Gå til innhold

Reise med babyen - bagasje, vogn ++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Babyen er fortsatt i magen, men jeg må bestille en reise før det blir for dyrt. Skal i bryllup med min da ca to mnd gml baby. Har aldri reist med baby før...

Ser at Norwegian er absolutt billigst dit vi skal, selv med alle gebyrer. Men hva koster det å ha med bilstol og barnevogn? Klarer ikke å finne det på siden deres. Har hørt at mange tar med bilstolen inn på flyet uten å betale, men på siden står det at det da koster vanlig barnebillett. Gjelder det selv om man legger setet i hattehylla (vi har arva setet og vet at forrige eiere gjorde dette).

Kjenner jeg blir litt nervøs av tanken på å fly for første gang med den lille..

Skrevet

barn under 2 år reiser gratis med både bilstol og vogn, det skal stå et sted inne på norwegian.no

reiste nettopp med vår 1,5 åring, og betalte ingenting for bilstol. Leste det da jeg bestilte, kan være det sto etter jeg hadde betalt bilettene, men det står nok et sted. dette var norwegian. har tidligere reist med vogn, betalte ikke noe da heller, men måtte ha pose på vogna.

så du kan sende barnesetet og vogna som spesialbagasje. bestill antall kolli med bagasje dere har, så får dere ekstra lapper til vogn og stol i luken når dere sjekker inn. eneste som evt. koster dere noe er om dere skal/må ha pose å pakke vogna i. de har engangsposer til 100 kr eller noe sånt og flerbruksposer til 2-300. husker ikke helt. det er i såfall det eneste du må betale.

mange som reiser med små babyer så det går nok fint. hvis du er heldig så bruker babyen smukk, og da går det ofte bedre mtp ørene.

god tur det går nok bra!

god tur!

Skrevet

Takk for svar!

Så om jeg har en koffert med, så bestiller jeg bare en kolli bagasje, og resten ordnes på flyplassen?

Skrevet

stemmer!

Skrevet

Står her: http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/bagasje/

Barn under 2 år kan ha med seg inntil fem kilo innsjekket bagasje i tillegg til bilsete og barnevogn/sportsvogn. Barn under 2 år, uten eget flysete, kan ikke ha med kabinbagasje utover mat for konsum under flyreisen.

Utover det vil jeg ikke anbefale norwegian, men det er min smak da (ofte fått plassering langt unna stellebord (dersom du reserverer sete, stellebordet er bakerst i flyet. Vet ikke hvor langt du skal, men dersom det er noen timer er det fare for at du må skifte bleie, er det bare innenlands er jo ikke det så stor fare), midtgangen stadig sperret av trillene til besetningen for salg, oftere forsinket enn sas og alle disse gebyrene)

Skrevet

Eg ville droppet vogna iallefall. Har reist mye med baby/toddler og vogn er det siste eg ville hatt med på fly og flyplass!

Skrevet

Hei

Jeg har reist mye med babyer både 1 og 2 mann her var på sin første flytur når de var ca 2 mndr.

Norwegian har jeg reist mye med og for meg har det ikke vært noe problem med stellebordet i alle fall.

Du trenger ikke telle vogn når du bestiller antall kolli nei.

Jeg har heller ikke betalt for posene hos NOrwegian, men det har jeg gjort med SAS..(kommer muligens an på hvilken flyplass du reiser fra)

Jeg har tatt vare på posene og brukt dem om igjen.

Jeg syns det ikke er noe problem å reise med vogn.

I Norge må den sjekkes inn før du går igjenom sikkerhetskontrollen og da har jeg bare pakket babyen inn i bæresjal og sendt vognen.

På Rygge flyplass hadde de lånetriller

I Spania vil de helst at jeg tar vognen med helt til flyet og bare får personalet til å legge vognen inn i flyet når jeg går ombord.

Bilsete har jeg bare sendt sammen med vogn, men har hørt at om det er plass så får man gjerne ta det med inn.

Jeg reiste alene til Grand Canaria med frøkna da hun var 2 mndr gikk så fint atte :)

Da hadde jeg nok kunnet ha med setet inn, men syns det var bedre uten.

God tur

Skrevet

Har og vært ute og reist med både baby og små barn, og er det noe jeg aldri ville reist uten, er det vogn! Klart det er litt ekstra styr å få sendt den med flyet ol, men har da så absolutt trengt den når vi har kommet fram. Noen flyplasser lar deg ha vogna helt til du går ombord på flyet, -kjempe kjekt. Bilstol har jeg aldri hatt bruk for, mini har stort sett ligget i fanget, evt på et ledig sete hvis det finnes ved siden av.

Skrevet

Da har du ikke hatt tidenes bæsjbleie med fullt klesskift ombord på er fly. Da er det ekstremt lenge å vente 30min på at de skal få bort trallene slik at du slipper til. Kommer også an på hvor gammel barnet ditt er, men når de ikke kan sitte selv er stellebord greit.

Om man må betale for vognpose kommer an på flyplassen. Har fått det gratis på Gardermoen, men måtte betale i Haugesund.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg er avhengig av både vogn og bilstol, da jeg skal være borte en stund. Må jo ha bilstol der vi skal være for å komme oss noen plass.

Men nå vet jeg at jeg ikke trenger å tenke på vogna før på flyplassen, så da ordner det seg.

Jeg er spent på pakkinga. Må lære meg å pakke smartere når jeg plutselig skal ha med baby og babysaker i tillegg til klær til meg selv! Mye som skal læres framover nå:)

Skrevet

Tips angående bilstol: Noen butikker leier ut bilstol. Mine foreldre har leid bilstol de gangene jeg og lille kom alene med fly, slik at vi slapp å dra med oss så mye. Så du kan kanskje sjekke om det går an?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...