Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Hei. Har lest et sted at man ikke skal spise jordbær under svangerskapet, for at det kan fremkalle allergi til den lille?? Har noen av dere hørt om dette??? Har såå utrolig lyst på jorbær....
Erisa* Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Jeg har hørt at de har gått bort fra den teorien, og at det heller er for sterilit miljø som fører til allergi. Jeg har ikke blitt anbefalt å avstå fra jordbær, og tenker heller ikke å gjøre det. Spis jordbær, du:)
melkekua™ Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Bare til å spise ;o) de har gått bort fra det for lenge siden. Det er når du ammer du skal være forsiktig (dersom det er mye allergi i familien).
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2007 Takk:-) Da drar jeg ut å kjøper en stor kurv med jordbær, nam....
Little P & D Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Det er når man ammer at man ikke kan spise jordbær. Så når du går gravid er det bare å hive innpå.. men vask bærene godt først:)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Hvem sier at du ikke kan spise jordbær når du ammer? Det er babyen som ikke kan spise jordbær ved matintroduksjon dersom foreldre har allergitendens. Det er ingen mat du ikke kan spise under amming, det er kun sære regler dersom begge foreldre har allergier, dvs dobbel heriditet.
annana Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 Jordbær er jo kjempesunt, fullt av folsyre og mase vitamin C!!! Det er jo begge ting den lille blir veldig glad for! Jeg spiser masse jordbær syntes det hjelper på kvalmen også : )
Krokodillemor Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 Sjekk infoen om gravide på www.matportalen.no Der finner du nyeste versjon av "skal/skal ikke" listen for gravide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå