Gå til innhold

Journalskriving - Bærum sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som skal føde på Bærum Sykehus? På ultralyd opplyst at man skal inn til journalskriving innen uke 36 (fire uker igjen til termin). Nå har jeg seks uker igjen til termin - men har fremdeles ikke motatt noen innkalling til journalskriving... Flere som lurer?

Skrevet

Hva gjør en på journalskriving? Jeg skal føde på ullevål, men har ikke hørt om dette..?

Skrevet

Jeg har ca. en uke til termin og ringte sykehuset for å spørre om det samme- og fikk vite at de ikke hadde kapasitet til journalskriving om sommeren.

Skrevet

Jeg skal også føde på Bærum (i august), og spurte dem om dette, da jeg ikke haddemottatt noen innkalling. Fikk da vite at de ikke satte opp journaltimer på sommeren pga ferieavvikling. Så jeg måtte ta alt på sparket når jeg kom for å føde. (Ble anbefalt å ha med fødebrev).

Skrevet

Jeg har også knappe seks uker til termin, og har fått plass på Asker & Bærum. Da jeg var på UL sa de at jeg ikke skulle på journalskriving pga sommerferie.

Føler likevel at det er mye jeg ikke vet. Bare noe så enkelt som hvor man går inn...? Går man bare inn hovedinngangen og tar heisen opp til fødeavdelingen? Eller går en inn i mottakelsen (eller er det bare akuttmottak)? Ser bare for meg at jeg står og venter rett innenfor døra med rier mens sambo leter etter parkeringsplass for bilen :o)

Skrevet

Jeg skal føde på Bærum Sykehus...Termin 21.09.07

Da jeg var på ord ul fikk jeg time til journalskriving - 23.08.07.

Jeg har forstått det sånn at det er stort sett Bærum Sykehus som gjør dette, de andre sykehusene tar det på sparket den dagen du kommer for å føde.

Skrevet

Jeg har termin 04.09. og skal føde på Bærum jeg og. Jeg var på UL i juli og fikk time til journalskriving 21.08. Håper at jeg ikke føder før termin for jeg synes denne timen til journalskriving ganske viktig! Jeg var heller ikke på noe fødselskurs på Bærum siden de har sommerstengt siden juni (siste fødelskurs der var 11.6.), men for alle som lurer på- jeg fikk plass på 2 dagers fødselskurs på Ullevål.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har knappe 3 uker igjen og har heller ikke fått innkalling, fikk beskjed av JM at de ikke har Journalskriving om sommeren. Dumt det er forskjell om man føder sommer og vinter i forhold til hva slags oppfølging man får. Spesielt dumt at de sier at ønskebrevet vil de ha i forkant så de kan forberede seg. ja ja ikke noe å gjøre med. Glad jeg ikke skal føde ett av de stedene hvor de lukker fødeavdelingen om sommeren så man må reise mange timer til sykehuset.

Skrevet

Hei jeg har litt over 5 uker igjen til termin og fikk også beskjed av jordmor at de ikke har tid til å skrive journal på sommeren på Bærum.

Enig at det er litt merkelig at det skal være forskjell på når på året man føder; (

Synes dessuten ikke begynnelsen av september burde regnes som sommer hehhe

Skrevet

Jeg har termin 12 september og har fødeplass på Bærum sykehus. Da jeg var på den obligatoriske UL fortalte de at de hadde lite kapasitet i sommermånedene, men at jeg kunne få time etter ferien. Jeg fikk tIme 13 august.

Det er nok lurt å ringe å purre på dem!!

Skrevet

jeg fikk dato når jeg var på UL, fire uker før termin.. jeg ville ringt dem og spurt

Skrevet

samme gjorde jeg. termin 22 september og journalskriving 22 august. ikke hart at de gjør det på andre sykehus, men synes det virker fint for da kan man jo komme med litt ønsker og sånn:)

Skrevet

Jeg var på journalskriving på Bærum før forrige fødsel (aug 06). Etter å ha vært der skjønte jeg ikke helt poenget med timen. Måtte svare på mange spørsmål som alle spør om og som står på helekortet! også snakket vi litt om når man skulle reise inn på føden og at det bare var å ringe hvis det var noe jeg lurte på.

Skrevet

Jeg skal også føde på Bærum i august. Skal heller ikke på journalskriving. Men slik jeg har forstått det så er hovedpoenget med denne timen mest at de skal få en oppdatering av deg. Dette er ikke en time hvor vi får gjennomgang av rutiner og har muligheten til å spørre om alt mulig osv. Ser ut til at dette stemmer på innlegget ovenfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...