Gå til innhold

Kynnere "hele" døgnet og menssmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner seg igjen?? Jeg er førstegangs, og er usikker... Er i uke 40.

Babyen beveger seg også mye mer (opptil 1 time nesten i strekk).

Lurer på om det kan være lenge igjen...? Vet man skal ringe føden når man har hyppige rier, men hva om det er endring i babyens bevegelser...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg strever med det samme er sååå kjipt :/

men du nevner ang bevegelse til ungen. mener på at det er slik at om det er endring i sparkemøsnteret/bevegelsene så skal man ta kontakt med føden eller jordmor. da tenker jeg på at det er mindre bevegelser enn det pleier og at det har gått veldig mange timer fra sist bevegelse.

syns du det er lite bevegelser kan du jo puffe forsiktig på magen eller drikke noe saft og signalisere til ungen at du ønsker kontakt.

jeg spiser is jeg hehe så beveger min seg i hvert fall ;)

kjenne etter på rundt 10 bevegelser når det sparker om du må få den til å sparke. ikke alltid det er/blir det da men du kan kjenne etter å se.

men er du veldig bekymret hadde jeg nok tatt kontakt med føden eller jordmor så kan de forklare eller sjekke deg på det. :)

Skrevet

Det hardde jeg også med førstemann, regelmessige kynnere en hel dag og så var det over. Vannet gikk ført 4 dager etterpå, men da fødte jeg raskt og greit. At babyen beveger seg er veldig bra, trenger ikke være bekymret med mindre han/hun slutter å bevege seg..

Mensensmerter er godt tegn på modning. Men får du kynnere som virkelig gjør vondt, så ville jeg ringt føden;-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har det på samme måten :) Pleier ha kraftige menssmerter til vanlig og det jeg kjenner nå har jeg ikke kjent på 10 måneder... Har også jevnlige sammentrekninger hele døgnet uansett hvile eller aktivitet men de er ikke vonde, bare murringene i ryggen og magen som er vodt. Lik et bånd rundt magen som presser på livmoren. Ungen er også veldig aktiv. Har hatt det slik i noen dager nå og er 39+5 i dag. Kan ikke huske at det har vært slik med de to andre. Første gang hadde jeg ingen forvarsler, vannet gikk om natten en uke på overtid. Med andre begynte det som milde og uregelmessige rier om formiddagen som økte gradvis og tok seg kraftig opp om kvelden, fødte samme natt. Men nå virker det som om kroppen prøver å sette igang men bare blir stående å "kjinne" lik en bil som ikke vil starte.

Skrevet

Kjenner meg igjen her ja. Er også førstegangs. Har kynnere nesten hele tiden, men går bare å venter på at de skal være vonde. Ser ikke ut til at de blir det. Var på overtidskontroll i går, skulle egentlig settes i gang da, men var visst for umoden enda. Skal tilbake igjen over helga hvis det ikke skjer noe til da. Synes det kan skje noe nå, når jeg er 9 dager over terminen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...