Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Tenker da på de som har barn som kjører med traktor til skolen ol eller de som bor laaaaaangt uti goggen et sted. Hva tenker dere om de som bor i storbyer...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 For ett vanvittig dårlig/tåpelig spørsmål!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Tenker vel ikke så mye om de... Deres valg! Men jeg er glad for at jeg fikk realisert drømmen min om å flytte på landet før barna ble født, nyter stillheten og tempoet her! Godt med god plass og stor hage, ha hestene på tunet og slippe all kjøringen jeg hadde da jeg bodde i by. Å kunne åpne døren og la hundene svinse inn og ut som de vil... Herlig!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Vil du vite det? Helt ærlig? Vi tenker: "Milde måne at det går an å bli så forstokka og dum og ha SÅ store skylapper..."
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Sånn i det daglige tenker jeg overhode ikke på oslofolka, men om vi er inni den røra der så er jeg jo glad jeg bor et sted hvor barna kan gå til skolen, de kan være ute og leke selv, man kjenner foreldrene til de andre i klassen (skolen). er barnet ditt et annet sted en ditt det sier det skal så er det alltid en eller annen som har sett de. vet ikke hvordan det er i oslo men her har skoler og bhg turdager minst engang i uka og jeg syntes det r veldig positivt. hva tenker oslofolket om oss utenfor byn da?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 tenker at dere ikke tenker på barnas beste... mange av dere har større hytte enn dere har leilighet (gjelder ikke alle) og dessuten bor jeg ikke I BONDELANDET, MEN PÅ BONDELANDE
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 De fleste av oss tenker at de ikke er spessielt smarte, når de tror ungene våre kjører traktor til skolen Ellers tenker vi hver sin lyst Våre beste venner bor i asker, og er herlige mennesker, men vi kunne aldri tenkt oss å bo sånn.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #9 Skrevet 5. oktober 2011 nei.. hva jeg tenker.. jeg har lært å ikke ha fordommer og vet at mennesker fra byen kan være like merkelige og like normale som alle andre.. i bor i en bygd der noen kjører traktor til skolen, og det ikke er uvanlig at jeg må kjøre forbi en eller tre traktorer på vei til jobb.. men heller det enn å kline meg inntil en stinkende skitten mann på trikken altså! det er vel fordeler og ulemper med allt, og jeg ser absolutt flest forelder med å bo landlig med fjøs, mark, husdyr, slåttelukt og mykerlukt et par ganger i året enn å leve opp på nabon i en blokk der jeg må ta hensyn til andre som ikke tar hensyn til meg.. være hysterisk for å slippe barna løs ute med take på trafikk, glass og sprøytespisser i gresset i offentlige parker, altid trafikklyder eksos og veistøv.. nei, takke seg til frisk luft, friskt og rent gress under føttene, den frie naturen tett innpå, stor deilig hage der jeg kan gå naken om jeg vil uten at noen glaner eller syns jeg er sær, sladder-deling med venninner der alle vet hvem som gjør hva og hvorfor, barna er trygge både innenfor og utenfor synsvidde og kan gjerne gå to km gjennom skogen til sine venner uten at det bekymrer meg i det heletatt.. jeg kan kjefte så høyt jeg ønsker på både mann og barn uten at naboene får det med seg (har ikke skjedd enda, men om jeg skulle føle for det så ligger alt til rette for at det er i orden) ELSKER å bo her! det er ca to timer til bnærmeste by, og 5 minutter til sentrum med bil, 3 min til fots.. supert!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #10 Skrevet 5. oktober 2011 Huff, kunne aldri bo i oslo :-) Skjønner ikke at folk er villig til å betale så mye for leilighet uten heis, med barnevogn. Når man kan få et hus litt i utkanten :-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #11 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg tenker at du HI skulle fått utvidet horisonten littegranne
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #12 Skrevet 5. oktober 2011 Har en nabo noen kilometer lengre opp i veien her som kjører til butikken med traktor ;-). Jeg bor vel ikke på det aller mest sentrale området, må kjøre til både butikk, barnehage, skole og jobb. Er vokst opp litt mer sentralt, men har aldri bodd i noen storby. Liker stillheta og roa på landet. Ungene har en frihet her som de aldri kunne had i byen. Nå er det ikke så mye jordbruk her, men det er endel hest rundt her jeg bor, noe som ungene synes er kjekt.Hva jeg tenker om de i by/storbyen? Hvorfor skulle jeg tenke noe om dem? har jo flere venner som bor i, kommer fra eller har bodd i storby, ikke noe spesielt med dem i grunn, vanlige folk. Jeg tror faktisk endel byfolk tenker mer generaliserende om oss "bondeknølene" som dere pleier å kalle oss. Joda, kansje vi ikke haster avgårde som byfolk, vi har muligens et litt roligere tempo, vi snakker kansje ikke like mye på både innpust og utpust, har tid til å både lytte og få fram poenget selv uten å haste oss til en konkusjon uten å tenke oss om både 2 og 3 ganger. Når det gjelder finere kultur, mat, lesevaner så er det vel veldig variert, jeg liker opera, klassisk musikk og drar gjerne til "storbyen" og snuser opp små bokhandlere og er endel på både museeum og gallerier når jeg først har sjansen til det. Samler jo på gamle bøker og førsteutgaver særlig. Har funnet mange skatter på loppemarked og brukthandlere rundt om.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #13 Skrevet 5. oktober 2011 Tenker at det er litt synd på dem som må holde seg i byen det meste av tiden og at de barnehagene jeg har sett i bystrøk ikke holder mål i mine øyne, ellers hender det jeg er misunnlig på dem som slipper å brøyte snø om vinteren. Jeg tenker vel egentlig at det er deres valg, men at de har gjort et merklig valg om de ikke er studenter.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #14 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg synes ikke det var et dumt spørsmål. fordi jeg har mange venner som har valgt å bosette seg i storbyer er jeg der for å besøke dem noen ganger, og da tenker jeg ofte på hva som får folk til å ville bo der. helt sant, jeg er ikke noe bymenneske og kunne ikke tenkt meg å bo i en by. Det er dyrt der, mindre privatliv, lite frihet ++ jeg elsker å bo på landet. kan slippe ut ungene alene for å leke osv. Men det er jo deres valg å bo i byen, og dere trives sikkert der,. men jeg har ikke villet oppdra barn i byen. jeg skjønner virkelig ikke at folk betaler millioner for en liten leilighet i storbyen, når man kan få et stort hus på landet.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #15 Skrevet 5. oktober 2011 Ha, ha, jeg er bonde og bor i Asker. Det finnes noen OK steder her også, men jeg forstår hva du mener.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #16 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg bor på bondelandet, og HATER det. Flyttet hit fra en av Norges 4 største byer i fjor. Syns det er kaldt, ensomt, folk ser skrått på en om en er LITT annerledes, og ingen gidder å ta kontakt eller hjelpe til med noe som helst. Sto fast med bilen i bakken vår her i vinter, hjemme alene (mannen var på jobbreise), og ungene i bilen. Så kom den ENE naboen vår kjørende ut fra sin garasje, så jeg sto der, bom fast i grøfta, og kjørte videre. Takk skal du faen meg ha.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #17 Skrevet 5. oktober 2011 Eh, ja for å svare på spøsmålet: jeg er jo bydame, og savner byfolk hver eneste, bidige dag.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #18 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg tenker det samme om dem som det jeg gjorde i de 19 årene jeg bodde i Oslo: At de ikke har noe mer til felles enn det alle som bor på "bondelandet" har. Når det er sagt, så er det så mye nedre luft å puste i for en astmatiker her hvor det er mer plass, mer trær, færre biler og noen traktorer hist og her. Hvor er "goggen", forresten?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #19 Skrevet 5. oktober 2011 Tenker jeg er overlykkelig over at jeg slipper å bo i det kaoset der!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #20 Skrevet 5. oktober 2011 Ler meg skakk i hjel av byfolka som betaler 4 mill for å bo på 100 kvadrat, og som stamper i bilkø to timer hver eneste dag til og fra jobb.. Nei takk
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #21 Skrevet 5. oktober 2011 hver gang jeg reiser til ikea eller ellers i oslo, er jeg sjeleglad for at jeg slipper det kaoset med trafikk hver eneste dag!! istedet har jeg ca 5 min til jobben, bhg er i samme gata, skolen 10 min unna hvis en går. bybussen går en gang i timer forbi huset, eller så går det to andre busser til byen hver time hvis jeg går ca 10 min.. Har hus på 150 kvm, som kostet meg snaut 1 million. Ungene kan leke ute i gata sammen med naboer uten at jeg må se på de hele tida. (stor fordel!) Hadde ikke byttet noe av det mot ei blokk leilighet, parkeringsproblemer og bilkaos
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #22 Skrevet 5. oktober 2011 kjører med traktor til skolen???? herregud, du er dom,
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #23 Skrevet 5. oktober 2011 Ja for alle som bor på bondelande kjører ungene med traktor til skolen... Jeg bor ikke akkurat på bondelande, men litt usentralt ligger det til. Jeg tenker at jeg aldri kunne bodd i byen for det finnes jo ikke plass der! Her jeg bor er det godt med plass rundt oss, ungene kan være ute alene uten at man trenger å bekymre seg for noe, det er lite trafikk, ligger så usjenert til at jeg fint kan sole meg toppløs om sommeren uten tilskuere og best av alt ingen naboer som irriterer vettet av en
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #24 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg henter datteren min med traktor i barnehagen noen ganger, ikke fordi det er den enest måten, men fordi hun elsker det. De andre ungene, og en del fedre, er rimlig misunnlige på henne de dagene. Vi bor da tydligvis på bondelandt, i Asker.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #25 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg bor på bondegård langt uti det du sikkert kaller "goggen". Men vi har veier her da, så ungene kjøres til skolen i bil, traktoren brukes kun til gårdsarbeid. Av og til tenker jeg at byfolk har det veldig greit som har alt så nært, men som regel skjønner jeg ikke at noen orker å leve i det maset det ofte er i byen. Ellers tenker jeg ikke så mye over det. Vi er ulike og har ulike ønsker. For meg hadde det vært helt uaktuelt å la barna mine vokse opp i byen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå