Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Har en sønn på ni år som er veldig på det å være som oss voksne. Det er selvfølgelig et sunnhetstegn, og jeg forstår godt at han ønsker å gjøre det samme som oss. Har vel egentlig alltid tenkt at det ikke skader å la barnet smake ting, fordi de da får et sunnere forhold til "gifter" vi voksne putter i seg. Mener selvfølgelig ikke at barna får uanstendige mengder med ting her i hus, men smake får de hvis de vil. Et lite glass øl eller vin for de som ønsker (litt alkohol er jo ikke farlig og de blir jo ikke fulle), eventuelt en p-pille hvis man er nysgjerrig på hva det er jeg putter i meg hver dag. Alt med måte kan dere skjønne. Prøver å slutte med røyken og har derfor forsøkt å la barna være en del av denne prosessen. Latt dem smake på røyk, rulle røyk og forstå hva dette innebærer. Vi er alle enige om at dette er noe herk, og vi står sterkt sammen for å slutte med dette! Derfor har jeg gått over til røyketyggis, og det har jeg vel kanskje delt litt mer med barna enn jeg burde... Guttungen hadde tatt med seg to brett på skolen for en tid tilbake, og det var litt pinlig for mor. Saken er at jeg nå har gått over til posesnus, bedre enn røyk og jeg tenkte at det fikk ungene til å holde fingrene av fatet. Ikke like spennende med snus som tyggis... Men guttungen maste og ville så gjerne smake. Greit sa jeg. Ble dårlig og etter det antok jeg at det ikke ville bli noe mer mas;)! Men nå gir han seg jo aldri... Han elsker det og maser hele tiden. Gir han det ikke, men jeg ser jo at det ofte forsvinner en god del snus fra boksen. Hva ville dere gjort? Føler på en måte at det kunne vært verre ting en snus, og det er jo typisk barn i den alderen å gjøre opprør. Bør jeg ta han eller skal jeg la han fortsette med det? Før eller siden vil han jo gå lei tenker jeg.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Hva du bør gjøre? Øve deg på å skrive tulleinnlegg som folk vil gå på, dvs. ton ned litt, gjør det litt mer troverdig.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 Du må jo være stokk dum!! Eller ett troll.. En 9åring som gjør opprør?! Eller har du skrevet feil, og mener 19år?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 Selvfølgelig kan en på ni gjøre opprør? Er det så fryktelig uvanlig? Skal nevne at guttungen har ADHD, og vi har litt problemer med grensesetting. Ikke misforstå det jeg skriver, sier ikke at jeg velger å gi sønnen min snus, men at jeg ikke helt vet hvordan jeg bør gå frem her. Dersom jeg nekter han og sier at jeg vet at han har stjålet snus vet jeg at det blir opptøyer. Da vil han fortsette å ta snus fordi det er noe jeg forbyr. Hvis jeg ikke forbyr det og ignorerer det, er det ikke like spennende lenger, og jeg tror og tenker at det er noe han vil legge fra seg. Søker bare råd om hva dere ville ha gjort, handler jo litt om å se situasjonen som den er da, gjennom mine øyne:)! H.I.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 Dette var det artigste tulleinnlegget du har skrevet i dag Venter spennt på neste..........
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #6 Skrevet 25. april 2010 Ha, ha, ha, kjeder deg på en søndagskveld...?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 Lurer litt på hvilke andre gifter du pjåter i barna dine når du sier o.l.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 Nå tror jeg dere misforstår med vilje. Sier ikke at jeg heller i barna mine gifter, men jeg sier at jeg har et veldig lite anstrengt forhold til det å la dem ta del av voksenverden. Det er ikke snakk om store glass med øl, det er ikke snakk om mer en et drag av sigarett (en gang), og det er jo faktisk ikke noe galt i å la dem hjelpe til med å rulle røyken min. De får smake på ting og innvies i en verden fra tidlig av, slik at jeg forhåpentligvis slipper å hente en 14-åring på pumping om noen år. Vil heller lære sunn fornuft fra starten av! Det gjelder alt fra alkohol til nikotin til kaffe og enkelte piller (bare som p-piller, allergipiller osv...) Snakker ikke paralgin forte her! H.I.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #9 Skrevet 25. april 2010 Kanskje bedre å hente en 11åring på pumping istede..
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #10 Skrevet 25. april 2010 Jo, takk for konstruktiv kritikk og en ordentlig tilbakemelding. Setter pris på seriøse svar:)! H.I.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #11 Skrevet 25. april 2010 P-Piller? Røyketyggis? Snus? Han er 9ÅR! Og et lite glass øl eller vin? Ikke en gang snakk om en bitteliten slurk? Ærlig talt!!!!
det er berre mordi Skrevet 25. april 2010 #12 Skrevet 25. april 2010 Gi han litt heroin og en angrepille i samme slengen, så går det nok over.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #13 Skrevet 25. april 2010 Hvis dette mot all formodning ikke skulle være et tulleinnlegg bør du snarest ta kontakt med barnevernet for å få råd i barneoppdragelse, for du er definitivt laaaaangt ute på viddene.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #14 Skrevet 25. april 2010 eh, er vanskelig å sette grenser for, jo, men du MÅ faktisk stå for de grensene du setter da, og grensene MÅ du sette, særlig for en med den diagnosen. Har en sønn selv som ikke har fått diagnosen, men jeg er sikker på at han har ADHD. Han MÅ ha grenser, og jeg kan ikke fire på de grensene noe, da trekker han iallefall grensene dit han vil. Min gutt er også 9 år. Greit nok å la gutten smake røyk, da vet du jo så og si at han ikke vil like det, synes den påstanden var grei. Derimot nikotintyggis og snus synes jeg ikke er greit å la et barn smake. Snusboksen din må du gjemme slik at gutten ikke har muligheten å finne den. Du får heller fortelle han at du har sluttet, og da ta deg mens han ikke er i nærheten, eller har muligheten å finne det ut. Synes vel strengt tatt ikke det er nødvendig å gi et barn øl og vin for å venne de til det, er en grunn til at det er aldersgrense på disse tingene, også røyk og snus. De finner tidsnok ut hva dette er. En slurk er greit, ikke noe mer enn det. p piller ser jeg ikke poenget med å putte i barn, greit nok at de skal se hva det er, men da får de heller lese på pakken og du kan forklare hva det er, selv om det ikke er skadelig.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #15 Skrevet 25. april 2010 Synes det er tidsnok nå å gi han p-piller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå