Gå til innhold

Tegn/forvarsel fra kroppen før fødsel.


Gjest

Anbefalte innlegg

Merker dere noen tegn/forvarsel fra kroppen før fødsel? Kan ikke huske å oppleve noe slikt forrige gang.

 

Denne gangen kjenner jeg mye rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kjenner du denne gangen, da? Jeg er førstegangs, så jeg vet ikke helt hva jeg skal kjenne som er tegn/forvarsel... Jeg har de siste dagene vært litt plaget med plutselige lyskevondter. I tillegg har jeg "akutt" menssmerter minst en gang om dagen som ikke varer så lenge, men som er ganske så sterke. Har ikke hatt det tidligere, så jeg regner med at det er kroppen som forbereder seg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;) Jeg opplever nedpress. Stikking mot bekkenbunnen og sånne lyskevondter som du sier :) . Ofte kynnere og murringer. Så har jeg nå blitt kvalm og går ofte på do for nr 2....hehe (BT og urin er ok). Men det kan vel uansett gå noen uker enda...

 

Er så spennende å høre om andre opplever lignende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kom fødselen plutselig sist gang? Jeg er 39+3 i dag, men føler ikke han har planer om å komme med det første! Men jeg er SÅÅÅ klar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ingenting første gangen heller.. men nå har jeg hatt masse maserier/kynnere, lyskevondt til de grader, nedpress, kjennes ut som om babyen kommer ut noen ganger.. sånn merkelig følelse. Men jeg er ikke løs i magen ennå ihvertfall.. er hard som stein.. men er ikke noe godt det heller. Aner ikke om dette er noen tegn på at ting nærmer seg eller ikke.. det vil tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig sliten dagen før sist, men tok ikke det som tegn på fødsel da siden det var en uke til termin og jeg var innstilt på å gå over tiden.

Regner med at jeg kommer til å tolke signaler mer denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også det er fint og høre litt om hva andre opplever av tegn/forvarsler fra kroppen... Når det nevnes er doturene her også ganske så ofte;) Hehe... Men nedpress kan jeg ikke si at jeg kjenner noe til. Venter litt på sånne helt klare tegn på at noe skal skje snart, for jeg har litt lyst til å treffe sønnen vår!! Hehe... Føler det nok litt sånn som deg, Fiola, at han ikke har planer om å komme med det første;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket ingen tegn fra kroppen før fødsel nei. Men jeg var blitt strippet og hadde 2 cm åpning to dager før. Kjente alikevel ikke noe tegn/symptomer før det var igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, j har selv 3 dager til termin, men d er ikke så mye tegn her enn at j har oftere kynnere, menslignende smerte, stikkinger,har også merket i lysken som krampe el stikk, ja d var d meste, så håpe håpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var rar i hele kroppen noen dager før jeg fødte. Husker jeg ville være mest mulig hjemme å slappe av.. Og hadde også en følelse av at det kom til å skje noe snart.,

 

(slimproppen gikk 3 uker før fødsel, og magen sank skikkelig ca 2 uker før)

 

Lykke til alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk masse energi ca 1 uke før fødselen. Ryddet i skap og styrte på. En kollega sa til meg at jeg kommer å fø innom en uke pga denne pluselige energien. To dager før fødselen fikk jeg mye kynnere, mensmurringer og følte meg uvel. Litt som jeg drukket for mye alkohol på en måte. Jeg følte jeg måtte ha feit mat og gikk på McDonald ( noe jeg aldri pleier å gjøre). Samme kveld begynte riene.

 

Mamman min var også veldig uvel samme dag riene begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå blir jeg glad... kanskje jeg er kvalm for en grunn:) har som sagt trodd jeg har startet fødsel siden sødag kveld, og legen sa på mandag at jeg var moden og klar, hadde en til to cm åpning. Men riene ble aldri tettere enn 5 min og utpå kvelden/natten i går dabbet det av...grrr - så da var det vel bare modningsrier da...men STERKE var de... Nå ligger jeg her og har vært kvalm, føler jeg må kaste opp og kjempe sliten...bare små dupper... som andre nevner som tegn de oppleved..hmm

 

MEN tør ikke håpe nå.. Er blitt lurt nok de siste dagene...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mensmurringer å lyskevondt i ei uke nå... å i går var det som om alt som lå i tarmene mine bare datt ut... skikkelig tømming!! Har ikke spist noe utom det vanlige heller!! menne er jo bare 35+2 da! Litt tidlig å få no da!! Vil gjerne at lillegutt kan drøyen værtfall i 4 uker til! Da har vi værtfall fått flytta inn i ny leilighet!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt murringer, nedpress, lyskevondt, kvalm, urolig i kroppen, hele leksa, var hos jordmor i stad, skikkelig optimist! Tenkte at nå har hun festet hodet og kanskje jeg til og med var moden, men neida, ikke modning på gang og ikke festet seg!!

 

Er 36+4, drittlei ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen tegn før de to forrige fødslene. Gikk ca 1 uke over tiden, og våknet om natten med rier og derfra gikk det slag i slag.

 

Har i det siste vært plaget med mye vondter og kynnere, og våkner hver morgen like skuffet over at det ikke har skjedd noe om natten.

 

Men det må jo bare skje noe etterhvert! Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her... Ting har endret seg så veldig i kroppen de siste 4 dagene. Har ikke opplevd noe særlig kynnere tidligere i svangerskapet, igår og i natt har jeg hatt forholdsvis vondt i ryggen (modningsrier?) og sterkt nedpress i bekkenet, samt stikkinger ved skambenet.. Uvel og kvalm,og mye nedstemt.. Kjenner at hormonene er kraftigere enn før, kan plutselig bare begynne å gråte. Merkelige greier. Og må bare si som anonym over her, drittlei ;) Har 25 dager til UL termin idag...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager igjen her, så jeg prøver å kjenne etter noe men kjenner jo ingenting, og vet jo heller ikke hva jeg skal kjenne etter etter...

Men har forsåvidt gått mye på do de siste dagene, og hatt litt løsere mage for å si det sånn men kan det ha noe med saken å gjøre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager før UL-termin fikk jeg en plutselig energi og fikk på plass de aller siste tingene. Satt deretter ute og nøt finværet hele dagen sammen med venner og bestemte meg for å legge masse planer i uken som kom. På den måten kunne jeg i alle fall ha noe å se fram til og slippe å gå vente så fælt... var litt lei på slutten. Hadde da hatt mye nedpress og stikkinger de siste 3 ukene. PÅ kvelden fortalte jeg sambo at det var noe merkelig som skjedde i magen min: babyen bare skled forsiktig fra side til side og sparket ikke lengre... Håpet langt inni meg at noe kanskje kom til å skje, men turte ikke å si dette høyt. et par timer senere fikk jeg første rie og 10 timer etter det hadde vi prinsen vår i armene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, Har vært veldig sliten i dag. Å har fått en god del kviser i ansiket de siste par dagene.. + at ei venninne av mæ sa at dersom magen sig mere ned nu, så må æ ha m trillebår når æ skal bevege mæ rundt! Føles som om h*n ligg omtrent mellom knærne! Går æ mye k jennes det ut som æ hold på å miste hele babyen! Men har jo fortsatt 15 dager igjen til termin!

Va ute å kjørte lastebil sammen med gubben i går, i håp om å "riste igang" noe, men ingenting skjedde. Bortsett fra at æ har vær velidig sliten i dag. Måtte faktisk legge mæ nedpå et par timer i ettermidag, og det pelie æ ikke å gjøre.

Gikk å bar litt på barnebarnet mitt på et par år og drøye 10 kg også i dag, men det hjalp ikke det spor!

Så vi får se t natta da om det skjer nåkka.

Men æ håpe jo kver kveld at i natt... Og våkne like skuffet neste mårra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også ganske i villrede her. Hadde ikke særlig med kynnere forrige gang, eneste "forvarsel" var en glødende energi de siste dagene før. (Men så måtte jeg liksom ha det også, da, drev og leverte oppgave og greide det på håret, 12 timer før fødselen startet...)

 

Denne gangen har jeg også savnet kynnerene. Savnet det, og ønsket jeg også kunne ha skikkelige tak, som jeg har lest om at andre har hatt her inne. De siste dagene har jeg vært skikkelig i slaget, vært på fjellet og gått litt tur og kjent meg våken og til stede. Og nå, i kveld, plutselig er magen min som en tromme. Kynnerene kommer jevnlig, noen av dem følges av mensenvondt... hadde jeg vært litt modig hadde jeg kalt det svake maserier... Nå er jeg litt ****! .... her....

 

Vet jo at mange har gått rundt og kjent sånne "ting" i ukesvis, det er bare det at, - det har ikke jeg. Ikke sist og ikke nå..., vel, til nå, da...

 

Passer elendig, bor hos svigermor - barnevakten - hun skal spille konsert i morgen, så nå driver jeg liksom rolig og ringer til andre besteforeldre i området og sier at de får ha på telefonen da, hvis de kanskje bør ta seg en tur og hjelpe henne - men hahaha, SIKKERT INGEN TING SOM SKJER ALTSÅ...!!! Hm.

 

Det er sikkert bare jeg som også "kjenner mye rart", og at det bare er litt forvarsel... Ruller inn puppen og prøver å tvinge forventningene i kne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...