Gå til innhold

Noen med Golden Retriever her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å gå til anskaffelse av en slik hund, ei tispe. Mannen min elsker de bikkjene, og drømmer om sin egen. Jeg er fan av små raser, men akkurat den rasen av de litt større kan jeg godt tenke meg.

Noen som anbefaler en spesiell kennel?

Skrevet

Har golden retriver. Verdens beste familiehund.

Men dersom du ikke er spesielt glad i hundehår, så fraråder jeg deg sterkt å skaffe golden.

Har på følesen at jeg vasser i hundehår! Det er umulig å ha noe klær i sort eller ull.

Skrevet

Nei, men vi har en flatcoated retriever, og vil virkelig anbefale den rasen:) Ser ut som en golden, bare den er svart! Den er også mer leken, blir ikke "gammel" når den er ca 2år, slik golden har en tedens til å bli...(og da legger de ofte på seg, fordi de blir "late") Men har tilgode å se det skje med en flat:)

Skrevet

Er man nøye på foret, blir ikke golden feit.

Vår er 6 år og slank som bare det. - Og for vår del har det vært en fordel at han har roet seg litt for han har vært utrolig "happy" for å si det mildt...

Men flatcoaten er jo litt mer elegant da....

Skrevet

Hehe hundehår har vi litt av fra før når tispa vår begynner med sine perioder, så det skal vi nok overleve:) Svigermor skulle på død og liv ikke ha en hund som røyta, så der ble det en wheaten terrier, men jeg liker ikke den typen hunder, så da må det bli en røytehund da... :)

Vil tro de er flotte familiehunder:)

Ser oss om etter oppdretter nå så vi får kjøpt oss valp til vinteren... :)

Skrevet

Hvem type for bruker du da Kaur? Har blitt anbefalt proplan sin med ris og laks. Mye pga pelsen. Og det at hunder blir "feite" er helt og holdent eieren sin feil mener jeg!! Mosjon og riktig kosthold gjør mye.

Skrevet

hei jeg har en Golden retriever gutt på 4 år som oppfører seg som en 1-2 åring i hue og kroppslig!!! men er jo blitt noe roligere selvfølgelig!!

vi forer på hundefølser som er ferdig vitaminiser og mineralisert ifra Vom og hundemat i trøgstad i østfold.

kjempeflott for som vi ser tydelig på hele hunden har godt av foret.

flott blank pels og flott kroppslig! kunne ikke brukt annet type for!

det sies(ikkefor å skremme deg) at golden retriever ligger høyest på bitestatistikken i Norge men det er kunn fordi vi voksne ikke er flinke nok til å lære barna at man må vise respekt for dyr uansett hva slags utseende de har.

golden er en meget flott og søt hund å se på dermed tror alle at den er snill som dagen er lang og kan gjøre hva man vil men den, sammenlignet en pitbull, der man er meget mer forsiktig!

men Golden Retriever er som de andre her har skrevet en flott familehund som man får mye glede av. den gir til sin eier/familie hele seg. jeg f.eks fortelle hva vår Golden-gutt gjør når min stesønn har astmaanfall. han legger seg bom forann soveromsdøren til min stesønn å passer på han til han blir bra. du får ikke hunden vekk derfra. han ligger å våker og passer på min stesønn. snakk om omsorg!!!!

jeg kjøpte min hund ifra Ravnebergets kennel på Kurland i Sarpsborg!

er du intriser kan du sende meg en meldig så får du telefon nummeret hannes!

han har flotte tisper og hannhunder i hjemmemiljø!

klem cathrine

Skrevet

vil bare si noe angående den bitestatistikken - det er tross alt en hund veldig mange småbarnsfamilier har, og derfor rangerer den også høyt. Selv har vi en labrador, og anbefaler absolutt den rasen, vår hund er så utrolig familiekjær, og samtidig en veldig sprek hund.

Skrevet

Heisan:)

Alle hunder har sin egen personlighet, så man vet jo ikke hva man får i hus. En rolig tass, eller en livlig en som fy. Hehe, har snakka med en oppdretter, og hatt kontakt med en annen via mail. Det finnes jo så mange ulike oppdrettere, så det gjelder å finne noen som er snill med hundene sine, og har flott gemytt på dem. Så er det oppgaven vår å få de til å beholde det gode gemyttet.

Vi lærer dattra vår nå at man bare skal kose med hundene, og ikke slå eller lugge. Ser ut som hun skjønner dette, til tross for at hun bare er 1 år.

Idag lå hun og hunden vår på gulvet og reiv i et tyggebein fra hver sin ende, å det smelta mamma sitt hjerte å se hvor fint de leker sammen:)

Personlig mener jeg at trening og stimulering av hunden er kjempeviktig da det er med på å utvikle hunden i riktig retning, at hunden føler den gjør en viktig jobb, og at hjernen får stimuli. I tillegg er det kjempefint å melde seg på kurs med tanke på sosialisering. Hvis en hund ikke får "oppgaver" som utfordrer hundehjernen, tror jeg det kan være en medvirkende årsak til mange unødvendige hendelser som ikke burde ha skjedd...

Ser at mange hunder kjeder seg, og begynner å spise/tygge på ALT i huset ved understimulering..

Søstra mi har en rottweiler som fikk svært lite mosjon det første 1,5 året. Da spiste han på alt, og prompa værre... Han spiste ballonger, klær, sko, møbler, grus, ja ALT... I fjor flytta de til en leilighet med et skogholt i nærheten hvor hunden kan løpe fritt og trimme seg sjøl, å han virker som en mye mer fornøyd hund idag. Får brukt mer av energien sin på mosjon i stedet for å spise på alt.

Fant nr til Ravnebergets kennel på nettet:)

Ellers takk:)

Skrevet

Ei kollega av meg hadde en labrador, og har ikke sett maken til snill hund. Kjære vene hu var det godt gemytt på!! Så de hundene er også veldig familiekjære ja.

Tante hadde en blanding av golden ++ div når jeg var liten. Husker han spesielt godt pga snillheten hans. Tålmodig hund som elska barn. En sånn en er målet vårt å få da:) Uansett hvor mye jobbing som må til:)

Skrevet

Vi skal gå over til dyrelgefor fordi han er plaget med eksem.

Bare man er nøye med at de får tørrfor og ikke restemat fra familiemiddagen, så bør man være på rett spor, uasnett hvilket merke for man bruker. Vi har brukt LABB, og kan egentlig ikke anbefale det. Tror det er grunnen til at han har fått så mye eksem.

Regelen hos oss har uansett at Sean alltids kan få en smak av middagen, men det blir svært lite. (f.eks en halv kjøttkake...)Han er så glupsk så han merker ikke forskjell på en liten bit og en stor bit. Han tåler kylling godt, så det kan ha få litt av. Mens svinekjøtt og storfekjøtt blir han kjempedårlig i magen av. Alle i huset er oppmerksom på at han ikke får for mye, for ingen gidder å gå ut men han 100 ganger i løpet av de neste dagene. Han setter pris på smaksprøvene, men det blir aldri noe mer enn det. Og det alltid etter alle andre har spist og bordet er ryddet. Ellers blir det bare mas om mer...

Skrevet

kan jo bare nevne at LABB er ett meget dårlig for vill jeg si,det er basert på hvete noe som ikke ligger i hundens naturlige kosthold,så derfor utvikler mange hunder allergi imot dette foret,vet selv av erfaring.

kan jo også anbefale olivers for,det er for alle type hunder,vi er kjempefornøyd med det,fin pels,normalt med avføring,bra for han som legger lett på seg, å bra for hun som ikke legger nokk på seg,å absolutt å anbefale for hunder med allergi

Skrevet

Så rart at LABB ble best i test på tv 2 hjelper deg her når de testa hundfor...

Jeg er veldig for tørrfór, så tispa vi har nå får sjelden rester av oss, og aldri våtfor. Det skal være nok i tørrfór, unødvendig å pøse på med mat de ikke har godt av:) Men som du sier Kaur, en liten smakebit er lov av og til:) Hehe hu er så kresen å forresten, så ikke alltid hu vil ha det hell... Ei lita papillonfrøken jeg har fra før.

Skrevet

synes heller ikke labb er noe bra, flasser som pokker tispa vår da hun fikk det...

vi bruker Royal Canin og er mere fornøyd med der. selv om prisen er betydelig dyrere, så føler vi så absolutt det er verdt det=)

Skrevet

ja er veeldig rart at LABB ble best i test,men er ett av de dårligste forene som er på markedet,er mye annet som er myyyee bedre:)

Skrevet

Jeg har en sønn på 11 mnd og en rottweilier på 2 år. og de er bestevenner. Han er verdens beste hund. Så jeg tror det har mye med gemytt å gjøre og hvordan oppdragelse den får. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...