Gå til innhold

Vindusvask-tips?

FruSkurk&BandittBarna

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et kort solglimt kom det for en dag at vinduene kunne trenge en vask. Hva bruker dere og hvordan unngår jeg sjolder?

Skrevet

Bruker vinduspussersettet til JIF.

Eller så pleide jeg å blande en dæsj med zalo og salmiakk.

Blanke fine vinduer uansett :-)

Skrevet

Jeg har kjøpt den glasskluten til Jordan.

Så blander jeg nylonvask med veldig varmt vann. Vasker så vinduet med ganske våt klut, så tar jeg skyller den ii bøtta igjen og vrir den opp veldig godt og tørker over vinduet. helt sinnsykt bra resultat! :)

Skrevet

Jeg bruker en dert med nylonvask i en bøtte med vann. Vasker med en mikrofiberklut som er beregnet på blanke overflater og glass. Tørker av med avispapir. Det er den gammeldagse måten å gjøre det på, men det funker veldig bra.

Ellers hender det at jeg vasker/gnikker med mikrofiberklut og jif vindusspray. Sprayer en gang til over til slutt og bruker nal. Tørker av med papir neders i karmene.

Ellers har jo jif sin egen serie med vindusvask.

Skrevet

Den serien til jiff er da veldig omfattende? (For oss som lever med badet som vaskerom er det begrenset hvor mange duppeditter man kan anskaffe).

Nylonvask trodde jeg bare det var bestemødre som brukte, men det finnes altså framdeles? Tror jeg må kjøpe en slik å prøve da.

Men i dag høljer det ned så slipper vindusvask, hurra! Tusen takk for tipsene

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg bruker bare den blå jif'n (universal, tro??) og sånn serla tørkepapir. Godt som gull :)

Skrevet

Du trenger to bøtter. En med zalo og salmiakk, en med vann og 1/3 sterk eddik. Vask godt over med såpevannet, tørk av med eddikvannet (bruk pusseskinn). Enklere kan det ikke bli!! Det er gøy å pusse vinduer :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...