Septemberstjerna og Martine Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Er det bare min lille prinsesse-vil-ikke som er vrien, eller er det flere som ikke får til å gi middagsmat til den lille? Hun brekker seg når hun får middag, og hvis hun spiser littegrann så "spyr" hun det opp etterpå. Jeg begynner å bli litt bekymret for at hun ikke skal få i seg nok, selv om hun fortsatt er "god og rund". Dagen hennes, når det gjelder mat, ser ca sånn ut: kl 7 mm kl 8 grøt kl 12 bittelitt brød, grøt kl 15 forsøker med middag, men vil ikke ha. Fruktmos og mm kl 18 grøt kl 19.30 mme Hun er som sagt 8,5 mnd, og jeg synes det er på tide at hun spiser litt annet enn bare grøt. Har prøvd utallige varianter av middag på glass, og har laget potet/gulrotmos selv. Hun vil gjerne smake på nye ting, men viser veldig tydelig at hun ikke liker det. Skal jeg fortsette å pese med middagsmaset, eller kommer det av seg selv når hun er klar for det?? (Sleit i 3 mnd fra vi introduserte grøt til hun spiste en liten porsjon... Vanskelig i matveien? Ja! Men det var etter anbefaling fra hs at vi måtte begynne med grøt v/4 mnd) Hjelp?
Septemberstjerna og Martine Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 10. juni 2007 Er det virkelig bare vi som sliter med middagen? Hmmm.... Da tror jeg at jeg skal ringe helsestasjonen og høre....
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har hørt at det er lurt å blande maten med morsmelk for å venne barnet til smaken (f.eks morsmelk med bittelitt moset potet i) Men det har du sikkert prøvd...
noegodtivente Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 hei har ikke noe videre erfaring med middag enda, men har du prøvd å blande f.eks. potet med mm. da er det jo litt kjendt smak ...?.. Grøt gikk greit ned her med jenta mi når jeg pumpa meg og blanda med litt grøt pulver...
mammatel2jente Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Vi har det akkurat som dere...gaper og er veldig interesert helt til hun liksom skal svelge.Da brekker hun seg!!!Ender som regel med at jeg må "fiske" ut igjen maten... Har prøvd som dere VELDIG mange forskjellige middagsglass + hjemmelaget mat men til ingen nytte.Vår tulle er snart 8 mnd. Men vi prøver litt hver dag og har absolutt ikkje gitt opp.Vår første jente var også slik,me tilslutt ordnet det seg av seg selv;) Hun er ei fornøyd jente og sover godt så jeg har ingen panikk for at hun får i seg for lite mat. Tipper at de på HS vil si at det bare må gå sin gang...man kan jo ikke tvinge i de mat heller da!!Så lenge hun får grøt, brødskive og frukt og hun legger fint på seg og er opplagt skulle det ikke være noe problem tror jeg da!! Lykke til:) klem
Septemberstjerna og Martine Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. juni 2007 Takk for det! Veldig godt å høre at det ikke bare er oss. Følte meg et lite øyeblikk helt alene i verden om å ikke få til middagene... Og ja, jeg har prøvd å blande i mm. Uten særlig hell. Men jeg fortsetter å tilby, en vakker dag ordner det seg vel. Hun sover hele natta, stort sett fra 20 til 06, så hun lider vel ingen nød da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå