Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synspunkter? har en babybjorn fra før, men lillegutt er for liten enda. er manduca bedre? synspunkter tas gledelig i mot! trenger noe å bære med da ,lillegtt har mye magevondt på kvelden...

Skrevet

Kjenner ikke til dem, men vet at veldig mange 'bærere' ville anbefalt manduca over baby bjørn.

Men hva med bæresjal? Det har vi, bruker masse både inne og ute. Kan brukes fra nyfødt, for den belaster ikke barnets rygg og hofter

Skrevet

Har ikke prøvd Manduca, men har en Ergo som jeg tror skal være nokså lik Manducaen (tror manducaen er lenger i panelet). Jeg synes den er god å bære i, men liker mye bedre elastisk sjal til bæring av små babyer. Jeg bar Mini masse i elastisk sjal i begynnelsen, og bruker det fremdeles litt. Nå har jeg kjøpt meg en mei-tai og den er fantastisk god å bære i, mye bedre enn Ergoen og!

Hvis du ikke har noe i mot litt knyting ville jeg vurdert sjal til bæring den første tida. Behagelig både for mor og barn!!

Skrevet

Manduca er en helt genial sele, som er mye bedre enn babybjørn på alle mulige måter, og like enkel i bruk (klikkes på som en ryggsekk). Den kan brukes lenge, opp til 20 kg, og passer til både rygg- og magebæring. MEN den er ikke supergod til de helt minste babyene, så jeg ville nok anbefalt sjal el lign nå de første par mnd. Har hørt at det finnes noen "ferdig-knyttede" elastiske sjal, som kanskje egner seg hvis man ikke er så fan av knyting osv;)

Skrevet

Manduca!!!!! Har begge deler, men Babybjørn er ikke bra hverken for barn eller bærer. Mini koser seg veldig i Manduca'en. Blir helt avslappet med en gang. Men jeg kjøpte dessverre Manducaen først nylig, så har bare brukt den på litt større baby. skulle ønske jeg kjøpte den før! Men vil nok tro et sjal eller ringslynge er bedre de første par mnd.

Skrevet

Manduca!! Supergod å bære i!! :o)

Men litt enig i de over her som anbefaler elastisk sjal til bæring av de minste. Ikke for det... brukte manducaen myye på snuppa fra hun var 6 uker og hun sovna som en stein nedi der. Men fikk litt inntrykk av at hun ble litt "nedtrykt" i kroppen, litt for krum i ryggen liksom (hehe vanskelig å forklare ;o) Men fra 3 mnd, perfekt til bæring i alle situasjoner!

Skrevet

Glemte helt å si at ved magebæring m manduca er den absolutt beste bæremåten å ha selene i kryss bakpå ryggen!! Milevis bedre enn bare rett ned, obs obs=)

Skrevet

Eg fekk ikkje babyen til å trives i Manducaen før han var 3 - 4 mnd, men den kan jo brukast mykje lengre enn babybjørnen. Eg syntes elastisk sjal var veldig koselig å bere han i som baby. Midt på sommaren vart det for varmt, men då hausten kom så stortrivdes både eg og han med sjalet. Når han nærma seg 8 kg vart han litt for tung for sjalet. Til ditt bruk ville eg nok prøvd eit elastisk sjal.

Skrevet

Lånte en babybjørn active til første. Hun elsket den og vi brukte den til hun var drøyt et år og ville gå selv.

Til andre jenta kjøpte jeg Manduca pga at den er mer ergonomisk og barnet kan sitte i froskestilling, samt at den kan brukes helt fra babyen er nyfødt. Min jente likte den også de første ca 5 månedene, etter det har det vært uaktuelt å sitte i den. Trur det hadde fungert bedre med Babybjørn som hun kunne ha vært vendt utover i nå som hun er blitt litt eldre...

Begge selene var veldig gode for meg å bære i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...