrt, men anbefales virkelig. Du får hår som en superstjerne.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #21 Skrevet 11. oktober 2011 Alle kan ikke bruke linser, man alle kan finne noen kledelige og pene brilleinnfatninger som passer. Ha gjerne flere par! Så kan du bytte litt etter hva slags klær du har på og hvilket hmør du er i. Det vil være oppfriskende og nytt hver dag. Noen har strass og glitrende steiner på festbrillene sine!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #22 Skrevet 11. oktober 2011 Det mest attraktive på en kvinne er god selvtillit IKKE en som står foran speilet og sier "jeg føler meg så tjukk/stygg/kvisete" etc etc. Kviser får du bort med Roaccutan. Ikke start med dette før i januar dersom du vil spare penger (det er en maxsum på ca 2000 kr i året som du må ut med for Roaccutan, så dersom du starter f eks i november men trenger 8 mnd behandling, så må du ut med nye 2000 kr i januar). Og jeg kan LOVE deg at din samboer vil føle seg som verdens heldigste, dersom du innimellom overrasker med en sexy nattkjole (mange lekre på H&M) og høye hæler Mange pene damer med misfornøyde menn, fordi damene bruker all tid på jåling og oppstasing, og ingen tid på å ha herlig sex med sin utvalgte
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #23 Skrevet 11. oktober 2011 Det er ikke bare for å gå ned i vekt man bør trene Pilates, og det finnes mange forskjellige varianter å trene. Fibromyalgi var et eksempel på et resultat jeg hadde. Om du leser på nett så vil du se utrolige resultater hos mennesker med mange ulike sykdommer og plager.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #24 Skrevet 11. oktober 2011 Takker for flere svar. Prøvd Roaccutan før, og det hjalp kun en kort periode. Er visst ingenting som biter på meg Har heller ikke noe særlig dårlig selvtillit,men man merker jo opp igjennom årene at flere kommenterer at man har vært uheldig med utseende sitt, man fortrenger ikke det akkurat. Bruker forresten høye heler og fine nattkjoler til hverdags, så muligens jeg må på kondomeriet og kjøpe noe ekstra spennende (som sitter bra på en kropp med bilring) for å overraske ham. For øvrig enig med at overjålete damer må være ufattelig kjedelig. Tror menn her jeg bor liker at damer tåler å bli møkkete på skogstur, telttur eller motorsykkeltur uten å måtte rette på sveisen hele tiden Er bare at jeg har vært uheldig og blitt dumpa og opplevd utroskap før, og da blir man ekstra var og vil gjerne beholde den man elsker for alt i verden HI
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #25 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg er sikker på at samboeren din liker deg som du er:) Men mine tips til deg er: -ta solarium, dette har god effekt mot kviser (det skal ikke så mye til, en gang i uka kanskje) -kjøp deg mineralfoundation. I.d er veldig bra, men også veldig dyrt. Jeg må helt ærlig si at jeg ikke merker forskjell på I.d sitt og mineral foundation fra elf (som er kjempebillig!). Det dekker fint på uren hud uten at porene tettes. -invester i en god hudrens som passer til din hudtype. Forhør deg hos hudpleier og be om en prøve, liker du den så kan du bestille produktet mye billigere på internett (f.eks strawberrynet.com og feelunique.com) -stell neglene dine med neglelakk -kjøp deg noen "typete" briller, det finnes mange stilige og det er utrolig hvor mye forskjell det kan gjøre, sammenlignet med noen vanlige og kjedelige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå