Gjest Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 er det mange som gjør det? jeg gjør det. på sommern så plukker jeg jordbær og blåbær, å sylter. også plukker jeg tyttebær om høsten. vi spiser mye tyttebær, så plukker ca 10-15 liter og lager syltetøy av. haaater å plukke tyttebær da... men fy så godt det er!!! er mange som sier til meg at slikt, det er det jo bare gamle tanter og bestemødre som gjør... men jeg er jo ikke den eneste under 60 som gjør dette?
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 jeg gjør det:) pleier å plukke jordbær, så får jeg bringebær og tyttebær av bestemora til sambo, hehe så da syltes det, så har vi hele året. mmmm
La Perla Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Ja, jeg pleier ihvertfall å lage masse plommesyltetøy av plommer fra hagen. Og bringebær og jordbær, som oftest.
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Ja, jeg liker å "sylte og safte" som de sier :-) SKal anlegge meg skikkelig bær og frukthage så jeg kan lage mange sorter. I fjor ble det bringebærsyltetøy, ripsgele og stikkelsbærgele.
ana baroma Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Jepp, da blir det under halvparten så mye sukker som i det vi kjøper... Men fytti så mye bedre det er! Lager frysetøy av jordbær, blåbær og bjørnebær fryses hele, og røres etterhvert.
___ Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Jeg gjør det jeg også. Ikke så mye "gammeldags" kokesyltetøy, men jeg legger ned bær i frysesen og tar opp og rører etter hvert. Det er jo mye bedre enn kjøpesyltetøy.
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 åå... har hele jordbær i frysern jeg.... nam nam.. kansje ta opp?
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 mor lager veldig mye så får det vi vil nesten av henne.. ellers hender det jeg lager selv, men da bare rørte bær. liker de best rørt, ikke kokt. er jo bare å røre feks jordbær, blåbær elle rbringebær med sukker og rørerørerøre til det er syltetøy:) nammnamm.. varme det og ha på is da.. ooooooooh
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 JEG GJØR! Og jeg er bare 18:P ELSKER hjemmelaget syltetøy rett fra fryseren! Lager bare av bringebær og jordbær da, mamma lager tyttebær og blåbær, nammenam!
grå :) Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Ja, har solbær, hvit og rød rips, plommer, bjørnebær, vill og hagebringebær, markjordbær og blåbær i hagen som jeg prøver sylte eller safte. Enn så lenge har jeg ikke fått gått ut i skogen og plukka noe, men kommern ok det også
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 hehe... man skal IKKE koke bær... men ser mange gjør det, spes de gamle da.. her røres det, og har fått mamma åsså å slutte å koke... pappa lager mye syltetøy da..
Alba44 Skrevet 1. mai 2008 #13 Skrevet 1. mai 2008 Lager rørt jordbærsyltetøy og fryser ned på sommeren. Nyyydelig til nystekte vafler )
Kaffemocca Skrevet 1. mai 2008 #14 Skrevet 1. mai 2008 Jepp, lager solbær, bringebær og stikkelsbær syltetøy=) Solbær syltetøy er skikkelig namnam.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå