Gå til innhold

Masse katteklor og graviditet...noen som vet hva man bør gjøre?


mamman til snupp

Anbefalte innlegg

Skulle gi den ene katten min markkur i går...og det gikk ikke bra...ble skikkelig klort opp inni den e ne hånda og litt oppover begge armene, det ene kloret har hovnet opp litt og det er litt blått rundt, ser ut som en hoven blåveis, kan dette væåre farlig på noe vis? Har jo fått en hel del kattklor opp igjennom årene, men er litt mer bekymret nå som jeg er gravid! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det lenge siden du har fått stivkrampesprøyte?

Og vet du om du har antistoffer mot toxoplasmose?

Jeg ville tatt en tur til legen hvis det har hovnet opp.Ikke tvil heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok minst 15 år siden jeg tok stivkrampesprøyta ja, og har ikke antistoffer mot toxosplasmose, men det igjen vil jo mest sannsynligvis si at kattene mine ikke har den smitta, jeg har jo blitt klort før.

Men sikkert greit å ringe legen ihvertfall og høre ja..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, toxo er jeg ikke så redd for, heller stivkrampe da, hvordan merker man det? Er i går jeg ble klort så da skulle jeg vel ha blitt syk av noe slag innen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Odyssey&Mikrovampyren

Er vel større fare for stivkrampe ved bitt i stedet for katteklor? Har tre katter og får meg titt og ofte klor og bitt men ingen stivkrampe.

 

Sår som er forurenset med jord eller dyreekskrementer, er den aller vanligste smittemåten

 

 

De første tegnene viser seg rundt det stedet hvor bakteriene har kommet inn i kroppen. Man kjenner iling og smerter etterfulgt av muskelrykninger og kramper i de omkringliggende musklene. Etter hvert vil krampene spre seg videre til andre muskelgrupper i kroppen, særlig til kjeve, rygg og mageregionen. Sent i forløpet vil smertefulle kramper fremprovoseres av minimale stimuli. I alvorlige tilfeller blir pustemuskulaturen rammet, og personen kan dø på grunn av dette.

 

 

Her står det mer, fra samme artikkel. Tror ikke du skl være redd. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1756

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble bitt av kaninen min i forrige uke og snakket da med legen for å høre om jeg burde ta en stivkrampevaksine. Legen mente at siden jeg hadde skyllt såret grundig og at faren for stivkrampe nå til dags egentlig er ganske liten var det ikke nødvendig med noen vaksine. Han leste også i felleskatalogen for å se hva det stod om å gi stivkrampevaksine til gravide, jeg skjønte ikke helt hva alt betydde men han ville iallefall ikke gi meg vaksinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...