Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg litt? ang. oppussing av bad? kan dette bli tøfft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal pusse opp badet og er så usikre på hva vi skal velge... vi skal ha vinylbelegg og våtromsplater... dette er bestemt. vi bor i rekkehus og skal gjøre dette så billig som mulig...

har sett på noen hvite plater med litt store "fliser" (platene ser ut som flis), men så er det gulv... så noe i en katalog med "tregulv"...

så altså... hvitevegger "flis" og mørkebrunt skipsgulv?

kan det bli litt tøfft? skal prøve å finne bilder...

Skrevet

Vinylbelegg med skipsgulvlock??? Nei det synes jeg høres fælt ut på bad dessverre. Men så hater jeg vinyl generelt da.

Det finnes masse billig flis, hadde aldri pusset opp med noe annet.

Skrevet

det kommer ikke til å bli flis her uansett... det blir ikke billigere uansett og blir lettere ødelagt... dette kan vi legge selv... skal ha fagfolk til å legge gulv, mens vi gjør resten selv. det finnes jo mange fine vinylbelegg nå for tiden...

hadde dette vært HUSET vårt, hadde det nok blitt flis, men dette er ei rekkehusleilighet som vi skal selge om noen få år, så da er det ikke verdt å legge masse penger i slikt...

Skrevet

Det er alltid verdt å legge litt penger i bad og kjøkken når noe skal selges, det får dere igjen. Og gjør dere arbeidet selv har dere opplysningsplikt ang dette hvis dere selger innen det har gått 5år. Kan være greit å vite.

Men disse veggplatene dere skal bruke, har dere sjekket at de er godkjente i dusjen også?

Skrevet

Enig i at man kan få igjen for det om man putter i litt når man pusser opp bad.

Gulvet skal jo legges av fagmenn så i forhold til opplysningsplikten ved salg

Veggplatene er nok godkjent for våtrm og dusj,

Jeg er ikke så glad i belegg ting som etterligner tre og lignende.

Syns kanskje ikke kombinasjonen.hørtes så fin ut.

Hva med å legge fliser på gulvet og belegg på veggene.?

Behøver ikke bli så dyrt kan legge fliser selv. og man får fliser ned i 70 kr kvmeteren

Skrevet

Skal dere ha fibo-trespo-platene? De skal vi ha ihvertfall, og de sa på maxbo at de kan fint brukes i dusjnisjen også..

Vi skal derimot ha flis på gulv. Om du allikevel skal ha en fagmann til å støpe gulvet, så er det ganske greit å legge flis selv. Da er jo fallet riktig og sånn. Du kan jo gjøre et kupp på flis hos bl.a flisekompaniet.

Vi har sett på vinyl, men ikke funnet noe som er billig og pent. Du vil også tjene mye mer på å ha fliselagt gulv på badet ift. vinyl.

Lykke til.

Skrevet

gulvene i dette gamle rekkehuset er sjeve, så vi kan ikke ha flis. da må gulvet støpes på nytt, og det må gjøres av fagmann, vi må ha ny sluk, ny dørstokk, dør og så flis og det som eventuellt må ligge under.. dette blir mye dyrere enn vinylgulv lagt av fagmann. så vi kjøper heller det dyreste vinylgulvet og får fagmann til å legge... skal ut i dag å se på gulv..

det at det ikke blir flis er avgjort... vårt alternativ på dette badet er vinyl. hadde dette vært huset vårt hadde vi nok lagt mer penger i det. å bruke 100 000på bad vil aldri lønne seg i et rekkehus. vi skal uansett selge om få år når vi skal kjøpe hus...

Skrevet

Velg i det minste vinyl som ser ut som stenfliser.... La det på badet på hybelen, ble veldig bra ;)

Skrevet

Er vel viktig å legge vinylbelegg beregnet for våtrom også. Hvis det er vinyl som skal se ut som tre-gulv, høres det jo litt ut som det mer er beregnet for stue, soverom osv?

Skrevet

Du bør jo få byttet sluket uansett. Denne oppussingen som dere gjør vil overhodet ikke gjøre noe med verdien av boligen deres. Da evt ny kjøper må gjøre det på nytt uansett. Det har ingenting å si om dere bruker fagmann på gulvet når resten er gjort selv.

De våtromsplatene som du snakker om er nesten umulige å få 100% tette i dusjsone og da er det enkelt og greit tyngdekraften som trekker vannet inn i veggen og ned mot gulvet, og da går vannet under belegget..... og inn i konstruksjonen på huset. Det tar ca 1 uke etter oppstått lekkasje før det dannes muggsopp....

Det er rett og slett oppsiksvekkende at noen vil gjøre dette med verdiene sine......

Sjekk hjemmesider som fagrådet for våtrom før dere gjør noe som helst.

Dette er ikke for å være uggen men tenk dere om.

Det er bedre å bruke pengene deres på et dusjkabinett (med bunn og bakvegger) enn en oppussing slik som du skisserer. Det er hvertfall tett og vannet blir ledet direkte til sluket.

Skrevet

Det går helt fint å ha de nye, dyre våtromsplatene i dusjsonen, like tett som flis ihvertfall.

Det ser bra ut, har mange ulike nye moderne varianter nå, kan ikke sammenliknes med gammeldagse plater, hverken i kvalitet eller utseende.

Når det gjelder gulv, det finnes ulike typer våtromsbelegg, men dessverre ikke mange spreke... Hadde det vært meg, hadde jeg valgt enten et lyst belegg som ikke ser ut som annet enn et lyst belegg :), ev. hadde jeg valgt et som så ut som mosaikkflis eller rett og slett et sjakkrutet gulv i sort/hvitt. Det siste høres jo ganske gøy ut - med veggplater med store kvadratiske flis i hvitt tror jeg det kan bli sprekt og nytt.

Du vil spare mye på å ikke legge flis, og legg for all del ikke flis selv, da har du ingen garanti. Tror ikke dette vil ha stort utslag på en ev. takst heller, ikke hvis det ser rent, nytt og delikat ut. Lykke til!

Skrevet

Ååååh.. Vettu'hva du bør handle til gulvet?

Fliser som ser ut som tregulv!

DET ER SÅ KULT!!!!

Det vil jeg ha på mitt nye bad når det må pusses opp..

Men de er en del dyre da :/

Har du dusjkabinett så trenger du vet strengt tatt ikke våtromsvegg heller? Så kan du heller gjøre den billig :)

Skrevet

Hvis ere har bestemt dere for vinyl så syns jeg de som ser ut som mørkegrå skifer er finest, kuttet i firkanter (ikke naturskåret). Det ser faktisk ok ut, og på veggene noe hvitt eller ihvertfall lyst.

Skrevet

om gulvet er skjevt ville jeg absolutt støpt og lagt nytt sluk.. vanskelig å få skjevet gulv tett, og vanskelig å få det tett med plater i dusjen nede ved gulvet av den grunnen...

vi bor i rekkehus,har akkurat pusset opp badet for 70 000kr. da har vi fliser på gulv og i våtsonen i dusjen(italiensk marmor 10X10),samt frostet glassvegg ut fra veggen i dusjen,på veggene ellers har vi våtromsmaling i hvitt på veggene. frittstående innredning og vegghengt toalett.

man bruker jo en del tid der,og da er ett godt førsteinntrykk viktig.. og mange som er kjøpere vil kanskje ikke ha belegg og plater i 2008 +++.. tenk på det,er vel verdt det!!

Skrevet

vile ikke valgt skipsgulv, heller valgt ett helt svart. Men dere har ikke varmekabler på gulv vell?

vi pusset opp badet vårt for en stund siden, 20m2 så er ganske stort, vi har en av de dyreste flisene på gulvet å det kom bare på 10 000, på vegg har vi disse platene som ser ut så fliser, vi har valgt besj. men de koster jo 450kr m2 så de kom på 20 000. venyl belegg koster jo det også, finner mange fine fliser til samme pris, får en bedre pris for fliser enn belegg, sa takstmann til oss hvertfall. .

Men alt blir fint da, så gå for det DU liker:)

Skrevet

heia vi pusset opp badet i fjor og vi gjorde det veldig billig men badet er nydeliiiii!!!!

Vi la slike plater som ser ut som flis,på veggene...i beige....helt nydelig ble det.

Så fikk vi tak i billige flotte store beige fliser i ørliten mørere nyanse enn veggene.de kostet bare 79kr kvm..det gjelder å lete til du finner noe du liker bpde i pris og stil.

Vi brukte hvit fugemasse på gulvflisen det ble pent..

Så kjøpte vi en stor baderomsinnredning som var mørkbeiset.

Vi er såå utrolig fornøyde og vi fikk høy verdi takst på huset etter opppussingen av bla.badet.

På badet nede hadde vi samme veggplater som lignet på flis men 3 vegger med hvit og en vegg med turkis!!!!! vågalt men stilig fikk mye skryt av det..

Så har vi mørke grå skifer flis på gulvet. brasiliansk flis...det får du veldig billig på gulvnett.no..... baderomsinnredningen her er hvit.

det var iallefall sånn vi gjorde det.

lykke til da:)

Skrevet

Hei,

Ser du har fått mange anbefalinger i forhold til å øke verdien på boligen ved å velge flis istedet for vinyl og plater på veggene.

Det er jo ikke dette du spør om, så skal ikke uttale meg om det.

Jeg synes de platene som har kommet er veldig fine jeg, og det finnes mye stilig i vinyl også!

Men jeg ville ikke ha tatt et vinylbelegg med tre-loock. Ville ha tatt de hvite flis-platene som du har tenkt, også tatt et litt mer nøytralt belegg i lyse gråtoner , gjerne litt svakt spettet.. Kan jo godt ta en annen farge enn grå, men ville tatt en ganske lys farge slik at det ikke ble for stor kontrast. Men dette er jo smaksak!

Tror det blir et kjempefint bad jeg!:) Lykke til!

Skrevet

Det er vel deres hus selv om det er et rekkehus, vel? Vi solgte et rekkehus i fjor og fikk 500.000 mer enn naboen fordi vi hadde nytt flislagt bad og nytt kjøkken.:-)

Skrevet

Vi driver midt oppe i oppussing av badet nå.Vi skal ha fibo trespo baderomsplater på veggene og belegg på gulvet!!

Lyse vegger og grå-svart belegg,svart baderomsinnredning.Blir knall fint!!

Ville egentlig bare si at han som skal legge gulvet vårt anbefalte oss ikke å velge lyst belegg om man har varmekabler,for han hadde sett mange eksempler på at det hadde blitt skjolder etter ting man hadde stående på gulvet da.

Ellers anbefales det heller ikke å legge fliser på gulv i bad som ligger i andre etasje,fordi hus alltid er i bevegelse og det da lettere kan sprekke!

Man kan jo gjøre det idiotsikkert daog legge belegg før flisene,men det blir jo bare dobbelt arb!

Lykke til med badet!

Gleder meg sinnsykt til badet vårt blir ferdig om tre-fire uker:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...