Gå til innhold

Er det rasistisk av meg å ville ha et barn som er hvit?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil ikke si du er rasist. Det er jo naturlig å ville ha et barn folk gjerne tenker "åpenbart" er ditt, men litt storforlangen er du nok. Skjønner du ikke ønsker barnet skal bli terget o.l, men det er utfordringer man må takle uansett.

 

Bestekompisen min er adoptert fra Sør-Korea. Han har ikke blitt terget, alle ser på ham som en fullstendig norsk gutt, og foreldrene sier de elsker ham kanskje enda mer fordi han ikke ser ut som dem+ det faktum at han elsker dem som sine eneste foreldre selvom det er åpenbart at de ikke har "laget" ham.

Han er populær, kjempegodt likt, og sikkert mindre terget enn en gjennomsnittlig norsk gutt. Og her har vi ikke mange innvandrere eller den slags. Folk var ikke vant til utledninger, men han har aldri blitt behandlet som en.

 

PS: husk at barnet ikke får velge dere, men elsker dere fordi dere tar det til seg. Uansett hvor dere får barn fra kommer det til å TRENGE dere. På samme måte bør dere elske det uansett, bare fordi dere fikk det:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

omjeg ikke kunne fått barn selv ville jeg nok ønsket meg et barn som lignet på meg likevel, så syns ikke du er rasistisk nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva syns du selv? Hvorfor stiller du dette spørsmålet? Bør det ikke heller være: jeg håper vi snart får et barn, og at barnet er friskt og kommer til å trives sammen med oss! så skal vi elske det uansett farge, hår, øyne, antall tær, personlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

syns ikke du er rasistisk i det hele tatt jeg. du skriver jo at du vil barnet skal ligne på dere, og det er helt forståelig.

det er jo lurt oxo å tenke på det beste for barnet deres. med tanke på mobbing og sånn. barn er grusomme mot hverandre(om ikke foreldrene dems har oppdratt dem ordentlig)

haper dere får sjanse til å adoptere et hvitt barn.

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ihvertfall ganske så overfladisk... Skal vi ikke forsøke å bekjempe slike fordommer i samfunnet? Noen andres barn, vil jo ikke ligne på deg uansett.. Tror det har lite å si for tilknytning til barnet. Men kanskje du ikke har et så sterkt ønske om barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...