Gå til innhold

Urinveisinfeksjon hos gravide i begynnelsen av savangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat oppdaget at jeg er gravid, og har egentlig ikke så mange symptomer bortsett fra at jeg har en slags sviende følelse i underlivet. Vet ikke om det kan være UVI eller noe galt... Føler jeg er kjempe nervøs nå, er bare 4+3 gravid. Vil ikke at det skal gå galt nå... men samtidig ligner følelsen på UVI, så vet ikke... Er det vanlig å ha urinveisinfeksjon i begynnelsen av gravidieten? Noen som har erfaring med sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde UVI med det samme jeg ble gravid, så tidlig at jeg var faktisk ikke sikker på at jeg var gravid engang. Fikk selexid hos legen da ettersom jeg mistenkte graviditet.

Skrevet

Du burde hvertfall få sjekket om det er uvi eller ei. Gravide burde ikke gå for lenge med uvi. Hvis legen finner ut at du har det så får du medisiner. Mye verre å gå å lure, uvi kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse og det er ikke å anbefale.

Skrevet

Eg oppdaga at eg var gravid pga eg fekk uvi, testa før eg gjekk til legen, slik at eg skulle få ufarleg medisin :-) Fekk Selexid av legen, og alt gjekk fint! Har aldri hatt uvi før eg vart gravid, så har nok litt med hormona å gjere. Ta med ei urinprøve til legen og få deg medisin om du treng det.

Og du, - Grattulerer med positiv test!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...