Gå til innhold

Føler jeg må tisse hele tiden, tegn på urinveisinfeksjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler hele tiden at jeg må tisse, og så når jeg går på do, så tisser jeg bare litt....så føler jeg fremdeles at jeg må tisse. Svir ikke når jeg tisser...kan dette vere tegn på ui?

 

Bør jeg kontakte lege?

 

Takker for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Urinveisinf. er lett å sjekke. Ta med deg en urinprøve og lever på legekontoret. Ikke noe å vente med. Men det er ikke uvanlig å tisse ofte og lite. Vi gravide greier ikke å fylle blæra før vi må på do, så da blir det hyppige dobesøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

jeg hadde blitt å kontaktet lege. Urinveisinfeksjon når man er gravid skal man ik spøke med og få behandlig for så snart som mulig. Det skader jo ikke å dra med en urinprøve til legen.

Det kan jo også være at livmoren presser på urinblæren og at det er derfor du vil tisse hele tiden. Men det er vel mest i første og siste trimester.

Jeg hadde en gang u.infeksjon da jeg ikke hadde vondt..

Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

 

hormonene i kroppen når vi er tidlig i svangerskapet, gjør at vi må på do hele tiden. jeh hadde det slik, men klarte å skille det fra urinveisinfeksjon, da jeg ikke hadde vondt når jeg tisset.... er visst helt normalt har jeg lest et sted:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei.

 

Tisser ofte og lite jeg også.(17+5) Dette er pga hormonene. Uvi er det ikke hos meg da jeg nyrlig sjekket urin og det svir heller ikke v vannlatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kontakt lege.

Jeg var mye plaget med urinveisinfeksjon før jeg ble gravid. samme symptomene som deg.. men da jeg spurte folk fikk jeg beskjed om at det ikke var infeksjon om det ikke gjorde vondt når jeg tissa.... så da gikk jeg lenge uten å gjøre noe med det, og endte opp med nyebekkembetennelse:/ Gå til legen du! bedre med en sjekk for mye enn for lite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg vil anbefale deg på det sterkeste å gå til legen!!

har selv UVI og har hatt det nå konstant i 15 uker.

når man er gravid så er det som oftest symptomfritt og hvis ikke det behandles så kan det utvikle seg til blandt annet nyrebekken betennelse, streptokokk b i sjeden og for tidlig fødsel.

alt dette er veldig alvorlig.

jeg må jevnlig/ofte til legen for å følge opp UVI`en da antibiotika ikke har hjulpet meg.

får også tett oppfølging av jordmor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...