Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Hei, Er på besøk fra 2. trim. De siste dagene, spes. i dag har jeg hatt mye kynnere. Trenger ikke gjøre noe særlig for at de skal komme heller... ligger jo bare rett ut på sofaen.. Innimellom har jeg jeg også litt "mens" smerter... Bør jeg være bekymret?
Jenniegirl Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 hei, jeg er i uke 29 nå og har hatt vanvittig mye kynnere.. i mange mange uker nå.. (faktisk helt siden uke 9 ca, ikke så mye i begynnelsen selvfølgelig, men de har vært der). Jeg er symeldt nå fordi kynnerne sliter meg helt ut og jeg klarer nesten ikke å gå til tider.. fryktelig ubehagelig.. og nesten smertefullt.. Men legen og jordmor har beroliget meg mange ganger med at jeg ikke trenger å bekymre meg.. så lenge kynnerne ikke er regelmessige.. og at det gir seg etter en kort stund når man setter seg ned.. så er det ikke noe å bekymre seg for.. Hvis det fortsetter, og du føler deg bekymret, kanskje du skulle tatt deg en prat med jordmor og lege.. slik at du blir litt mer beroliget.. det er jo ikke noe særlig å gå og være usikker.. det har jeg fått erfare hvertfall.. lykke til!!
kelebek Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Jeg vet ikke hvor mye som er for mye, men venninna mi hadde masse kynnere fra rundt uke 20 tror jeg. Gutten hennes lå også med hodet langt nede tidlig og de fryktet for tidlig fødsel. Men hun gikk over terminen faktisk :-) Er du bekymret så spør lege eller jordmor, greit å sjekke.
friskus Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Jeg er i uke 29 og har ca 20 kynnere hver dag (også om natten). Noen av dem er så vonde at jeg må "puste" meg gjennom dem. Men dette har jeg hatt i alle mine tre sv.skap og det er visst helt ufarlig. Bare livmoren som "trener"
VinterSol+2 Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 hei:) mest sannsynlig trenger du ikke være bekymret, kynnere har sjelden noen effekt på modning. selv hadde jeg harde kynnere mer eller mindre kontinuerlig fra uke 18, og jeg fødte 6 dager før termin, med andre ord ikke for tidlig. menssmertene du kjenner, kan være voksesmerter i livmor. men dersom du kjenner menssmertene som "tak" som slipper og så kommer tilbake med jevne mellomrom, så kan du godt ta deg en tur på føden for å ta en ctg-test, og se om babyen din blir stresset av det. dersom kynnerne hemmer deg i hverdagen, er det også mulig å få en medisin som demper det hele. ofte, så hjelper det litt å skifte stilling. det er ikke sikkert det å ligge er det som hjelper deg mest. jeg fikk mye kynnere når jeg lå, så skulle jeg hvile måtte jeg ligge på siden med en pute under magen, feks. eller rett og slett reise meg opp! skifte av stilling er iallefall et godt råd. lykke til, det er god trening for livmoren din til fødsel, iallefall!
VinterSol+2 Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 (jeg hadde vel noe sånt som minimum 10 i timen.. hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå