Gå til innhold

Noen som har begynt å kikke på vogn ennå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips og erfaringer??

Jeg har kikket litt på OTH og TFK. Og så har jeg kikket på 4-hjulinger med vendbare hjul foran...men det er så vanskelig å vite hva en bør gå for. De med vendbare hjul foran, har så små hjul foran at jeg er redd de er vanskelige å trille til vinteren??

Det er en håpløs vogn-jungel...... og r det noen som har hørt om folk som har kjøpt fra nederland eller tyskland på nett?? Gode erfaringer??

Thanks ;o)

Fortsetter under...

Skrevet

det er på en måte altfor mange å velge mellom...

men jeg har kikka litt på teutonia prestige med vognbag, den ser super ut.. men jeg har ingen erfaring med dette så det spørs jo..

den har like store hjul framme som bak og den har vendbart "styre". den har også mulighet for å sette på babystolen der..

noen sier at om en har mindre hjul fremst, og så vender styre, så blir det vanskeli å trille vogna, men vet ikke...

Skrevet

Jeg har kjøpt en teutonia mistral s, og gleder meg til åbegynne å trille med den. Var litt skeptisk til de små hjulene foran i forhold til det å trille på vinterføre og spurte om det i butikken. Hun dama kunne ikke si noe om det fordi vogna var så ny at hun ikke hadde hørt noe om det, men hun anbefalte da at jeg kjøpte simotrilla hvis det var en sånn type vogn jeg ville ha, for den visste hun at virket på vinterføre. Den hadde enda mindre hjul foran, så hvis den går på vinterføre går min også, pluss at den ikke hadde vendbart håndtak, så der må de små hjulene være foran. På min tautonia kan jeg snu håndtaket og låse de små hjulene som da kommer bak, og da regner jeg med at det går helt fint. Leste i alle fall at det ikke var noe problem med teutonian i skogen..

Skrevet

Har en Teutonia Mistral fra barn nr 1, men siden barn nr 2 lot vente så lenge på seg har vi tenkt å kjøpe ny nå (og beholde den gamle til bhgvogn sånn at vi kan selge den nye etter et år/halvannet og fortsatt få god pris for den) - samme sort. Har fått anbefalt ig-familie.dk av ei på DiB, det spørs sikkert litt hva vogn man skulle ha men den hun skulle ha ble nesten på halv pris ifht butikkpris. Vi tenkte også å bestille derfra men vil vente til 2009modellene kommer (termin i februar/mars) om et par mnd. Veldig spent på å høre når hun som anbefalte får vogna om alt har gått "på skinner" men so far, so good i alle fall (den hun ville ha var ikke i beholdning så hun fikk litt ventetid på den). Men vet i alle fall at jeg får en vogn jeg blir kjempefornøyd med - god på alle slags føre (unntatt is, men da er jo ingen gode). Går mer på tur utendørs enn på handlesenter så da vil jeg ha en "friluftsvogn", hehe. Det mest geniale er det vendbare håndtaket - når jeg går til sentrum hjemmefra har jeg nesten alltid sola i fjeset inn og i ryggen ut og da er det glimrende å slippe å dra vogna bak seg alle bakkene hjem.

Skrevet

Jeg var å kikka i går... og nå har jeg altså drømt at jeg har vært på barnevognshopping i hele natt.... herregud...

Har sett meg ut to alt.:

Emmaljunga City cross

Teutonia sprit s3 eller noe sånt...

Må ha ei lita vogn slik at vi slipper å kjøpe ny bil... Synes Teutonian er mye finere å se på enn emmaljungavogna, men helt ærlig så bryr jeg meg ikke så mye om det. MYE viktigere at vogna er praktisk...

Skrevet

Jeg fikk teutonia spirit s3 vogna mi i posten i går :) bestilte den fra ping-pong fra nettet :) Er kjempe fornøyd!!

tok 6 uker fra jeg bestilte den til den var her :)

jeg bestilte:

*spirit s3

*mykbag

*alvi madrass

*dunpose

*myggnetting

*ekstra regnrekk (for det som følger med ser grufult ut, det er gjennomsiktig)

*Vindtrekk

*Stelleveske

Alt i svart, dette ble 5500 som jeg betalte med visa kort direkte, så fikk jeg 1500 kroner i tollavgifter og mva. Så tilsammen ble det 7000 kroner, Kjempe billig!!!:)

Gleder meg bare til gullet kommer nå!!

Annonse

Skrevet

Vis skal ha emmaljunga mondial duo i svart:) Kjempefin vogn med mange praktiske funksjoner!:) Mye å velge mellom da:P

Skrevet

www.babyjungle.nl er bra nettbutikk i holland, kjøpte oth vognen vår der. Super service, billigere kan helt klart anbefales. Kjempe fornøyd med oth bor et sted med masse masse bakker, og kjempe fornøyd. har to venninner som har bugaboo vogn, begge veldig fornøyd men en hadde også en tfk og sa som babyvogn er bagen i tfk bedre lunere og større når babyen er liten, og hun sa også at i forhold til trehjuling med stort hjul blir de små forhjulene et problem på vinteren. Tror oth forhjulet rotere bedre og blir ikke sittende låst, men tfk har bremser og større bag igjen.....Men noe av problemet er vel at få av oss har prøvd mange vogner så vi er fornøyd med det vi har men har ikke så mye å sammen ligne med. Men tror nok at små forhjul kan være et problem på vinteren hvis man er mye ut, bor steder med mer snø, slaps, men det avhenger jo også av livsstil.

Lykke til med valg....

Skrevet

Jeg hadde så godt som bestemt meg før jeg ble gravid jeg. Prøvde jo en stund før det klaffet, så ble litt drømming.

Stod mellom Simo Duo og Emmaljunga City Cross m/ city bag.

Og når vi for alvor begynte å kikke på og prøve vogner når jeg endelig var blitt gravid, vant Simo Duo pga god fjæring, noe vi begge var enige om å ha. + at vi syns det var viktig med stor og god/lun bag når vi får baby i begynnelsen av januar.

Vi var begge irriterte på dårlig fjæring og baktung vogn når vi var på trilletur med min nevø i en Teutonia Prestige. Så valget var ikke vanskelig når vi da fikk prøve Simo Duo. City Crossen tapte pga nesten like dårlig fjæring som Teutonia + at den nesten virket tyngre..

Så her blir det en marinefarget Simo Duo som hovedvogn første tiden. Har ikke bestilt enda, men tenker å gjøre det i løpet av september. Er så heldig å ha en bekjent som er Reflexforhandler, så var bare å kommer med handleliste, så skulle jeg få en god pakkepris med han:-)

Etter noen mnd blir Simo'en trolig avlastet med en Graco Trekko.

Vi skal også ha Quinny Zapp til bilstolen.

Skrevet

har kikka LENGE!! men, blir ikke noe klokere....;( må ha en søskenvogn...står mellom TFK Twinner Twist Duo og Easywalker Duowalker sky.....finner lissom ikke helt utav d, da jeg kun får sett den TFK'en live...de gidder ikke bestille inn EW med mindre keg forplikter meg til å kjøpe den....:( lousy !! EW er jo mindre/lettere, sikkert en fordel, men syns ikke de ser spes lun ut... litt lange vintrer her, og får i februar, så er avhengig av en lun og grei vogn for storesøs, å...bebiss ligger jo i bag'en....så jeg blir smårar av hele vognstyret hehe ;)) what to do....

Skrevet

vi har nettopp kjøpt emmaljunga edge duo combi. vi får vinterbaby så for oss er det viktig med romslig bag så man får plass til både barn og en skikkelig pose. dette er også en hardfør vogn med store hjul, pluss at den er høy. perfekt her oppe i vinterland med veldig mye snø og vanskelig føre til tider. så er den jo pen også da :) det som er litt dumt er at den er litt tung, men det får vi leve med. er iallfall veldig fornøyd :)

Skrevet

Vi har bestillt emmaljunga duo edge combi.

Ville ha en romslig og robust vogn, og da var den midt i blinken for oss :0)

Skrevet

Vi har kjøpt Simo Combi..

Det var den som passet best for oss og vårt behov...

Veldig fornøyd med valget:o)

Annonse

Skrevet

vi har også kjøpt simo combi, kjempefornøyde og gleder oss til og ta den i bruk. Virker som en solid robust vogn som passer vårt bruk. ...

Skrevet

Vi har også kjøpt Simo Combi. Syntes den hadde desidert best fjæring av de modellene vi kikket på, samt at den er solid og stødig, viktig når vinteren slår til her oppe i nord..:)

Skrevet

Hva heter nettsiden du kjøpte fra???

Der vil jeg gjerne sjekke og...skal en tur til Sverige og se hvordan prisene er der. Tror en fort kan spare 3-4 tusen kr på en pakke, dersom man kjøper det meste man trenger på en gang....

Takk

Skrevet

Jeg har falt helt for Bugaboo Cameleon etter at broren og svigerinna mi har hatt den. Den har små vendbare hjul foran, men man kan bytte de ut med vinterhjul. Helt genialt.

Jeg hadde veldig lyst på den, men venter tvillinger, så da utgår den. Den skal visstnok komme som tvillingvogn også, men det skjer nok ikke før termin som er 11. mars.

Jeg har også tittet endel på Teutonia.

Lykke til med valget. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...