d",)~^~^~ Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Mannen min og jeg skal reise på langweekend til Dublin i oktober uten barna. Gleder oss masse til det :-) Er det noen som har vært der som har tips til hva man bør få med seg mens man er der? Event. noen som kan anbefale bra hoteller å bo på?
Maisie Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Var i Dublin for en del år siden. Mange puber å velge mellom da. Og mange fine parker. Pga ammetåka er alle navn tåkelagte, så er ikke sikker på hoteller og sånt. Vi bodde på et ganske shabby et da. Tror en av handlegatene heter Grafton Street. Men pubcrawls og Trinity College (?) er jo et must.
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Dublin er topp!!! Irer er fantastisk sjarmerende og hyggelige. Ta hopp på-hopp av sightseeingbussene, - de er greie å komme seg rundt med, og sjåførene har utrolig mye morsomme historier og kommentarer. Få med dere Guinness Store House, - flott utstilling og en inkludert pint med Guinness i baren på toppen. 360 graders utsikt over hele byen... flott. Jameson whisky destilleri, også flott utstilling og omvisning,,,, med gratis whisky til slutt ;-) Trinity college, - se "The long room" - verdens vakreste bibliotekrom, - fantastisk arkitektur. Og se Book of Kells, en av verdens eldste og vakreste bøker. Det går også mange fine bussturer litt ut av byen, til slott og småsteder som er verdt å se. Irland er vakkert!!! Shoppingmulighetene er som i London omtrent, - bare hyggeligere. Husk at hotellstandarden er litt lavere enn her, men prøv å finne hotell i gangavstand til sentrum, - det er praktisk og greit. Det ligger en god del hoteller langs elven, i alle priskategorier. Ormond Quay hotell er rimelig og greit, og ligger litt på skrått på den andre siden av elven overfor hotellet til Bono, The Clarence. God tur!!!
dumme mamma Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Henger meg på at dere må ta en tur til Guiness og Jameson destilleriet. Det er veldig bra. Ellers er det mange fine kirker der, St. Pauls CAthedral er kanskje den mest kjente. Veldig fin. Verdt ett besøk. Det er også en Viking utstilling i nærheten av denne kirken. Har ikke vært der men søstra mi som bodde i Dublin ett år sa det var bra. Eller er St. Stephens Green i nærheten av Grafton Street handlegate (mener jeg og huske) i hvertfall i nærheten av en av de store shopping gatene i Dublin. Parken er veldig fin. Koselig å ta en tur dit. Du kan ta en sightseeing buss, billetten gjelder for ett døgn og man kan hoppe på og av der man vil. Vær bare obs på at det finnes ulike busser, så sjekk at den du er med går dit du har tenkt deg. Finnes også busser som går både på land og i vannet!!! De fleste bussene stopper ved St. Stephens Green, Guiness og Jameson. Og selvsagt ved shopping områdene. Husker desverre ikke hva puben heter, men finnes en veldig bra pub der det danses linedance som er vel verdt ett besøk. Kan spørre søstra mi om hva den heter om du er interessert. Hun har også navnet på ett billig og bra hotell i nærheten av sentrum om dere er interessert. Ellers er det veldig gøy i Dublin på kveldstid. Masse glade mennesker, smil latter, irsk muskk og kjempeliv. Gøy å ta en tur utenom turistområdene i sentrum på små stampuber. Der er det kjempeliv, og veldig gøy. god tur!! Misunnelig jeg... Men vi skal kanskje en uke til Irland neste år. Gleder meg. Det er bare ett helt fantastisk land å feriere i.
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Drikke Guiniss i Temple Bar District er verdt turen alene!! Lå på et ok hotell, St. Jurys inn het det tror jeg, vi hadde rom ut mot bakgården.
kvirrevirrevitt Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 Har bodd i Dublin i flere år, og de over har gitt bra svar. Ikke stress for å få m dere alle de tinga, da... Viktig å ta d litt m ro i Dublin! ) -By til å spise, drikke og kose seg i . Pass på å dra til en pub m bra live traditional musikk. Kan anbefale Brazon Head (Irelands eldste -påstår de ihvertfall ;o)) -Men de varier hvilke dager d spilles på. kan anbefale knightsbridge også. Der har de veldig god lunch, også pleier det å være musikk på ettermiddagen/kvelden. Kjempelett å finne fram i Dublin; bare spør dere fram! Finnes ikke en Ire som ikke er behjelpelig som turistguide ))
d",)~^~^~ Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. juli 2007 Takk for svar alle sammen :-) Begynner å få reisefeber allerede.... Vi skal hvertfall kose oss, ha tid til å være kjærester og nyte et lite avbrekk fra barna.Ikke ofte vi har barnefri....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå