Gå til innhold

Sykemeldt 100% til 3 uker før termin, men skal ha planlagt keisersnitt før termin... hva skjer da med permisjonen 3 uker før fødsel/penger osv?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om noen vet svaret på dette:

Jeg er 100% sykemeldt til 3 uker før UL termin, og skulle da i teorien ha startet fødselspermisjonen min den 21.07.07, men pga. komplikasjoner så skal jeg ha planlagt keisersnitt den 26.07.07.

Jeg skal søke om 80% lønn i 54 uker.

Jeg lurer da på om jeg får utbetalt sykepenger tom. 20.07.07 (som utgjør 100% av lønnen min) og persmisjonspenger fom. 21.07.07 (som utgjør 80%) til og med fødsel? Eller regner nav seg tilbake 3 uker før snittet og gjør om sykemeldingen min til fødselspermisjon... som i teorien betyr at jeg får 80% lønn (og ikke 100%) fom. 5. juli tom. 26.juli?

Litt rotete kanskje, men håper noen har svar!

Fortsetter under...

Siden barnet muligens ikke er veldig sykt, det opplyser du jo ikke noe om, så vil jeg tro at fødselspermisjonen din starter samme dagen som barnet er født, minus 3 uker før som er lovbestemt.

Så siden du føder før termin så vil du jo heller ikke miste noe permisjon selv om det kan oppleves som den blir i realiteten kortere.

Nav vil gi deg sykepenger frem til du føder, men de trekker tilbake sykepengene fra den datoen du fødte på neste utbetaling så du vil få sykepenger frem til 3 uker før barnet blir født!

Håper du skjønte hva jeg mener!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...