sirkelkatten Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Gutten vår på 4 mnd er vanskelig å legge om kvelden. Det er legging, surving, han er våken en stund til, pupp, legging, surving osv. Slitsomt! Derimot sovner han ofte ved puppen og sovner ordentlig hardt om han får ligge der en halvtime. For oss det det mye lettere, men det sies jo at det ikke er lurt. Er det noe mulighet for at dette vil løse seg av seg selv etterhvert, er det greit å puppe i søvn eller bør vi la han sovne på egenhånd?
m@rie82 Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 hei! jeg gjorde det samme med min gutt da han var liten. og jeg ammer jenten min i søvn hver kveld nå også. da gutten min ble 6-7 mnd'er sluttet jeg med dette og begynte å innføre leggerutine. det ble mye skriking i begynnelsen, selvfølgelig, men etter bare 3-4 kvelder skjønte han det. men han prøvde seg igjen et par ganger noen uker etterpå. enda føler jeg at jenten min er for liten til å begynne med denne leggerutinen. hun er bare 2,5 mnd'er. jeg kommer til å vente frem til hun blir ca 6 mnd'er, tror jeg...
Fikk maibaby06 Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 hos oss måtte det ammes i søvn lenge. Fra han kom hjem fra sykehuset måtte han legges sovende og full av melk i senga si, ellers var det hyling!! Og jeg som mor påtar meg ikke skylden for å ha skjemt bort en ukes gammel baby;-) jeg har måtte puppe i søvn på kveldstid, og til tider også på dagtid. Hos oss løste det seg av seg selv, husker ikke helt når det var, men tror det var i det leitet jeg sluttet med nattamming (da var han vel 9mnd ca, holdt på litt lenge vi....). Du kan jo forsøke å legge han våken i senga, men hos oss var det altså helt umulig. Tror min bare sluttet å sovne v puppen når han var klar for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå