Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag da jeg skulle reise meg å stå opp av senga var jeg så svimmel. Har ikke vært det tidligere i svangerskapet, er i uke 38 nå. Sover ikke på ryggen.. Noen flere med samme problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp, har hatt det i noen uker nå. i følge jm er det veldig vanlig på slutten av svangerskapet siden magen er så stor og presser på venen som går til hjertet. derfor blir man svimmel. i ekstreme tilfeller kalles det vena kava eller noe slikt. da svimer man av i tide og utide:) ikke gøy, jeg har det... jeg fikk beskjed om at det var lurest å sove på venstre side siden den ene store blodåren går på høyre side. du får prøve det:) farlig er det i alle fall ikke:)

Skrevet

takk for svar og tips. Det var bare så veldig ubehagelig..Har ligget litt i grenseland i forhold til litt høyt blodtrykk så drar til helsesrasjonen og sjekker at det er i orden. Huff hørtes ikke noe særlig ut å ha det sånn som du har det over tid.

Skrevet

man venner seg til det meste:) har funnet ut at det lønner seg alltid å ha litt drikke sukker og noen druer med seg overalt hvor man går. og ikke sitte bakoverlent i stolen. kombinert med bekkenløsning som er verst på høyre side, er det ikke akkurat idielt. men men. må ofre litt for babyen:) du har heldigvis ikke så lang tid igjen. jeg er "bare" i uke 36... ja ja, når gutten kommer er det virkelig verdt det:)

Skrevet

ja sant det, så kommer det jo noe gledelig ut av det til slutt. Man må vel tåle litt plager:) Neida ikke lenge igjen her nei. Spennende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...