Heldig mamma Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Blir desperat. Angst og depresjon bryter meg ned. Sov lite natta som var og la meg halv ni i kveld for å få noen timers søvn. Tok først 30 mg Sobril. Den uutholdende angsten slapp litt taket og gav meg litt likegyldighet. Men å få sove (har gjort det tidligere med sobril, tar ca to ganger i uka 20 mg på kvelden. Så tok jeg 15 mg imovane, ingen effekt der heller. Til slutt tydde jeg til 10 mg apodorm. Har ennå ikke ro til å sovne. er sliten og trett som bare det. Er veldig sløva nå og må rette opp flere ord underveis her. Har jeg blitt innmun mot slike medikamenter? For 9 år siden tok jeg flere ganger solide overdoser, i suicidalt forsøk. (kommer garantert ikke til å skje flere ganger. Kan jeg ha blitt immnun etter det? Hva skjer? noen tips. kan ike være bra å ta så mye helller, men vet det ikke er farlig. Men SOVE får jeg ikke til. Hjelp.....
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Har ikke peiling på medisiner, men jeg har lang erfaring med det å ikke få sove pga angst og depresjon, så ville bare gi deg en klem, og håper du får sove snart!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 ? alvorlig talt ludderet.. Hi.. Går du til behandling for angst og dep.? Finnes en del metoder, men er litt omfattende å gå inn på nå. Men.. Har en kamerat som sliter med angst og for han hjelper det å snakke med noen der og da og bli roet ned på det som trigger angsten der og da frem til han kommer seg til psykologen.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Kjære deg- hør for all del ikke på ludderet som råder deg til 3-4 Imovane i tillegg til det du har tatt til nå !!!!!!!! *sjokkert over uvitenhet* Du bør absolutt ikke ta mer i kveld, da risikerer du en skikkelig smell om noen timer (eller i værste fall angstanfall-snur ofte andre veien ved større inntak uten effekt), men det beste rådet jeg kan gi deg er å ta kontakt med legen din i morgen, hold ut og ta for all del ikke flere tabletter. Og ja- jeg har erfaring og peiling på det du sliter med nå. Så rådene mine til deg er ikke bare uvitende svada. Lykke til !
Miramor Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Du er i en alvorlig runddans nå, og kroppen din utvikler toleranse overfor de stoffene du inntar. Det vil si at du må ha større og større dose for å oppnå effekt. Både Sobril og Imovane som er benzodiazepiner er sterkt vanedannende, det samme er Imovane der virkestoffet heter zopiclon. Denne "lapskausen" av sterkt vanedannede medisiner er farlig, og inntak kan faktisk ha motsatt effekt dvs at du bare blir urolig. Å røyke hasj (som foresått her) er definitivt en dårlig løsning, inneholder en haug av kjemiske stoffer som ødelegger hjernen, spesielt de kognitive funksjoner. Du trenger hjelp, i tillegg har du ansvar for barn. Så jeg håper for din egen og barnas skyld at du søker hjelp så fort du kan. Det finnes alternativer til vanedannede sovemedisiner, f.eks. Vallergan og Phenergan. Hvis du har brukt Sobril, Apodorm og Imovane regelmessig over tid så må du trappe det ned, slutter du for brått kan du få kramper. Så igjen, søk hjelp - lykke til.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 man skal selvfølgelig aldri ta 3-4 immovane, uansett om man har tatt noe før eller ikke. det vet ludderet og, liker bare å provosere. finnes noe som heter kuleteppe, et slags teppe med kuler inne i, som man kan ha rundt seg, over seg, det virker beroligende på angst. brukes på spykiatrisk avd på sykehus. Spør feks fastlege eller lignende om hvor du kan få tak i et sånt.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 ????Vallergan er i aller høyeste grad vanedannende!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå