~mamma~ Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Saken er: Vi har åpen løsning i huset vårt, og det er ikke langt fra baderomsdøra til stua. Hvis det er stille i huset, kan man høre "do-lyder" inn i stua. Det er jo ikke så kjekt :-( Vårt soverom har også dør inn til badet, og jeg tror ovrnattingsgjester synes det er dumt at vi kan høre dem, når de er på badet morgen/kveld, når vi ligger på soverommet. Vi har bare ett toalett. Nå lurer vi på om det går an å lydisolere badet (inkl. dørene). Noen som har peiling????
It's all about me Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Eggekartonger på alle flater skal vist isolere ganske bra, he he. Ellers er jeg ganske skremt av lydisolerte rom, har sett litt for mange amerikanske serier og filmer :o/
It's all about me Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Desutten hører dere da bare dere selv, her i blokka jeg bor hører vi naboen over hver gang han tisser, ha ha ha. Spesielt ille på soverommet, mmmmm romantisk.
Gjest ->>- Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Ja, men det er dyrt. Antagelig ekstra dyrt siden det gjelder et bad, med de krav som generelt er til våtrom. Jeg kjenner folk som har isolert rom i byleiligheter for å kunne ha bandøvinga hjemme osv. - så vidt jeg har skjønt kjøper man da en slags lydisolerende matter og smekker disse opp i/på veggene (alt etter hvor viktig estetikken har vært). Så vidt jeg har forstått er mattene ganske dyre, men likevel billigste alternativ - innbiller meg at noen handlet på Biltema.
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Tror ikke det går fordi i et bad trenger du både innsug og utsug av luft. Det betyr at somregel er det en liten glippe mellom dørstokken og døra, slik at luft kommer imellom. Men ved å ha gode kvalitetsdører så kanskje det bedrer litt på lyden.
Sistemann i magen <3 Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Det er som de andre her sier at det kan bli vanskelig å lydisolere et baderom, men det vil virke veldig lyddempende om du har matter/tepper på gulvet, dusjforheng, gardiner osv inne i rommet. Prøv å plassere så mye "mykt" materiale der inne som mulig.. henge håndkler, morgenkåper o.l på kjekke knagger rundt om så vil lyden bli betraktelig mindre.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå