Gå til innhold

Tilgi meg ! Jeg har syndet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ga min datter på 6 mnd. saft på flaske. Jeg trøster meg med at det var en lett saft. Fun light

Hva skal man gjøre, min datter hadde var veldig utrøstelig, gr. varmen,

spyttet ut vann på flaske og gråt videre, hadde vifta på fullt, gråt vidre.

saft på flaska ble også spyttet ut, men så fant hun ut at det var jo deilig. smilte etterpå.

snufs, hun var sikkert veldig tørst.

Jeg skal ikke gi henne det på natta

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar tid å venne de til vann altså, men om man ikke gir seg vil man greie å få i de det til slutt. Her er trikset å sprute vann fra tåteflasken inn i munnen, da går det greit.

Funlight er full av farlige stoffer, da er det faktisk bedre med sukkersaft.

MM er forøvrig den beste tørstedrikken...

Skrevet

Jeg har også gitt min saft i en periode da han ikke ville han mm, mme eller vann. Det gikk heldigvis over...

Men ikke gi light varianter! Kunstig søtningsmidler er ikke bra for de små, særlig de under 2 år skal unngå det helt. Hvis du må så gi heller vanlig med sukker og bland den veldig tynn, da blir det minimale mengder med sukker. Bland tynnere og tynnere for hver gang, og til slutt så har babyen vendt seg til vann. Slik gjorde jeg det i hvertfall, men jeg brukte mest juice.

Skrevet

Gir til og med vesla på 4.5 mnd litt saft innimellom. (men det er vel kanske 10 ml saft blandet i 250 ml vann, siden hun ikke liker bare vann, og må ha noe annet enn melk og drikke om dagen nå som det er så varmt.)

Men vi gir henne ikke "vanlig" saft da. Hun får baby saft. =)

Skrevet

jeg ville heller hatt kaldt vann på en klut, vasket over den varme kroppen. ellet latt babyen sutte på den da får di i seg og den er god å sutte på bare ikke la de sutte på den etter lengre tid.

ikke gi saft, kjøp heller eplejuice og bland ut med kokt vann. det erbedre like godt og uten sukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...