Gå til innhold

kinesisk fødselskalender - hvilket kjønn får vi?


Moony

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir visst jente på meg og da.. hehe.

 

Ifølge mamma blir det heeelt sikkert jente.. Lurer på om hun har rett. Spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge kalenderen får jeg jente!!

Har sjekka opp i mot veninner av meg som har små, og da har kartet stemt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra dette får jeg gutt - det er vel det jeg tror nå selv også, selv om jeg for noen uker siden da jeg var på ultralyd kom ut med følelsen av at dette er en jente (ingen som helst vitenskaplig bakgrunn for det så klart siden ultralyden var i slutten av uke 7 og det lignet på en reke)

 

Men har sjekket ut fra mamma og når hun fikk babyer og ut fra det skulle jeg og søsteren min vært gutter og broren min jente - men det kan jo være feil for jeg vet ikke hvor nærme termin vi poppet ut.

 

Artig hvis det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok gutt her også,og ifølge denne linken du satt her, men ifølge linken her inne på BIM står det at jeg får jente, så det blir jo spennende å se når man kan det,hvilket av kartene som egentlig får rett ;o)

Uansett er vi jo heldige som får et nytt menneske rundt oss..hehe..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det ikke litt rart at de ikke er like?

 

Det spiller jo egentlig ingen rolle om det kommer en gutt eller en jente, bare det er "ti fingre og ti tær" som mannen min sier... :)

 

hilsen skeptikeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viser visst jente på oss, men det gjorde det de to første gangene også og det ble....gutt begge gangene, så stoler ikke på det der nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinesiske fødselskalenderen finnes mange steder på nettet. Hvis du fortsatt vil tro på at den virker så må du stoppe å lese nå...

På de fleste sidene skal man gå ut i fra måned ved unnfangelse og mors alder ved unnfangelse. På BIM skal man derimot ha mors alder ved fødsel. De fleste engelske steder skal denne alderen regnes om til "månealder" før man bruker den, noe man gjør med en viss formel.

Kalenderen er den samme alle stedene, så med så mange forskjellige måter å gå fram på så sier det seg selv at denne kalenderen ikke er helt "til å stole på". Den gir forskjellig resultat på flere av disse metodene når jeg prøver den ihvertfall...

Men men....jeg trodde nesten på den og syntes selv den var morsom å prøve ut - før jeg fant ut dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kalenderen sier at jeg får jente. Magefølelsen sier at det er en gutt, så blir spennende å se på UL :)

Hadde vært morsomt å ha en oversikt over oss på denne siden, f.eks.:

nick - kjønn ifølge kinesisk kalender - magefølelse - UL.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge kartet får jeg jente:)))

Har ei jente fra før og har den samme følelesen nå som jeg hadde da...

så har på følelesen at jeg får jente nå også...så får se hva jeg gjør på UL og jeg får vite det eller ikke...viste ikke noe første gang spennende og ikke vite også da...men får se:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og glemte og si at jeg fikk jente på kartet med føtste jenta også:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir vist en gutt på oss:) Hadde en rar drøm når jeg var 6 uker på vei om at det det ble en gutt, sjekket det med den kinesiskekalenderen og den sier det sammen. Spiller egentlig ingen rolle så lenge det er friskt. Gleder oss til ultralyd 30 august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det visst gutt :) Passer ypperlig da vi alt har ei jente :D Glir spennende å se på ul uansett (vi vil vite kjønnet), er jo ikke sikkert det stemmer, hehe.. Men så lenge barnet er velslapt spiller ikke kjønnet noen rolle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir i så fall gutt her - men så litt rart ut, da, at siden jeg blir 30 år nå så er det 83% (eller noe sånt) sjanse for at jeg får gutt uansett hvilken måned, liksom.... Men gjerne for meg - spiller ingen rolle hva det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartene viser forskjellig på meg.

Babyverden viser jente.

BIM viser gutt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet ut BIM sin kalender for en tid tilbake. Sjekket på alle jeg kjenner så godt at jeg har termindag og bursdag på dem. Av 21 barn stemte det på 13 stk... Hos meg har den vist riktig på de to første og viser at jeg får jente denne gangen også (har ingen følelelse på hva det blir, men finner det uforhåpentligvis ut i midten av august). Babyverden sin versjon sier at jeg får gutt. (så jeg må innrømme at jeg ikke har mange grunner til å tro på slikt....) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.Dette er spennende:-) Får jente hvis babyverden sin kalender stemmer og gutt hvis BIM sin stemmer....Gleder oss uansett.Har en nyyydelig gutt på 3 år som gleder seg veldig på å bli storebror:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde også denne, men det stemte ikke på meg. Visste ikke kjønnet fra før, men prøvde denne og fikk opp at jeg ville få gutt, men det ble ei nydelig lita jente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Jeg var 26 år og 10 mnd, så egentlig var jeg jo nesten 27... Så da blir det jente... Eller gutt. Håper bare den er frisk jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det jente i følge kartet. Forrige gang sa kartet at det skulle bli gutt og det stemte. Så kanskje det stemmer denna gangen og? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tar mors alder ved fødsel sammen med måned for unnfangelse hos BIM og mors alder ved unnfangelse sammen med måned for unnfangelse hos babyverden blir det samme resultat.

Lett å overse denne forskjellen på de to.

 

Uansett, om det blir gutt eller jente så spiller det jo ingen rolle (familien til mannen min har bare jente-barnebarn fra før, så de hadde nok syntes det hadde vært stas med en gutt, men den som venter får se)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge kartet får jeg en gutt;) Forrige gang sa kartet at det skulle bli jente, men det stemte ikke. En herlig liten gutt ble det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter en gutt om ca 2 dager og ut fra dette kartet så er det akk det jeg skulle få....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...