Gå til innhold

Fant en pose med kostbare klær i byen i dag som noen har glemt av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg tok klærne med meg hjem og det verste er at det meste passer! Er jo ikke sikkert noen hadde etterlyst dem heller , så hadde jeg levert dem inn på senteret hvor jeg fant dem så hadde vel ledelsen tatt varene og brukt dem.

Jippi klær for ca 6500 kroner er jammen ikke verst!

Skrevet

Jeg hadde levert dem inn, selvfølgelig hadde noen kommet å etterlyst dem når det er verdt 6500kr. Sjønner ikke at du kan gå med dem med god samvittighet jeg. Tenk hvis det var du som hadde glemt igjen posen?!

Skrevet

Dette er jo bare kødd for å få i gang en krangel.......det er så tydelig. Alt for mange her inne som ikke har et liv utenom BIM......

Skrevet

Det er ingen kødd, klærne, kvittering lå i posen fra klesbutikken xxx.

Er bare happy jeg!

Skrevet

Latterlig! Hadde ikke gjort meg til kjeltring for 6500 kr. Du fortjener å smake egen medisin.

Skrevet

Det man har funnet har man plikt til å levere på nærmeste politistasjon/lensmannskontor innen 24 timer om det er praktisk mulig (altså om NÆRMESTE kontor da er åpen, du trenger aldri reise lenger enn til NÆRMESTE kontor). Her noteres navn og adresse på deg som finner, det tas opp en "forklaring" på når og hvor det er funnet, og om det blir etterlyst får du 10 % av "antatt verdi" (etter politiets skjønn) om det kommer til rette eier, mer om eieren ønsker å gi dette (det gjør faktisk en hel del eiere!). Det er politiet som krever opp denne finnerlønnen FØR tingene blir utlevert, så du er ikke avhengig av eierens vilje her. Blir det IKKE etterlyst i løpet av en viss tid (vanligvis 3 måneder, mange unntak finnes), selges det på hittegodsauksjon og da får du 25 % av salgssummen.

Å beholde noe man har funnet uten å overgi det til eier eller politistasjon er straffbart på nøyaktig lik linje med tyveri etter norsk lov. Det vil si at dersom det kan klarlegges i ettertid (f eks via et kameraopptak) at du har funnet en pose tilsvarende det andre har etterlyst, tatt den med deg og ikke latt høre fra deg, kan du vente et rettslig oppgjør på samme måte som du var tatt for butikktyveri av de samme klærne. Og om noe med en slik verdi etterlyses ettergås alle kameraopptak tilgjenelig fra området det etterlyste antas tapt i rutinemessig av politiet.

Skrevet

er dette tull?

Jeg har mistet ting som ikke er verd noe for andre enn meg, og lett og spurt overalt hvor jeg har vært.

Og hvis det er ei kvittering der og det er betalt med kort, er det mulig å finne igjen den som har kjøpt klærne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...