Gå til innhold

Å neeeei... nå har jeg blitt plaget med MEGET hard avføring.. Graviditetsplager tydeligvis... :(((( VONDT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik var det også i forrige svangerskap... Beklager detaljer! Siste mnd forrige gang hadde jeg stor og hard avføring som nesten var umulig å få ut. Husker det som skikkelig ILLE! Nå virker det som jeg har fått det igjen!! Men nå er det 3 mnd igjen!! :(((

det er så stort og hardt at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg! Tydelig at det er noe svangerkapsrelaterte greier dette.. Jeg spiser sunt og drikker mye, slik man skal gjøre, spesielt under treg mage, men likevell får jeg problemet. Så jeg må ty til sterkere saker. Duphalac merker jeg ingenting på. Flytende parafin skal ikke gravide bruker ser jeg. Hva kan jeg gjøre??

Jeg blir såååå fortvila!!!! Det gjør jo så vondt at jeg gråter! :(((

Noen andre? Tips??? Microlax og slike ting skal man vell helst være forsiktig med på slutten, siden det kan sette i gang fødsel? dessuten, blir jo dette kanskje en langvarig affære, så jeg kan ikke bli avhengig av klyster i 3 mnd nå....

Fortsetter under...

Skrevet

jeg måtte drikke duphalac (lactulose) fåes på apoteket i hele sv.skapet pga hard mage.Denne er ikke farlig å ta mens du er gravid, den mykner avføringen :) løp og kjøp!

Tips: bland den i biola drikke :)

Skrevet

Spis svisker, rosiner og druer.. :) De har lakserende effekt, og er bedre å spise enn piller. Spis fiberrikt brød. Gå en tur hver dag på 30min.. Det hjelper med å sette igang systemet.. :)

Sliter med det samme selv.. Og dette hjelper.. Fått mer normal avføring hvertfall..

Skrevet

Prøvd med ting som svisker, tørka aprikoser, linfrø ol? Jeg måtte selv spise det fast daglig som gravid for å unngå forstoppelse.

Skrevet

En lang gåtur pleide å gjøre susen for meg, men jeg må innrømme jeg tok miniklyx et par ganger siden det bokstavelig satt som en diger kork hos meg:(

Skrevet

Jeg drikker utroolig mye vann, og spiser grønnsaker hver dag. Svisker og rosiner kan jeg ikke fordra så det klarer jeg bare ikke. Men druer har jeg spist masse av nå etter jeg begynte å få problemet, men det hjelper ikke på. Spiser fiberrikt brød og gjør alt det riktige iht forstoppelse/hard avføring, likevell blir det ingen effekt.

Ååååh, jeg blir helt oppgitt jeg :( Er så forferdelig plagsomt!! Er jo plaget med treg mage hele tiden, men når jeg er gravid, blir det tydeligvis ekstremt! :(((

Duphalac har jeg brukt i over en uke siden jeg fikk problemet, men det er fortsatt like hardt og stort, så jeg klarer det nesten ikke. Tydelig hemoroider eller rifter også nå, for det svir så tårene triller og jeg merker lttigranne blod når jeg tørker meg :(

Annonse

Skrevet

spis svisker og pærer.. det hjelper..

om du ikke sliter med høyt blodtrykk fungerer lakrisal også=)

Skrevet

Linfrø og slike ting prøvde jeg sist gang, og da ble avføring om mulig ENDA verre... Dro til lege, og sa jeg måtte kutte det, for det kunne virke motsatt på meg, og etter en stund forsvant gråstein bæsjen tilbake til "BARE" den kjempe harde... :( uff...

Akkurat nå sitter det som en diger kork hos meg også og jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal få det ut fordi det er så stort :(

Jeg må bare beklage ekle detaljene! :(

Skrevet

jeg hadde det også de siste 3 månedene av svangerskapet.

fikk beskjed av jordmor og ikke bruke medikmenter og sont fra apoteket men prøve med sitron vann, linfrø i vann(ekkelt men tok heller en skje 2x dagelig og skylte ned med et stort glass vann) syns linfrøene hadde best effekt og slapp unda og sitt lenge på do og plages med og få ut..

prøv først forskjellige metoder med drikke mye vann, svisker, linfrø osv før du tyr til dulcolac og lactolose og sont fra apoteket.. lykke til håpe det ordne seg e helt hj.... og ha forstopelse...

Skrevet

Takk for mange tips.. jeg har tydeligvis en lang og hard periode foran meg så jeg får bare teste ut de rådene en gang til, selv om de ikke funka sist gang! OFF!! Blir nesten deprimert jeg. Det er jo så forferdelig :( også blir det jo til at jeg kvier meg ENORMT til neste gang.. men jeg vet jo at det blir enda verre om jeg venter så jeg prøver så godt jeg kan når jeg sitter på do! Sist gang måtte jeg faktisk hente ut noe med fingrer, for etter en uke satt avføringen som en propp som var så hard at jeg klarte ikke å klemme det med fingrene engang når jeg skulle få det ut! Var igjen legen som sa jeg måtte gjøre det når det ble skikkelig ille. Jeg klarte jo nesten ikke gå etter jeg har gått over en uke å prøvd å fått det ut :(

ÅÅÅÅÅÅÅ!!!! :(((((((((

Skrevet

Har vært plaget av forstoppelse siden jeg var i uke 12, så jeg har lang erfaring nå.. ;)

Dupholac/ lactulose hjelper, men da må jeg ta det hver dag. Det gjør avføringen større, men mykere. Drikk mye vann når du tar Dupholac, ellers kan det bli verre. Jeg drikker 3 liter om dagen.

Miniklyster (miniklyx/ microlax) er det helt greit å bruke, sa legen min, så det gjør jeg. Man blir ikke avhengig av miniklyster, det er visstnok bare en myte.

Kjøp en hemoroidesalve. Gå tur hver dag.

Lykke til!

Skrevet

Takk, jeg trenger en lykke til :)

Skal bli flink med å gå tur igjen. Har vært en 14 dagers sykdomsperiode nå. Først ble sønnen min syk i mange dager, så ble jeg det også. Så det er kanskje derfor det toppa seg helt igjen nå!

Ellers er jeg nesten redd for å bruke duphalac, har det stående, for hvis det blir større så blir det jo rene skjære barnefødselen nå! Større kan da ikke avføringen min bli nå??!!! :P uff.. virkelig kjipe saker dette! Får teste ut linfrø, har det noe å si om jeg baker det i brød eller burde jeg spist det "rent" med vann tro?

Skrevet

her bruker jeg Toilax-tab ett par ganger i uken, å di funker helt supert! :-) Man blir jo ett "nytt" menneske når man har fått tømt seg...:-p

Annonse

Skrevet

hva er det? tror mine tarmer trenger andre ting en grønnsaker og vann for å få fart på sakerne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...