Gå til innhold

mista igjen,2 gang på 1 mnd:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

f.... altså!!! er vel ikke meningen vi skal få en til da:(

melder meg ut herifra igjen da:(

*gråter*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei, så trist, solstrålen vår! Nå ble jeg lei meg! Så utrolig urettferdig!

Huff, det er vel ikke mye jeg kan si for å trøste deg, men sender deg i alle fall en stor trøsteklem...

Skrevet

er skikklig nedfor nå ja:( vet ikke hva jeg skal gjøre helt...

Skrevet

venninnnen min mistet oxo 2ganger rett etterhverandre på 3 satt den og nå har ho ei fin lita jente :)

lykke til!

Skrevet

det var godt å høre.men vet ikke om jeg orker å prøve flere ganger.

Skrevet

Det var trist. Anbefaller deg å ta en pause med en mens eller to før neste prøving. mange leger mener at det er det beste for kroppen. Venninnen min fikk beskjed om at sjansen for å miste på nytt var stor når hun ble gravid rett etter en SA uten mens immellom. Sikkert ikke det du vil høre, man vil jo gjerne bli gravid igjen med en gang, men... Trøsteklem til deg uansett. Det er trist. Har mistet selv og vet at man føler seg så innmari tom etterpå.

Skrevet

min gyn. sa det var bare å prøve med engang igjen,å det var jo tydligvis ikke så smart:(

Skrevet

Det er nok delte meninger ute blant leger omkring dette temaet. Det er jo viktig å fokusere på det psykologiske aspektet ved det også. Virker ikke som du er helt psykisk klar for en ny graviditet med en gang heller... Det kan være greit å la kropp OG sjel hvile litt før man prøver igjen. Ikke mist motet. Lykek til videre

Skrevet

Såvidt jeg vet er det ikke mye dokumentasjon på at risiko for ny abort øker hvis man ikke venter en pp før man blir gravid igjen. Så ikke klandre deg selv for det!

Men det vil nok være lurt å la kroppen få hvile litt nå, komme i balanse igjen før du prøver på nytt. Forstår at du ikke vil prøve igjen, men jeg håper at når sårene er leget er du klar for et nytt forsøk!

Skrevet

Jeg mener ikke dette negativt, men hvordan er det mulig å miste to ganger på en måned? De fleste får jo ikke eggløsning etter en SA/MA engang før det har gått fire uker. Jeg leste at du fikk positiv test etter 3 uker også, og tenkte at du kanskje hadde tatt litt feil av datoene, eller noe. Jeg er bare nyskjerrig, og mener ikke å betvile det du sier her, altså.

Jeg er så lei meg for at du mistet igjen! Dette virker som en utrolig påkjenning for deg.

Skrevet

testet negativt 10 dager og 3 uker etter sa. testet 4-5 positive etterpå dagtid og kveld.

fikk vel eggløsning fort etter sa sikkert. ja det er en påkjenning!!

Skrevet

Nei, så trist! :-(

Hadde en sa i november i fjor, og vet hvordan du har det!

Er kjemperedd selv for at ikke den lille spira mi vil sitte fast, men krysser alt jeg har på at det går bra!

håper det ikke går lenge før du kommer inn hit igjen!

Klem!

Skrevet

er du sikker på at det ikke hang igjen hcg hos deg? Slik at det var derfor du testet positivt etter 1. sa?? For det henger igjen ganske så lenge.

Hadde selv 2 sa kort etter hverandre i fjor. Ble gravid rett etter 2 sa og, og nå er jeg 29 uker på vei. Det at noen sier man bør vente har nok med hva hver og en føler er riktig for seg. Og om man orker påkjenningen. Det er viktig å prøve å tenke at det er en grunn for at det går galt. Og det er ikke din skyld.

Lykke til!

Skrevet

Det er ikke sikkert du har mistet 2 ganger på 1 måned, kan være hcg-nivået som sitter igjen og gir deg falskt utslag på testen. Sjekk dette med legen før du tar sorgene på forskudd.

Skrevet

hadde tatt 2 negative tester før de positive.

legen min gjør ingenting,han er en DUST!!! hehe...

Skrevet

Det sies likevel at en ikke kan regne pos utslag på graviditetstest for å være riktig, men at en graviditet i slike tilfeller må bekreftes av blodprøver. Det er ikke sikkert du har vært gravid. Om du er så misfornøyd med legen din syns jeg du skal gå inn på NAV sine sider og bytte med en gang. Bytter du nå trer det i kraft fra 1. juli.

Lykke til videre!

Skrevet

ja jeg dro til legen for å få tatt blodprøve for å se om hcg verdien gikk opp,ble sendt heim å fikk beskjed om å komme tilbake om 2 uker...

Skrevet

Antakelig for at det var så tidlig at en blodprøve der og da ikke ville gitt noe svar mtp at du mest sannsynlig hadde HCG i blodet fra sist graviditet - hvor langt på vei var du da? Uansett kunne de tatt en blodprøve for så å ta en ny om 2 uker - da ville du sett om den steg. Ikke minst for at du skulle føle deg ivaretatt. Av og til blir jeg flau av å jobbe i helsevesenet. Stå på!

Skrevet

ja synes de kunne gjort det ja. 4+4 idag

Skrevet

Hun har lagt inn flere innlegg her nå.

Skrevet

Ok- så visst ikke det jeg! :-)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vente en mens etter utskrapning på gyn. Det fordi risikoen for ny SA er større, hvis man ikke ventet en mens. Syns å ha lest det samme på nettet et sted også.

Skrevet

ok,min gyn. sa at d va bare å prøve med engang, de sier så forskjellig:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...