Gå til innhold

når kan man få vite kjønnet? kjempespent!!


mimmitiltre

Anbefalte innlegg

hei jenter,

 

lurer på når og hvor man kan få vite kjønnet på babyen! jeg vil absolutt vite kjønnet så jeg kan begynne å kjøpe klær, tenke på navn etc. mannen min vil absolutt bli overrasket ved fødselen, men jeg mååå bare vite det.

 

noen som vet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan som regel få vite det på den ordinære ultralyden(mellom uke 17-20) på det sykehuset du skal føde på. du får innkallelse til ultralyd samtidig med at du får beskjed om hvor du har fått fødeplass. Fastlegen din(eller jordmor om du bruker det) sender inn en søknad når du er på første svangerskapskontroll(som du selv må bestille,oftest rundt uke 12,men mange går tidligere også) Du får vanligvis svar et par uker etter at søknaden er sendt. Man kan også selv søke fødeplass,tror du kan gjøre det via nettet,evt. sende brev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk vite at jeg ventet jente på ultralyd ved 12 fullgåtte uker. ny ul i uke 14 bekreftet det. jeg stoler ikke helt på det, så vi får se i uke 20 når jeg skal på den ordinære. Men det burde være en spesialist om de skal se det så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos landets ledende spesialist i forstermedisin i uke 14, Dr.Blaas fra st.Olavs... Han sa at det ikke er mulig å se det så tidlig som uke 12... Han prøvde å se etter kjønnet hos meg og siden han er spesialist kunne han se det på et bein i bekkenet hos bebyen... :) Det ville bli jente sa han, og han har hatt rett i! Har hatt tre ultralyder etter det...

Det viktigste er at kjønnsorganene er det siste som formes hos en beby.. Mange sier at de kan se det om det er gutt, men det kan være at kjønnsorganene er opplåste.. Og det er mange som har blitt fortalt at de får jente, men så er det gutt, haha, tissen lå gjemt.. :) Så det er ingenting som er 100% før bebyen er ute.. Derfor kjøper jeg fortsatt nøytrale ting til min selv om jeg har blitt fortalt at det er jente fire ganger.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19uker på vei å var på ul idag,han som tok denne ul på meg fant ikke ut om det ble ei jenta eller en gutt fordi den lå med foten bøyd over kjønnet akurat da så jeg skal tilbake til høsten å se på nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var akkurat de benene han så på meg og. to sånne streker litt oppenfor underlivet. derfor han sa det var jente. stoler på at han kan det han driver med, men har guttefølelse så vi får se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med min kjære sønn fikk vi vite det i uke 12, han hadde rett.

Denne gang fikk vi vite vi skal ha jente i uke 12. Var på ul i uke 16 og 20 også disse viser jente denne gang ;)

 

Jeg går til spesialist, han sier det er sjeldendt det går ann å se det så tidli men att på noen går det bare ikke ann å ta feil.

Fosteret vokser i rykk og napp akkurat slik som barn og voksne, derfor er det ikke noe svar på hvor tidli det kan ses.

 

Kjønns organene skal være ferdig laget i uke 10 men det er skjeldent det kan ses på ul før den ordinære.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk vite det da jeg var 16 uker og 4 dager:) denne gangen blir det jente, har en nydelig gutt på 2,5år fra før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vite det på ultralyd i går. Er 16 + 5 og det ligger en liten gutt i magen min og vifter med armene! Vi så det før jordmor sa at det er en gutt; han lå jo og viste fram hele utstyret sitt! ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,

tusen takk for svar!! har ul om 4 uker,lenge å vente men er i uke 17 da så skulle være mulig å si om det blir gutt el jente da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...