Gå til innhold

Dyreparken i Kristiansand. Holder 1 dag ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Dattern ønsker så veldig å dra til dyreparken så nå har jeg booket hotell til oss for en natt. - Vi bor i Bærum så tar jo ca 4 timer ned så tenkte ned en dag sove på hotell neste dag dra i dyreparken å så kjøre hjem til Bærum (hun sovner /tar natten i bilen på vei hjem) Holder det med en dag i parken ? (hun er 3 år og 3 mndr så er jo mest for å titte litt - ikke noe sånn kveldsshow og greier på oss)

Hører gjerne erfaringer ! (koster så mye å bo på hotell der nede )

:o)

Skrevet

Vi var der en dag..og jeg føler vi ikke rakk over alt..så neste gang skal vi ha 2 dager.

Skrevet

Vi var der når jenten var 6 år, og vi hadde to dager. Tror det hadde blitt stress med en dag, for det er så utrolig mye å se på. Med to dager ble det akkurat passe, fikk med oss hele parken uten å skynde oss rundt.

Skrevet

Hva er hotellprisen der da? Kunne tenkt meg dit en tur selv, men nå ser jeg tusenlappene flakse i løpet av minutter ;o)

Skrevet

Hvor gml er barnet/barna dine ugla ? ER litt forskjell på hva en gutt på 7 og en jente på 3 er ivrige på å se ;O) - Dattern min er redd sabeltann. Hun har ikke "hørt" om kardemommeby enda og drømmen er å se apekatter! :o)

Skrevet

Det holdt med 1 dag for oss. Men vi fokuserte på Sabeltann da, kikka litt på dyra også men rakk jo ikke over alt. Personlig synes jeg det var mer enn nok, og både store og små var veldig fornøyde. God tur;-)

Skrevet

Vi var der på lørdag og søndag. En dag er litt lite. Dessuten blir ungene utrolig sliten, så det er greit å dele det opp.

Skrevet

Jeg synes 2 dager er fint, slipper å stresse rundt. Kjekk plass for store og små. Tror vi også skal ta oss en lang helg dit i løpet av sommeren

Skrevet

Ja nå er jeg litt sær på valg av hotell jeg da - men en natt for oss 3 kommer på 2400,- Var noen rimligere alternativer som var fine men de passet ikke datomessig for oss (fant noe til 2000 m inkl inngangsbiletter for 2 voksne og 1 barn og det er jo da 1200,- natten på hotellet og det er :o) bra pris)

Skrevet

Er de 2400 inkl inngang til parken?

Skrevet

vi bor i Kongsberg, og har også hatt samme planen.

Vi reiser ned tidlig på morgenen så vi kan bruke den første dagen i parken, og har billetter til forestillinga på kvelden den samme dagen. har da hotell den natten og hadde planer om å reise hjem da dagen etter. men jeg tror vi tar den dagen i parken også, og reiser hjem etterpå. så kan de sove i bilen hjem da..

for oss er det viktiskte kaptein sabetann, for eldstemann (sanrt 4 år) skal gi bort smokkene sine, men så er det jo så mye annet å se der, så jeg vil oppleve litt mer når vi først reiser dit.. og yngste (2,5 år) må jo få oppleve litt også!

Skrevet

Nei ! 2400,- er for rommet - som nevnt jeg er "sær" på hotell valg ;O)

Skrevet

Alt er vel relativt. Men skal man se "alt" så blir det et fryktelig stress. Parken er kjempestor og ungene vil somregel være litt på hver enkelt plass.

Vi kjøpte årskort i fjor vi. Var bare på sørlandet i en uke, men da fikk vi gratis parkering + at vi kunne jo komme å gå i parken som vi ville den uka vi var der. (det kostet ikke så voldsomt mye mer enn 2 dagers kortet)

Siden vi i fjor hadde en på 1,5 år så var vi bare der sånn ca halve dager, og så gjorde vi litt andre ting også. Sommerøya er også kjempefin og slappe litt av og bade i bassenget der.

Regner med at vi reiser tilbake dit om 2-3 år og da kommer vi til å kjøpe årskort igjen tror jeg.

Skrevet

Hehe, ok, småstiv pris, men er sikkert verdt det :)

Skrevet

jeg ville tatt det over to dager :) men som du sier så koster det å bo på hotell . er det noe spesielt dere vil se der?

Skrevet

Vi bodde på Rica Dyreparken hotell. Betalte 3800,- for to netter (2 voksne og 2 barn under 3 år). I denne prisen var frokost og billetter til dyreparken inkludert. Billettene kunne brukes lør-søn og mandag Utrolig lettvindt å bo rett ved siden av dyreparken.

Skrevet

ja gutt på 4 er nok stas med sabeltann. Prøver å få litt oversikt over parken via nettet,- men det er ikke så lett. Gleder med nesten like mye som dattern. Men håper at om vi kommer til parken v åpningstid så er hun "mettet" når klokken nermer seg 18 - 19 og vi kan kjøre hjemover. Kanskje vi skal dra dit 1 dagen vi kommer ned også (ant i krs ved 14 tiden)

Skrevet

Ja - dattern er vill efter apekatter og løver. Blir nok 1.dyrene og så evnt se sabeltann "byen" - kardemommeby kjenner hun ikke noe til enda så den tror jeg vi står over i denne omgang. Reptiler skal vi IKKE se for jeg har skikkelig fobi

Skrevet

Jeg har planlakt tur dit neste sommer. Guttungen er da 3, 5 år. Jeg kommer til å bruke 3 dager og 2 overnattinger.

Den første dagens skal vi bruke på sabeltann forestillingen, dag 2 og 3 skal vi bruke i parken. Etter dag 3 drar vi hjemover og guttungen sover den natten i bilen.

Kjenner flere som har vært der og dem sier man bør regne med 2 dager, siden det er masse og se. Og at ungene fort kan bli slitne ol

Skrevet

Der er det fullt fra 9 juli tom 2 august på alle familie og dobbelt rom :o( Kjempe fint hotell og bra priser

Skrevet

Vi fikk med oss alt på en dag vi. Hadde ei jente på 6 og gutt på 4. Vi fikk sett alt, noe så vi to ganger. Helt flott dag. Så dere kan fint satse på en dag.

Skrevet

ja, dere kan helt fint satse på en dag!

vi bor nærme, og har en gutt på 14mnd.. for oss er det mer enn nok med 3-4 timer i parken.. da har vi rekkt over alle dyrene (poden eeelsker dyr, så dette tar lang tid) vært innom kardemommeby og kjørt "koppene", slappa av på sommerøya og poden får kost seg og bade, spis is, hoppa i hoppeslott, spist middag....

jeg hadde hat store problemer med å finne på noe 2 dager på rad.. vi må ha litt pause etter en hel dag, er der kanskje en gang i mnd! (blir selfølgelig oftere og lengre når han blir litt eldre da)

så jeg vil tro at om dere tar en dag så får dere med dere mye og koser dere masse i parken.. når dere reiser hjem er der alle slitne men har en god følelse i kroppen..

blir dere to dager vil jeg tro at dere reiser ganske tidlig dagen etter..rett og slett for dere blir lei, og det blir lenge til neste gang dere reiser inn!

Skrevet

Vi hadde to dager da eldste var 3 og yngste baby. Det var veldig greit. Gjorde oss ferdige med dyrene den første dagen og så oss en del rundt, tok kardemommeby og sabeltann dag nr to.

Dag nr to var vi der en del færre timer enn den første dagen.

Flott park for små og store.

Drar dit i sommer igjen og skal være to dager nå også.

Husk at om dere betaler bare for en dag og ønsker en til når dagen er omme, kan dere levere inn billetten når dere går og få rabatt på dagen etter... Var hvertfall sånn for to år siden.

Skrevet

http://www.motell.no/sider/start.htm

Dersom dere ikke er så kresne på rommene, for man skal jo bare sove der. her er det billig og koselig,

og nærme busstopp til bussen som går direkte til dyreparken eller man kan jo selvfølgelig kjøre. da bor man i byen kristiansand.

Skrevet

Tjaaa - dattern vår sovner senest 20.00 og da vil ikke vi legge oss så er nok litt kresne vi har bestilt suite på Thon hotellet i Arendal. - men det er billigere enn dobellt rom i krs. Dyreparken hotell var fullbooket ellers hadde vi tatt det :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...