Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Fant en side på nett til en person som skulle til Peru og levere ut briller, men denne var fra 2008.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Jeg vet at høyskolen på Kongsberg(optikerlinja) tidligere har tatt imot briller, og hatt med seg på utenlandsturer/studieturer. Kanskje de fortsatt gjør det?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 Kan leveres til sos barnebyer org eller lignende, de blir kjempe glade for slikt
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #4 Skrevet 19. august 2011 Tror det er en brillekjede som måler styrke osv og sender ut, men husker ikke hvem.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #5 Skrevet 19. august 2011 Butikken jeg jobber i tar imot, det tror jeg de fleste optikere gjør. Vi sender videre enten til Vision for all Norge (http://visionforall.no/) eller til Høgskolen i Buskerud, AFOS/Kongsberg. Du kan sikkert sende dem dit selv også! Vi renser og reparerer brillene som er levert inn, måler opp styrker og sender videre. Ikke vær bekymret for rare styrker e.l. Hvis styrkene er ukurante (veldig uvanlige), men innfatningen pen, hender det jeg bytter til andre glass i mer nyttig styrke. Vi tar også imot løse glass, disse kan slipes i en pent brukt fatning eller fatning fra overskuddslager. Disse kan komme til god nytte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå